Toon posts:

draadloos signaal oppikken en bedraad doorgeven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje bezig om erachter te komen hoe ik nou precies mijn draadloze
signaal van mijn experiabox kan oppakken en weer bedraad door kan geven via een of andere
bridge naar mijn NAS en Xbox 360.
Ik heb hier een Asus wl-500G premium en een Netgear WNHDE111 HD 5 GHz draadloze N-acces point/ -bridge.
Met die eerste zou het niet lukken is mij verteld en met die tweede zou het wel moeten lukken maar tot nu toe
is mij dat helaas nog niet gelukt.

Mijn vraag is nu eigenlijk of iemand weet of die opstelling uberhaupt mogelijk is en zo ja hoe dan, met welke producten en of iemand weet of het ook kan met een van mijn bovenstaande apparaten.

Alvast bedankt!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 17:28

Sa1

maar wat wil je dan? in zo'n experiadingboxgeval zit toch ook gewoon een LAN aansluiting, waarom sluit je je devices daar niet op aan?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zoek even op client mode.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ja da klopt maar ik kan niet door de muren gaan boren, ik zit in een studentenhuis dus ik
doe het liever draadloos en het is ook nog eens best wel een gedoe om die kabels dan helemaal
naar mijn doel te leggen. Dus vandaar...

Verwijderd

asus met openwrt die in client mode en dan heb je een switch die draadloos is...

http://openwrt.org/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 20:00 ]

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-03 13:52
Hier kun je toch gewoon een Ethernet Bridge voor gebruiken? Bijvoorbeeld de LInksys WET54G:
http://www.routershop.nl/...dloze-ethernet-bridge.htm

Ik moet wel zeggen dat ik het eigenlijk niet zie zitten om met een draadloos signaal van een experia box, door een muur heen, te gaan gamen..

persoonlijk geen goede ervaringen mee.

ik zou alles over hebben voor een kabeltje tussen de modem/router en mijn xbox :-)

Een andere optie is misschien een powerline homeplug oplossing:
http://www.routershop.nl/...line-ethernet-adapter.htm

Hiermee kun je de netwerkverbinding via het stroomnet verplaatsen van bij de experia box naar de xbox. Tegenwoordig is dit een goed werkende en stabiele oplossing.
Wel is het belangrijk dat beide stopcontacten binnen dezelfde stoppenkast zitten. Bij het filter op de fase houdt het op.

Verwijderd

Topicstarter
ja die router die je hier geeft die is dus voor zover ik erop uit kan maken gemaakt om bedraad internet om te zetten in draadloos, en dat is nou het hele probleem ik moet het andersom hebben. Maar ik ga het effe proberen met openwrt, thnx.
En anders toch maar idd proberen om een kabeltje te leggen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 11:36 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik heb toevallig gisteren mijn TV (die een netwerk-aansluiting heeft) aangesloten via WiFi op m'n centrale ADSL modem/router.
Daarvoor heb ik een Linksys WRT54GL gekocht, firmware 'dd-wrt' er in gezet en ingesteld als wireless access point. Werkte perfect! Geen idee of je dan ook meerdere apparaten via de andere LAN poorten kan aansluiten, ik denk eigenlijk van wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het nog eens wezen proberen maar het is me helaas niet gelukt. Ook heb ik weer van verschillende mensen te horen gekregen dat het niet mogelijk is. Ik vind het toch raar dat dat zo moeilijk te fixen moet zijn of zelfs helemaal niet maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Maar ja dan toch maar bedraad gaan he.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:51:
Ik ben het nog eens wezen proberen maar het is me helaas niet gelukt. Ook heb ik weer van verschillende mensen te horen gekregen dat het niet mogelijk is. Ik vind het toch raar dat dat zo moeilijk te fixen moet zijn of zelfs helemaal niet maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Maar ja dan toch maar bedraad gaan he.
Het kan gewoon, met de hierboven al genoemde opties:

bridge, of een router die kan bridgen.

Ik gok dat je toch ergens iets niet goed ingesteld hebt.

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-03 20:15

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Het kan werken maar let op de details:

Experia bedraad naar de WNHDE111 in AP mode.
Vervolgens word dit in de 5GHz band gebabbeld... ! let op de band van je client apparatuur !

Normaal adviseert Netgear in deze situatie om 2 WNHDE111's te nemen 1 in AP(modem) de andere in bridge(clients).
Dit setje verkopen ze als de WNHDEB111

Ik heb zelf deze set en die werkt wel maar moet hem nog beter tweaken want soms gaat de verbinding eruit. Maar in het algemeen werkt deze set snel en makkelijk....

Maar het direct oppikken van het experia box wireless signaal?? Dit is volgens mij 2.4 GHz dus dat kan nooit direct naar de WNHDE111.
En ook al heb ik zelf de experia box niet, maar heb gehoord dat het aanhangen van andere dan de 'kpn' adapters moeilijk danwel onmogelijk was.

suc6

Specs system1: can't be bothered to update

Pagina: 1