Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] explorer.exe crashed

Pagina: 1
Acties:

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 20:28
Probleem: als ik explorer open, crasht 'ie direct. Idem met configuratiescherm en alles wat gebruik maakt van explorer. Ook bij opslaan van bestanden e.d.

Vrijwel zeker de reden: had een Vista-skin geinstalleerd, gebruik makende van het programma StyleXP. Direct eraf gehaald. Na herstart was het eerste wat ik zag in explorer: geen map-icoontjes meer voor de mappen. Daarna crasht alles wat met explorer.exe te maken heeft, zoals beschreven in 'Probleem'. Heeft dus iets met de shell te maken, me dunkt.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad? Enig idee wat een mogelijke oplossing zou zijn?

Geprobeerd: HKLM\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Explorer\Shell Icons verwijderen

[ Voor 12% gewijzigd door BARO op 05-10-2008 01:26 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Restore point aangemaakt vóór je wijziging, en die teruggezet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 20:28
alt-92 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:12:
Restore point aangemaakt vóór je wijziging, en die teruggezet?
Helaas geen herstelpunt aanwezig. Anders zou het idd geen probleem zijn geweest.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:59
Heb dit probleem ook gehad. De oorzaak lag geloof ik in een service die een conflict opriep. Als je die uitschakeld is het probleem weg. Is alweer een tijdje geleden, maar ik zal vanavond thuis eens kijken wat het ook alweer precies was.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:59

No matter the age, never lose the Kramer inside