Toon posts:

ipwebcam live online bekijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ip webcam gekocht (de Eminent EM4482 Pan/Tilt camera) om bij ons in de stallen de dieren in de gaten te houden.
Nu heb ik mijn webcam aangesloten en in mijn intern netwerk hij werkt via een lokaal ip adres (192.168.1.45). Deze is regstreek op mijn router aangesloten ( de experia box 780)
In de handlijding van mijn cam staat dat ik alleen maar iets hoeft in te tellen in mijn router om de beelde live overal ter wereld te zien. Waarschijnlijk een poort, maar dit kan ik nergens vinden hoe ik een poort moet open zetten. Het is poort 80. Mijn ip is 77.164.37.76:80 hij gaat er wel naar toe maar ik krijg ik deze fout melding te zien.

"De volgende melding krijg ik als in naar mijn ip adres ga.

De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaak:
Voor bepaalde inhoud of bestanden op deze webpagina is een programma vereist dat momenteel niet is geïnstalleerd.

Mogelijke acties:
Online naar een programma zoeken waarmee u deze webinhoud kunt weergeven.

Geef het adres opnieuw op.

Ga terug naar de vorige pagina"

Heeft er iemand een idee van hoe en wat?

Groeten Gijsbertvs

Verwijderd

Het is wel even makkelijk als je verteld wat voor router je heb, op www.portforward.com kan je per router merk en type zien hoe je daar een poort moet opzetten/forwarden.

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-03 13:52
Iets specifieker.

De Experiabox 780 is in feite gewoon een Speedtouch 780 met speciale software van KPN. Deze software is wat minder uitgebreid dan die van de originele Speedtouch 780 software maar poorten forwarden moet volgens mij nog lukken.

Een handleiding over hoe poort 80 te forwarden op een Speedtouch 780 is op portforward hier te vinden:
http://www.portforward.co.../Speedtouch780v6/HTTP.htm

Ik hoop dat het lukt, anders moet er een andere modem komen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 16:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je dan die port geforward hebt, gaat het nog niet werken als je thuis je externe IP adres invoert.
Je zult inetern (thuis) je lokale IP adres gebruiken. Ben je ergens anders (via het grote boze internet dus) moet je je externe IP adres gebruiken.
Ik gok namelijk dat je Experia box geen NAT loopback ondersteund (met NAT loopback kun je dus op je interne netwerk je externe IP adrses opvragen. Zonder NAT loopback gaat dit niet werken).

Tijd voor een nieuwe sig..