[XP] Extern bureaublad / Remote Desktop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-02 08:54
Hallo,

Ik ben een veelvuldig gebruiker van Remote Desktop (RDP), en sinds mijn pc gecrasht is, krijg ik het niet meer aan de praat. Voorheen werkte het prima (SP2), maar nu heb ik echt geen idee hoe ik RDP werkend kan krijgen. Ik heb nu SP3, en verder dezelfde software als voorheen geïnstalleerd. Wanneer ik RDP ingeschakeld heb, en verbinding probeerde te maken, kreeg ik eerst de melding dat de pc bezig of onjuist geconfigureerd zou zijn.
Na wat klooien bleek Terminal Services uit te staan, en na deze aangezet te hebben krijg ik helemaal geen foutmelding meer. Wanneer ik nu verbinding maak, gebeurt er helemaal niets.
Hostname of ip, allebei zelfde probleem. Net even snel op de pc van m'n pa RDP aangezet en binnen 3 klikken kreeg ik het werkend.
Mijn webserver (IIS) werkt wel prima, dus mijn pc kan blijkbaar wel verbindingen accepteren. Verbinden via /tsweb werkt ook niet. Inmiddels heb ik al 3x gereboot, de service 80x herstart, en veel op internet gezocht, maar ik kom er niet uit.
Iemand die me kan helpen?

Kaashoofd

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Heb je wel een exception gemaakt in je firewall?

We are shaping the future

• kaashoofd
Alex) schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 23:32:
Heb je wel een exception gemaakt in je firewall?
Jep. Dit gebeurde overigens vanzelf. Ook heb ik al geprobeerd deze te verwijderen en opnieuw te maken, ook geen resultaat. Poort 3389 is wel listening, en ook via WAN te bereiken, maar verbinden wil ie niet.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:27

Arethusa

Niet die server

Hoe maakte je voorheen remote verbinding? Sinds sp3 is er wat veranderd mocht je iets als mstsc -v:jeip /console gebruikt hebben, moet je nu /admin als argument opgeven.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Toevallig een Nvidia Geforce vga-kaart in je systeem?
Bepaalde versies van de drivers kunnen problemen veroorzaken met remote desktop.
Zie bijv.:
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=67147
http://computingondemand.com/?p=1141

Meeste recente driver schijnt het te verhelpen:
Gody in 'meuk: Nvidia Geforce 178.13 whql'
Ik heb 178.13 zojuist zelf geinstalleerd en remote desktop getest. Het werkt met deze drivers eindelijk weer. Ter informatie, dit is zonder de workaround die hieronder staat uitgelegd toegepast te hebben.

Wie vorige versies van de 17x.x serie wil gebruiken zonder remote desktop issues te krijgen, volgt hier een workaround(ik heb dit niet zelf getest, op het forum wordt dit door meerdere mensen werkend bevonden):

The root of the problem is that the session image space is too small and it can't load any more drivers into it. The session image space is shared for the display driver drivers and printer drivers. rdpdd = remote desktop protocol display driver.

You can fix this bug by increasing the size of the session image space via a registry key. Add the following key:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]

"SessionImageSize"=dword:00000020

• kaashoofd
Iva_Bigone schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 23:44:
Toevallig een Nvidia Geforce vga-kaart in je systeem?
Bepaalde versies van de drivers kunnen problemen veroorzaken met remote desktop.
Zie bijv.:
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=67147
http://computingondemand.com/?p=1141

Meeste recente driver schijnt het te verhelpen:
Gody in 'meuk: Nvidia Geforce 178.13 whql'

[...]
Ja! Dank! Maar, ik had het in de tussentijd al ontdekt (via een omweg, omdat ik Bonjour tegenkwam bij exceptions, en in een topic op GoT daarover werd ook doorverwezen naar NVIDIA). Met de nieuwste drivers werkt het perfect. Man, echt niet het eerste waar ik aan gedacht had, display drivers :P

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-03 13:52
Ik heb exact hetzelfde probleem.

Bij mij werkt RDP plotseling ook niet meer, zowel over internet als via het LAN.

Als ik probeer te verbinden naar mijn pc dan gaat twee keer dat laad balkje langs en dan schiet ik gewoon terug naar het venster waar ik mijn remote desktop IP kan invullen.

Wat doe ik fout. De poorten zijn uiteraard goed geforward (voorheen werkte het ook!) maar via LAN zou dit niet uit moeten maken.

De drivers is niks aan verandert, maar 178.13 maakt geen verschil..

Als iemand dit herkend en een oplossing heeft zou dit heel fijn zijn!
Pagina: 1