Wake On Lan

Pagina: 1
Acties:
  • 2.679 views

• Destroyertje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-03 10:13
Hallo,

Ik heb een Gigabyte P35-DQ6 moederbord en daar staat volgens mij wake on lan aan. Bij apparaatbeheer in windows staat "Dit apparaat mag de computer uit stand-by halen" en "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen aan." "Wake-On-LAN uitschakelen" staat op Uitschakelen. "Wake-On-LAN capabilities" staat op Pattern match & Magic Pack. "Wake-On-LAN & uitschakelen verbind" staat op 100 Mbps eerst. Poort 9 is geforwarded naar mijn ip adres.

Toch werkt het nog niet, weet iemand waarom?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:20
Destroyertje schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:28:
"Wake-On-LAN uitschakelen" staat op Uitschakelen.
Vage benaming. Uitschakelen uitgeschakeld :D
"Wake-On-LAN capabilities" staat op Pattern match & Magic Pack.
Zet die eens op puur Magic Packet.

WoL is altijd even klooien om het aan de praat te krijgen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien ook handig om even aan te geven hoe je het precies test ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Hackykid
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 18:51
Destroyertje schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:28:
Poort 9 is geforwarded naar mijn ip adres.
Dus, je probeert het al via een router? Werkt het lokaal al wel gewoon?

Het zou goed kunnen dat forwarden naar een pc die uit staat dmv een ip adres niet gaat werken, omdat een pc die uit staat nog geen ip adres heeft...

Ik heb dat toen opgelost op de router al het verkeer op 1 bepaalde poort te forwarden naar 10.0.0.255, zodat het over heel mijn lokale netwerk gebroadcast wordt, dat werkte bij mij wel.

Verwijderd

Hackykid schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:42:
[...]

Dus, je probeert het al via een router? Werkt het lokaal al wel gewoon?

Het zou goed kunnen dat forwarden naar een pc die uit staat dmv een ip adres niet gaat werken, omdat een pc die uit staat nog geen ip adres heeft...

Ik heb dat toen opgelost op de router al het verkeer op 1 bepaalde poort te forwarden naar 10.0.0.255, zodat het over heel mijn lokale netwerk gebroadcast wordt, dat werkte bij mij wel.
WOL werkt op basis van MAC :)

quote van wikipedia:

The magic packet is sent on the data link or OSI-2 layer and broadcast to all NICs (within the network of the broadcast address). Therefore, it does not matter whether the remote host has a fixed or dynamic IP-address (OSI-3 layer).

The Magic Packet is a broadcast frame containing anywhere within its payload 6 bytes of ones (resulting in hexadecimal FF FF FF FF FF FF) followed by sixteen repetitions of the target computer's MAC address.

Since the Magic Packet is only scanned for the string above, and not actually parsed by a full protocol stack, it may be sent as a broadcast packet of any network- and transport-layer protocol. It is typically sent as a UDP datagram to port 0, 7 or 9, or, in former times, as an IPX packet.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Oftewel de TS kan beter "wake up on network activity" aanzetten..., of als hij linux op zijn router kan draaien daarvan daan een magic packet versturen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Destroyertje
Ik test het via http://www.dslreports.com/wakeup.

Ook ben ik niet helemaal zeker of het in bios wel aanstaat. Weet iemand hoe het heet in het bios van een P35 van gigabyte?

Router is een Siemens SX552 (InternetPlusBellen van KPN)

EDIT: als pc uitstaat branden er ook geen lampjes bij de netwerkaansluiting van mijn pc

[ Voor 30% gewijzigd door Destroyertje op 05-10-2008 14:08 ]

Verwijderd

Destroyertje schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:05:
Ik test het via http://www.dslreports.com/wakeup.

Ook ben ik niet helemaal zeker of het in bios wel aanstaat. Weet iemand hoe het heet in het bios van een P35 van gigabyte?

Router is een Siemens SX552 (InternetPlusBellen van KPN)

EDIT: als pc uitstaat branden er ook geen lampjes bij de netwerkaansluiting van mijn pc
WOL of Wake-On-Lan heet dat dus in het BIOS.
Staat misschien bij de power options van je BIOS.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou idd eerst eens beginnen om het lokaal aan de praat te krijgen, en dan pas kijken of je idd het ook via internet voor elkaar kan krijgen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Hackykid
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 18:51
Ja, natuurlijk, maar als je dus WOL via je router vanaf het internet aan de praat wil krijgen, zul je dat pakketje toch bij de goeie pc moeten krijgen op een of andere manier. En dat was me dus gelukt met die broadcast-forward. In het pakketje zelf staat natuurlijk het goeie MAC adres als payload.

• Destroyertje
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:10:
[...]

WOL of Wake-On-Lan heet dat dus in het BIOS.
Staat misschien bij de power options van je BIOS.
Had ik ook al naar gekeken maar niet gevonden. Dus misschien weet iemand met Gigabyte moederbord hoe het heet.

Power On by Ring staat wel aan maar weet niet of dat 't is

[ Voor 8% gewijzigd door Destroyertje op 05-10-2008 14:19 ]

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Draai eens dit tooltje om te kijken of de packets goed aankomen op je pc die je wilt wakker maken:

http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-monitor.aspx

Ik gebruik overigens ook dslreports WoL tooltje om m'n pc wakker te maken van buitenaf.
Goed instellen in de router en werkt perfect.

[ Voor 30% gewijzigd door frederikske op 05-10-2008 14:28 ]

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 22:04

hgp

Destroyertje schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 14:18:
[...]

Had ik ook al naar gekeken maar niet gevonden. Dus misschien weet iemand met Gigabyte moederbord hoe het heet.

Power On by Ring staat wel aan maar weet niet of dat 't is
Ik heb geen Gigabyte moederbord, maar bij mij werkte het pas toen ik "Power on by PCI devices" aan had gezet.
Misschien heb jij die optie ook?

• Destroyertje
Het is eindelijk gelukt. :D

- "Wake-On-LAN uitschakelen" moet op Inschakelen gezet worden :p zal wel krom vertaald zijn.
- Intel Boot ROM moet aanstaan met optie dat de pc eerst van het netwerk boot.

En toen werkte die opeens wel :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

hgp schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 15:06:
[...]

Ik heb geen Gigabyte moederbord, maar bij mij werkte het pas toen ik "Power on by PCI devices" aan had gezet.
Misschien heb jij die optie ook?
Inderdaad, is tegenwoordig bijna altijd Wake on PCI. Ook bij mijn P35 borden.

• Destroyertje
Als mijn pc een heel tijdje uitstaat dan werkt het niet meer, dus de router zal mijn mac adres wel weggooien uit de table of zoiets. :) Weet iemand hoe je dit het beste kan oplossen en of het uberhaupt wel mogelijk is

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 21:46

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik heb dit thuis opgelost door de poort waar het pakketje op binnenkomt te forwarden naar 255.255.255.255. Zo wordt het pakketje naar alle computers gestuurd, dus ook naar de PC waar het voor bedoeld is. Als 255.255.255.255 niet ingevuld kan worden kan je proberen te forwarden naar je IP adres, maar dan het laatste getal vervangen door 255.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Destroyertje
ahh k bedankt :D morgen eens proberen :D

EDIT: Kan niet, kan in mijn router 255 niet kiezen :(

[ Voor 41% gewijzigd door Destroyertje op 06-10-2008 19:41 ]

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Destroyertje schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:38:
ahh k bedankt :D morgen eens proberen :D

EDIT: Kan niet, kan in mijn router 255 niet kiezen :(
Dus zowel 255.255.255.255 en je IP met als laatste cijfer 255 (dus als je IP 192.168.1.1 is, neem dan 192.168.1.255)?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Destroyertje
kan niet :P moet getal tussen de 1 en 254 kiezen :P

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Kan je het IP niet koppelen aan het MAC-address? Ik ben niet bekend met dat model router, maar welke opties heb je in het Advanced Tab?

Andere optie die misschien helpt is de DHCP lease tijd te verlengen, ik weet niet waar dat nu op staat of waar je dat kan vinden in die router.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Je kan het vergeten als je niet naar je broadcast netwerk kan mappen afaik.
het IP van je PC is offline, dus daar kan ook niks naar gestuurd worden (kan jij je PC pingen als hij uitstaat) dus je hebt per definitie broadcast nodig.

Denk dat je met telnet aan de slag moet, heb dat hier zelf ook gedaan tbv WOL over internet. Best leuk, kan zelfs bij een Livebox ;)

• Destroyertje
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/s4p7iq.jpg

Kan dus niet zoveel ingesteld worden :(

Verwijderd

ehm.... zit je nu alles door te sturen naar 192.168.0.40?
Stel dan gewoon 192.168.0.40 in als DMZ host.

• Destroyertje
192.168.2.40 :) en dat is mijn ip adres

En hoe doe ik dat in mijn Siemens SX552 :)

[ Voor 37% gewijzigd door Destroyertje op 08-10-2008 06:59 ]

Verwijderd

192.168.2.40.. ook goed ;)

Bij de firewall instelling kan je dat ongetwijfeld terugvinden.
Je IP (192.168.2.40) instellen als DMZ host wil zeggen dat al het verkeer ongecontroleerd naar 192.168.2.40 gestuurd word. Je omzeilt daarmee dus compleet de firewall.

• Destroyertje
Kan ik niet terugvinden :)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Exposed host, staat eronder in je screenshot. Betekent wel dat je de primitieve, maar even goed effectieve bescherming van NAT kwijt bent voor alle poorten die open staan op je PC. Je firewall (ofwel op de router, ofwel op de PC) goed inrichten dus.

[ Voor 69% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 08-10-2008 18:19 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Destroyertje
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:17:
Exposed host, staat eronder in je screenshot. Betekent wel dat je de primitieve, maar even goed effectieve bescherming van NAT kwijt bent voor alle poorten die open staan op je PC. Je firewall (ofwel op de router, ofwel op de PC) goed inrichten dus.
maar gaat dat mijn probeem van wake-on-LAN ook oplossen? :p

ik zit eraan te denken om gewoon een router te kopen en die achter mijn Siemens te plaatsen. Zat aan deze te denken: http://www.3com.com/prod/...ab=prodspec&sku=3CR858-91. Ondersteund namelijk ook gewoon VPN en waarschijnlijk zal ik daar het verkeer van poort 9 ook wel kunnen broadcasten

[ Voor 26% gewijzigd door Destroyertje op 08-10-2008 20:47 ]

Verwijderd

WOL werkt alleen bij computers die in S3 standby staan.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:25:
WOL werkt alleen bij computers die in S3 standby staan.
Ten eerste is dat pertinent niet waar
Ten tweede zit je een topic omhoog te schoppen die al meer dan een jaar oud is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.