Toon posts:

Videokaart met HDMI aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een videokaart met een HDMI aansluiting. Ik wil graag mijn Samsung plasma tv aan mijn pc'tje hangen. Helaas kom ik alleen uit op de ati /amd 2xxx serie. Ik heb zelf al de 2900gt. Deze kaart heeft dus een hdmi aansluitingen.
Mijn vragen: 1) zijn er snellere en nieuwere kaarten met een hdmi aansluiting?
2) Wordt er via de HDMI kabel zowel geluid&beeld getransporteerd?

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:50
Als je eens kijkt in het ATi nieuws en discussie topic zie je in de topicstart alles wat je nodig hebt. Standaard wordt er bij de 3xxxx en 4xxxx serie sowieso een adapter bijgeleverd zodat je een HDMI aansluiting krijgt. Hier wordt ook geluid mee getransporteerd.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:20:
1) zijn er snellere en nieuwere kaarten met een hdmi aansluiting?
Zoveel kaarten zijn er niet met een directe HDMI poort. Vaak zitten er DVI<->HDMI adapters bij.
2) Wordt er via de HDMI kabel zowel geluid&beeld getransporteerd?
Wel als je 1:1 werkt. Adapters (van DVI naar HDMI) geven geen geluid door (in ieder geval niet bij mijn HD2900XT). Niet dat het zoveel uitmaakt, speakers in HDTV/Plasma tv's zijn vaak van mindere kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Sypher op 05-10-2008 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat er op de 3 en de 4 serie inderdaad geen hdmi aansluiting zit. Ik wil echter mijn tv niet via een adapter verbinden. vandaar de vraag of iemand weet of er een snellere kaart is dan de 2900gt met hdmi.

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-04 23:20

Legoblokje

Stap niet op me!

Dan moet je even zoeken naar modellen zoals de 4670 en aanverwanten dit zijn wat meer de HTPC kaartjes en hebben dus native HDMI (inclusief sound over HDMI)

[ Voor 73% gewijzigd door Legoblokje op 05-10-2008 13:32 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 13:43

Shuriken

Life is all about priorities

Een simpele search doet wonderen: http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

Er zijn genoeg videokaarten met HDMI. Eventueel met DVI-> HDMI Convertor.

Alle Nvidia kaarten Geforce 8 en hoger en alle ATI kaarten 2xx0 en hoger ondersteunen het.

Bij ATI kaarten zit er sinds de 2xx0 serie een HDMI Sound device op. Bij Nvidia moet je geloof ik de SPDIF doorlussen naar de videokaart.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
De kwaliteit gaat hierdoor niet achteruit?
@Sypher; ik laat het geluid via mn tv op home cinema set lopen doormiddel van hdmi
Pagina: 1