Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Kom niet meer door setup

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Zit met het volgende probleem.

Na het instaleren van sptd voor deamontools kreeg mijn pc echt vage kuren. Xp logo kwam heel langzaam in beeld maar wilde niet doorstarten. Veilige modus was goed bereikbaar echter kreeg ik het probleem niet verholpen. Toen maar beslote om een clean install te doen, werd toch hoog tijd.

Echter kom ik met geen mogelijkheid door de setup. Als ik de xp cd laad krijg ik wel dar eerste blauwe scherm dat hij alles gaat inladen. Dan knippert hij "normaal" even zwart en dan kun je kiezen tussen recovery of xp opnieuw instaleren. Echter blijft hij telkens hangen in dat zwarte scherm.

Heb inmiddel met killdisk mijn harde schijf gecleand d.m.v van zerro fill maar nog steed hetzelfde. Ook een install op mijn tweede (lege) hardeschijf lukt niet.

Beide hardeschijven zijn totaal leeg. Dus staan ook geen pratities of niks op. Ik heb dit al veel vaker gedaan, eerst een zerro fill en dan xp install snap dus echt totaal niet wat er aan de hand is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lukt het nog wel om een ander OS te starten (een livelinux distro bijvoorbeeld)? Weet je zeker dat je installatiemedium nog goed is?
Dit soort problemen kan ook veroorzaakt worden door brak geheugen, heb je dat al eens door memtest gehaald?

• Twanjo
Na 25 keer geprobeerd te hebben is het eindelijk gelukt. Waarschijnlijkt ligt het ook niet aan de install cd want heb er namelijk 2, maar hij doet het eindelijk.

Dus deze kan wat mij betreft op slot.

• Twanjo
Toch wat te vroeg geroepen. Alles stond weer zo goed al erop, toch zo eigenwijs geweest om weer even xp cd te draaien en kijken of ik probleemloos in xp recovery kon komen. Setup startte weer niet door. Pc geboot, xp start ook niet meer op, xp logo komt heel traag op en daarna zit de pc vast. Veilige modus werkte echter wel prima en niets te ontdekken. Dus maar weer alles geformateerd en kom er weer niet doorheen.

Toch vreemd dat xp perfect draaide en na die installatie cd erin gehad te hebben , helemaal in elkaar loopt ( zo lijkt het) Daarom lijkt het me zo gek dat het in de hardware zit.

Echter heb ik wel altijd al wat problemen gehad met een van de huidige schijven (systeem schijf). Af en toe starte de pc gewoon niet op, liep vast, of zij nltdr ontbreek. Dit was echter hooguit 1x in de maand. Oplossing was even de connector (voeding) van de schijf afhaeln en opnieuw erop en hij deed het weer.

-Bijde schijven getest met powermax alles oke
-Mem test nog niet uitgevoerd, heb die helaas niet op een diskette staan en heb nu alleen een laptop to beschikking.

Als iemand meer tips heeft hoor ik het graag.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:43
ik zal eens zoeken, heb geloof ik eens en zelfde probleem gehad. Uiteindelijk schijf en mobo vervangen.

hier is ie. Maverick in "[XP] Start niet op" volgens mij beschrijft dit ook jouw probleem.

[ Voor 38% gewijzigd door Maverick op 08-10-2008 21:15 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Je kan een Ultimate Boot CD downloaden, hier staat memtest ook op.
Heb je tip van Terw_Dan al geprobeerd, ik lees daar niets over?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Twanjo
De tip om een ander os te instaleren? Uhm ik heb geen ander os :o . Memtest ga ik doen. Bedankt voor dat ene topic had er al meerdere gevonden maar id enog niet....

edit:

Ben er weer doorheen. De truc was dat ik de pc even een uurtje uit heb gezet. Hij stond immidels 2 dagen aan. Het enigste wat ik kan bedenken is dat de boel te heet is geweest. Daarme is het probleem tijdelijk opgelost maar niet de oorzaak.

Edit2

Niet echt topic geraleteerd maar misschien dat iemand hier iets zinnig over kan zeggen. Ik beschik over 2 xp cd's. Een hele oude en eentje die later is uitgegeven. Maar allemaal zonder servicepacks. Nu heb ik 2 drives in mijn pc. Mijn 2e drive is 160gig. Bij de ene xp setup cd herkent hij de disk als 158 gig (klopt, is altijd wat minder) maar bij de andere herkent hij hem slechts al 138 gb groot. Na een clean instal is dat nog steeds. Echter na het instaleren van sp2 kan ik hem via partition magic wel resizen naar volledige grootte (158gig)

[ Voor 71% gewijzigd door Twanjo op 08-10-2008 21:55 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Twanjo schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:29:
Niet echt topic geraleteerd maar misschien dat iemand hier iets zinnig over kan zeggen.
Staat in de FAQ, dus ik zou zeggen lees die eens goed door, er staan nog meer nuttige tips bij (onder andere debugging).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Twanjo
alt-92 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:38:
[...]

Staat in de FAQ, dus ik zou zeggen lees die eens goed door, er staan nog meer nuttige tips bij (onder andere debugging).
Heb het gelezen. Xp (zonder sp) kan dus niet overweg met schijven groter dan 137 gig. Maakt het wat uit voor je install? Ik bedoel werkt dat formateren na het instaleren van je os niet nadelig. Anders zou ik eerst xp kunnen instaleren (+sp2) dan een partitie kunnen maken op de 2e schijf, zodat die volgende keer in de stup wel op ware grote wordt herkend. Of is dat een beetje paranoide?

Ps die andere install cd gebruik ik liever niet , waar hij de schijf meteen op ware grote herkend, die is minder legaal

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Twanjo schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:06:
[...]

Heb het gelezen. Xp (zonder sp) kan dus niet overweg met schijven groter dan 137 gig. Maakt het wat uit voor je install?
Ja.

Slipstream dat ding (wederom: kun je zelf opzoeken, of de HOWTO sectie even doorlezen), dan ben je daar ook weer vanaf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Twanjo
alt-92 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:32:
[...]

Ja.

Slipstream dat ding (wederom: kun je zelf opzoeken, of de HOWTO sectie even doorlezen), dan ben je daar ook weer vanaf.
ja dat weet ik , maar dat was ook niet mijn vraag. Mijn vraag was of het nadelig is voor je os, performance , register or wathever, om de 2e schijf na de instalatie van xp pas te partitioneren. Als dat niet zo is , is het ook geen probleem. Want ze hebben dat natuurlijk niet voor niks gemaakt, dat disk managment onder xp....

• Twanjo
Nou ik ben ten einde raad.

Kom dus echt niet meer door de setup.

Dacht eerst dat de processor te heet werd (werd hij ook ) maar na nieuwe koelpasta aangebracht te hebben lijkt ook dat niet het probleem. Ook het geheugen lijkt het niet in te zitten heb 2 x 256 en 2x 512. Alles eruit getrokken en 1 reepje 256 er ingedaan. Getest met memtest. Niks mis mee, maar setup start weer niet door. Voeding met multimeter gemeten geeft ook goede waardes aan 5.06v en 12.08v.

Morgen ga ik nog even dat knoppix proberen. Weet iemand of je daar je hd temp zo mee uit kunt lezen?

Echt mooi klote allemaal. Deze pc moest het eigenlijk nog een half jaartje volhouden. Dan wou ik een hele nieuwe kopen. Ook dat ik niet weet wat er kapot is , is erg frusterend. Misschien is het met een simpele upgrade op te lossen, maar waar te beginnen. Voeding, harde schijven, moederbord , cpu, geheugen? Het moet in een van die dingen zitten

Edit:

Opgelost , een defecte firewirekaart was de boosdoener. Tja wie had dat gedacht. Maar een leer voor de volgende keer, eerst alle "overbodige" hardware eruit halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Twanjo op 14-10-2008 19:20 ]

Pagina: 1