Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

CSS/DIV opmaak probleem

Pagina: 1
Acties:

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 10:42
De bedoeling is om de body, zonder gebruik te maken van plaatjes, boven en onder een verschillende kleur mee te geven (dus niet slechts één kleur voor de gehele body die zich altijd - ongeacht de resolutie - toont).

Hoe je dit met div's en CSS doet kom ik echter niet uit. Wat ik geprobeerd heb is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/voorbeelddiv.JPG

c = container. Hier komt de inhoud (dus een gefixeerde breedte, inhoud mag niet mee uitrekken met de resolutie van het scherm)
a, b, d en e wil ik dus tegen die container aan plakken, maar naar links (a en b) en rechts (d en e) moet de breedte een soort auto width meekrijgen zodat het div element zich wel aanpast naar de resolutie van het scherm.

Nu heb ik al vanalles geprobeerd, maar het is me niet gelukt om a, b, d en e in relatie tot c een zodanige box/positioning eigenschap mee te geven dat ze én op deze plek staan en blijven staan én ofwel naar links ofwel naar rechts met de resolutie van het scherm meegaan, terwijl de container altijd horizontaal gecentreerd blijft.

Is het uberhaupt een verkeerde aanpak voor het gewenste doel, of anders: welke css box/positioning eigenschappen moet ik dan meegeven?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Wat je wilt is percentages en vaste waarden combineren en dat is iets dat praktisch onmogelijk is.

Ik weet niet wat het onderliggende doel is dat je probeert te bereiken met deze layout, maar zeer waarschijnlijk is er een betere oplossing voor.

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 10:42
Ik heb het op een andere manier kunnen oplossen, eigenlijk heel veel makkelijker. Een div bovenin gezet met width 100% (hoogte 150px) en daarin een div gezet met margin left en rigth auto. Onder deze divs een container geplaatst die ook margin left en right auto heeft. Het veld dat over blijft is gewoon de body, dus body een kleur geven en klaar.