P5N-EM, Q-fan werkt niet plus temperatuur verschil

Pagina: 1
Acties:

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 20:50

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Ik heb als backup systeem (hoofdsysteem alle schijven kapot, zie een eerdere post) een simpel systeempje gebouwd met:

ASUS P5N-EM
4Gb memory
1 500GB HD
1 SATA DL DVD
Freezer Pro 7 Cooler
Intel E2180
OCZ Silencer 370W
3-pins (MB=3-pins) Sharkoon S1202517M-3
Vista Business

Nu geeft Coretemp / Realtemp aan dat de temp ongeveer 21/25 is maar bij BIOS geeft ie aan 31. Tevens werkt Q-fan niet en heb toch geupgrade naar laatste bios versie.

Kan wel Q-fan Enabled kiezen, maar krijg niet de keuze (daarna) om de modes (zoals op andere pc) te kiezen met Silent enzo. M.a.w. Casefan+CPUfan blijven dus op hoge toeren draaien (herrie). Heb de zoekfuctie gebruikt en gegoogled maar kan niet vinden wat er loos is? Iemand een idee?

Fans draaien nu (bios info) op:
CPU 2600
CHA 1687

Heb je eigenlijk wel een casefan nodig in dit geval? Heb toch de CPU fan plus Voedingfan toch al?

[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 05-10-2008 12:04 . Reden: speed info fans ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Een goede airflow in je case is geen overbodige luxe, dus een extra casefan kan zeker geen kwaad (kost ook maar een paar euro).

March of the Eagles

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Als het goed is krijg je, na het aanzetten van Q-fan, de mogelijkheid om een 'target'-temperatuur te kiezen. Dat zou moeten helpen. Je kan die 'target'-temperatuur voor het testen even hoog zetten. Overigens geldt Q-fan waarschijnlijk alleen voor de CPU-fan en ook alleen als er een 4-pins connector aanzit. Wat wel aan de Freezer Pro 7 zit trouwens.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
@_the_crow_: het hoeft niet altijd zo te zijn. Ik heb idd bij bijv. mijn A8N SLI gehad dat ik een temperatuur in kon stellen. Nu met mijn P5K Premium kan ik aangeven peformance, silent en nog twee (een middenmoot en één volle snelheid geloof ik).
Dus de vraag is: wat zegt de handleiding van het mobo erover? Hoe werkt Q-Fan in dit geval, staat vast wel iets over in.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

The__Virus schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 11:50:
@_the_crow_: het hoeft niet altijd zo te zijn. Ik heb idd bij bijv. mijn A8N SLI gehad dat ik een temperatuur in kon stellen. Nu met mijn P5K Premium kan ik aangeven peformance, silent en nog twee (een middenmoot en één volle snelheid geloof ik).
Dus de vraag is: wat zegt de handleiding van het mobo erover? Hoe werkt Q-Fan in dit geval, staat vast wel iets over in.
Ik had het in de manual opgezocht. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In zo'n geval is het misschien aangewezen om je BIOS eens bij te werken naar de meest recente versie :)
Pagina: 1