In 2008 mag je als student maximaal 12.916 euro verdienen. Wanneer je daaroverheen gaat moet je de studiefinanciering en OV van dat jaar terug betalen. Maar weet iemand welke inkomsten daaronder vallen? Op de site van de IB-groep kwam ik geen duidelijk antwoord tegen.
1. bruto loon
2. vakantiegeld?
3. uitbetaling vakantiedagen?
4. belastingteruggave?
5. studiefinanciering?
6. zorgtoeslag?
Ik heb deze vraag ook aan de IB groep gesteld, en hun gaven als antwoord dat het om of je verzamelinkomen of belastbaar inkomen gaat.
Maar wat dat precies betekende en of dat nou netto of bruto was konden ze me niet vertellen...
Daarna met de belastingdienst gebeld en zelfs daar werd ik niet veel wijzer van.
Als het gaat om je bruto loon moet ik binnenkort stoppen met me bijbaan, maar als het netto is levert doorwerken geen problemen op.
1. bruto loon
2. vakantiegeld?
3. uitbetaling vakantiedagen?
4. belastingteruggave?
5. studiefinanciering?
6. zorgtoeslag?
Ik heb deze vraag ook aan de IB groep gesteld, en hun gaven als antwoord dat het om of je verzamelinkomen of belastbaar inkomen gaat.
Maar wat dat precies betekende en of dat nou netto of bruto was konden ze me niet vertellen...

Daarna met de belastingdienst gebeld en zelfs daar werd ik niet veel wijzer van.
Als het gaat om je bruto loon moet ik binnenkort stoppen met me bijbaan, maar als het netto is levert doorwerken geen problemen op.