Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels gewend aan Windows Vista en ervaar de nadelen ervan niet meer als nadelen (over het algemeen). Grootste nadeel is de grootte van de WinSXS folder in C:\Windows\, welke 30% van mijn schijfruimte (80GB) inneemt.

Echter de ervaring dat XP sneller functioneert en dat Vista mijn werk vertraagt, die heb ik gelukkig niet meer. Ik voel me inmiddels aardig thuis in Vista.

Om de OS'en op alle systemen gelijk te houden, wil ik dus mijn Q6600 workstation ook van XP naar Vista upgraden, net als de andere 2 PC's die ik momenteel in gebruik heb

Echter heb ik nog enkele vragen:
  • Is jullie ervaring positief met XP naar Vista upgraden?
  • Welke voordelen heeft een complete Vista herinstallatie?
  • Hoezo werkt alt-tab anders bij mijn laptop op vista dan op mijn workstation op vista?
Indien jullie deze vragen puntsgewijs zouden kunnen beantwoorden met algemene toelichting, dan zou ik dat erg waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar wat heb je dan zelf opgezocht vwb die vragen van je? :)
Over in-place upgrades moet toch wel wat te vinden zijn?

Clean install lijkt me duidelijk wat dat voor voordelen heeft, dat kun je op je klompen aanvoelen toch? ;)

En
• Hoezo werkt alt-tab anders bij mijn laptop op vista dan op mijn workstation op vista?

> Wat bedoel je met anders? waarom zou het anders kunnen werken, instelling?
Gebruik je wellicht iets als TweakVI bijvoorbeeld?

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 04-10-2008 21:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 21:24:

• Welke voordelen heeft een complete Vista herinstallatie?

Complete install ben je meteen van alle niet meer gebruikte XP "zooi" af. Je data backuppen en een clean install van Vista doen.

Alt-tab werkt op je laptop (waarschijnlijk) anders omdat je videokaart in de laptop niet geschikt is voor Aero, waardoor je verschil krijgt in de interface/werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 13:26
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:58:
[...]
Alt-tab werkt op je laptop (waarschijnlijk) anders omdat je videokaart in de laptop niet geschikt is voor Aero, waardoor je verschil krijgt in de interface/werking.
Of hij heeft Aero gewoon niet aangezet ;)

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Volgens mij is ALT-TAB altijd hetzelfde, gewoon platte voorstelling van de verschillende, geopende vensters naast elkaar. Windows-TAB geeft de 3D-flip...

Systemspecs