Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[JS] draggen geeft ongewenst effect

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
sorry voor de cryptische titel, maar ik weet geen betere omschrijving van het probleem..

Ik heb een photobrowser gemaakt met javascript, aanvankelijk bedoeld zodat de hele familie de vakantie foto's kan bezichtigen.
Je weet wel hoe dat gaat, je begint aan een simpel scriptje, paar regeltjes code hier en daar, maar voordat je het weet heb je een full-blown javascript applicatie gebouwd...

Als je dan toch bezig bent om het geheel perfect te krijgen, dan zijn kleine iritaties natuurlijk not-done.
zo heb ik een datum filter bedacht met een tijdslijn die je kan slepen.
Opzich werkt dit prima, maar af en toe gebeurd er iets raars, dan pakt de browser als het ware de div op, in plaats van deze alleen maar te verschuiven.
Nu heb ik geen idee waardoor dit komt, waardoor het fixen erg lastig wordt.
Vandaar dit topic, misschien dat iemand mij kan vertellen wat hier gebeurd en of er iets aan gedaan kan worden.

Ik heb een voorbeeld online gezet, waarbij ik enkele foto's van matthijst heb gebruikt als voorbeeld plaatjes. Deze hadden namelijk exif informatie die mijn systeem nodig heeft :+

het voorbeeld is hier te vinden http://www.arjanhouben.nl/photobrowser/

Als je met je muis boven in het scherm komt, verschijnt het filter in kwestie. aan de randen kun je te tijd inkorten/verlengen in het midden kun je verslepen.

op het moment werkt deze site alleen nog in echte browsers, dus nog niet in IE ( ;) )

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 13:53
In Opera (9.60) krijg ik alleen een zwart scherm te zien... In Firefox (3.0.1) en Safari (3.1.2) werkt het hier gewoon prima.

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ja ik zie wat je bedoelt. Volgens mij komt het omdat de div dan door het slepen geselecteerd wordt. Hierna werkt het niet goed meer, en als je dan weer een paar keer een klik geeft buiten die div (ernaast bijv.) werkt het weer. Oftewel: de div wordt geselecteerd en dan gaat slepen niet meer.

Permanent wintericon!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ZanderZ schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:50:
In Opera (9.60) krijg ik alleen een zwart scherm te zien... In Firefox (3.0.1) en Safari (3.1.2) werkt het hier gewoon prima.
Opera had ik even vergeten, maar werkt nu ook :)
Overigens lijkt het erop dat opera geen last heeft van dit selectie probleem
Wokkels schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:12:
Ja ik zie wat je bedoelt. Volgens mij komt het omdat de div dan door het slepen geselecteerd wordt. Hierna werkt het niet goed meer, en als je dan weer een paar keer een klik geeft buiten die div (ernaast bijv.) werkt het weer. Oftewel: de div wordt geselecteerd en dan gaat slepen niet meer.
Hmm, is er een manier om deze selectie tegen te gaan :?

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 11:51
Ik denk dat je hier wel iets aan hebt.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Spiked schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:52:
Ik denk dat je hier wel iets aan hebt.
ongelooflijk, maar dat werkt! :)

beetje raar dat een div element uberhaupt selectable is... Jammer genoeg werkt dit niet op plaatjes, in de 'browser-bar' onderaan de pagina wilde ik eigenlijk de mogelijkheid toevoegen om te scrollen door te draggen, helaas blijft de browser de plaatjes loskoppelen.
Ze worden overigens niet meer gearceerd, dus het doet wel iets :)

Pagina: 1