[Frontrow] Cover & ondertiteling

Pagina: 1
Acties:

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Goedenavond allen :+

Ik weet dat er al meerdere topics zijn over subtitels in Frontrow, maar er lijkt nergens een oplossing te zijn ?
Voor degene die niet weten waar over ik het heb; dat als je in Frontrow een video (bijv. .avi) met een ondertitelingsbestand (.srt) afspeeld je een zwart scherm krijgt, en alleen geluid krijgt.
Dus even voor bevestiging; is hier al een oplossing voor ? (alle updates heb ik binnen, Leopard)

Dan vraag 2, ook over video's.
Als je door je films bladerd zou je normaal links een mooie afbeelding moeten krijgen met een cover van de film enz. Die krijg ik dus niet, misschien komt het doordat ik m'n films ergens anders haalt dan dat Apple dat wilt :+
Ik heb wel gevonden dat als je het de filmbestanden in een extra map zet, en de afbeelding in de map daarboven dat die dan wel werkt, maar erg practisch is het niet 8)7

Alvast bedankt. :>

Verwijderd

Beide problemen vallen (omslachtig) op te lossen met VideoDrive. Ondertitels werken, zei het pas na importeren van al je avi's in iTunes. Tijdens dat importeren maakt VideoDrive een reference movie aan waar je cover art en synopsis aan kan toevoegen. Ik ben er deze week ook mee aan de slag gegaan en hoewel het niet perfect is, ben ik toch op een pak films uitgekomen die ik nog eens moet bekijken. Hoera voor DVD-rips van DVD's die ergens in een rommelige kast liggen! :+

• filenox
Ok, bedankt voor het programma, het werkt perfect :)

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 20:58
Met Quicktime kan je dit ook allemaal gewoon doen. (Dan is het namelijk gratis ;))
Eerst de film openen in Quicktime, dan Save as..., dan Save as Reference Movie.
Dan krijg je een nieuw bestandje (1 a 2 mb groot), welke je wel in iTunes kan zetten, incl Albumart etc.

Filmposters zijn trouwens veel te vinden op MoviePosterDB

[ Voor 4% gewijzigd door Chriztiaan op 05-10-2008 14:06 ]

• filenox
:D :D :D :D :D :D :D

Dat is nog beter !
Aangezien dat VideoDrive programma maar een trail was en ik geen... vond :D _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door filenox op 05-10-2008 14:14 ]

• filenox
OK, ik heb nu al een pak films geimporteerd, maar hoe stel ik in dat die maar 1box / titel moet weergeven bij een film die uit 2 verschillende bestanden bestaat ? Opties --> Deel van een verzameling doet niets..

Verwijderd

Aha, dat kan VideoDrive dus wel ;) Ik had je ook kunnen vertellen dat reference movies maken ook gratis kon maar zeg nu zelf, wie wil dat manueel gaan doen. Maar het kan dus wel, moest je dat willen. Bedenk wel dat zolang Apple geen fix uitgeeft voor Front Row (of zolang Perian geen gebruik gaat maken van APE) je geen ondertitels in Front Row krijgt.

Disclaimer: ik ben op geen enkele wijze verbonden aan Aroona of VideoDrive, ik ben gewoon zeer opgetogen dat ik eindelijk opnieuw ondertitels in FR heb.

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Naar aanleiding van dit topic ben ik ook gaan klooien. Ook eerst dat programma gebruikt. Vervolgens toch alles handmatig gaan doen om dezelfde reden als de TS. Werkt best prima! Al met al 30 films en 3 series (met meerdere seizoenen) toegevoegd! Ik kamp echter ook met hetzelfde probleem. Wat als films uit 2 delen/bestanden bestaan? Ik krijg dan 2 covers in iTunes, terwijl ik er maar 1 wil. Iemand een oplossing?

Daarnaast ben ik in Automator wezen klooien (een simpel iets als dit moet toch ook met Automator kunnen? Vandaar dat ik geen geld voor die applicatie neer wil leggen...!) maar dat werkt nog niet echt geweldig.. Iemand die meer succes heeft misschien?

• filenox
Even een update; vooruitspoelen gaat niet bij films met ondertiteling in Frontrow

Edit
Afspelen van films met een srt bestand werkt, tot er iets gezegt wordt (dus tot de ondertiteling iets moet doen) :/ , in iTunes werkt alles wél goed.

[ Voor 50% gewijzigd door filenox op 06-10-2008 09:41 ]

Verwijderd

Ik vermoed dat VideoDrive een soort van softlink legt in de referencie movie. Het is immers dat bestandje wat de originele films aanstuurt. Automator zal dit wel kunnen maar zal nooit een mooie integratie binnen iTunes of FR geven. Hoe het dan wel zou kunnen, is me ook een raadsel!

Verwijderd

Waarom niet gewoon plex ?

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 20:58
Als je film uit twee delen bestaat moet je ze achter elkaar plakken in Quicktime, en dat opslaan als Reference Movie.

Dus eerst deel 1 openen, appeltje-a, appeltje-c, dan deel 2 openen, bij begin van film gaan staan, appeltje-v.

• filenox
Dat lijkt idd te werken. De srt's heb ik gemerged door simpelweg te copy/pasten, en dat werkt zo te zien :D

Edit
Die srt's mag je dan ook weggooien, Quicktime merged ze automatisch,
ik vond het al zo raar dat het werkte door te copy/pasten }:O
Frontrow wilt ze nu wel niet meer afspelen (ook niet als er geen ondertiteling gebruikt wordt)

[ Voor 59% gewijzigd door filenox op 06-10-2008 15:13 ]

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-01 14:53
Heeft iemand hier die VideoDrive gebruikt ook last van dat iTunes en FrontRow zo belachelijk langzaam reageren als je met de Films bezig bent.
Ik heb er nu 127 films instaan.

Verwijderd

dennisje182 schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:02:
Heeft iemand hier die VideoDrive gebruikt ook last van dat iTunes en FrontRow zo belachelijk langzaam reageren als je met de Films bezig bent.
Ik heb er nu 127 films instaan.
Niet echt, alhoewel ik nog maar 50 films geïmporteerd heb. Dat Apple eens nadenkt over welke richting het met Front Row uitwil. Als het enkel een leuk schilletje voor je media uit de iTMS is, goed. Maar dan mag dat wel eens duidelijk vermeld worden, in plaats van gebruikers lekker te maken met beloftes en halfslachtige oplossingen.

Jammer genoeg zijn er ook zo weinig alternatieven. Media toevoegen in Plex is om te huilen, Centerstage lijkt niet eens af te raken. Heeft iemand nog een goed alternatief?

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:44:
[...]

Niet echt, alhoewel ik nog maar 50 films geïmporteerd heb. Dat Apple eens nadenkt over welke richting het met Front Row uitwil. Als het enkel een leuk schilletje voor je media uit de iTMS is, goed. Maar dan mag dat wel eens duidelijk vermeld worden, in plaats van gebruikers lekker te maken met beloftes en halfslachtige oplossingen.

Jammer genoeg zijn er ook zo weinig alternatieven. Media toevoegen in Plex is om te huilen, Centerstage lijkt niet eens af te raken. Heeft iemand nog een goed alternatief?
Helemaal eens. Plex ziet er erg mooi uit.. maar ook ik loop elke keer vast met media toevoegen... :S
Pagina: 1