Ik heb een Debian etch server ingericht met Samba waarin ik een hele simpele share aangemaakt heb. Vanuit de Windows computers is de share zichtbaar en kunnen er directories in aangemaakt worden. De aangemaakt directorie krijgt de juiste user / group permissions op het filesystem.
Alleen het vreemde is nu: er kunnen geen bestanden geplaatst worden in de share
Volgens mij is het aanmaken van een dir en een bestand plaatsen een soortgelijke actie op het filesystem toch? Rechten daar kan het niet aan liggen omdat ik zelfs een chmod -R 777 over de gehele share-directorie als test geprobeerd heb (probleem blijft).
Klopt het dat als ik een directorie aan kan maken op de share ik ook een willekeurig bestand moet kunnen plaatsten op dezelfde plaatst?
Wat zou een oorzaak kunnen zijn, en uiteraard de oplossing????
Alleen het vreemde is nu: er kunnen geen bestanden geplaatst worden in de share
Volgens mij is het aanmaken van een dir en een bestand plaatsen een soortgelijke actie op het filesystem toch? Rechten daar kan het niet aan liggen omdat ik zelfs een chmod -R 777 over de gehele share-directorie als test geprobeerd heb (probleem blijft).
Klopt het dat als ik een directorie aan kan maken op de share ik ook een willekeurig bestand moet kunnen plaatsten op dezelfde plaatst?
Wat zou een oorzaak kunnen zijn, en uiteraard de oplossing????
3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500