Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug?] actieve topics in tracker altijd naar /last

Pagina: 1
Acties:

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ik heb in m'n voorkeuren de topic volgorde omgedraaid, laatste reactie eerst, en als ik dan op een actief topic uit de tracker klik spring ik altijd naar de laatste pagina van dat topic /0 of /last.

Dit is dus wel logisch als je de topicvolgorde normaal hebt staan, maar niet als je het omgedraaid hebt. Of dit gefixt kan worden, ik gebruik nu steeds de actieve topics in myReact om toch meteen de goede link te hebben, maar hij zou de url toch conform je voorkeuren moeten gebruiken en dus gewoon naar het topic springen zonder de /0 of /last er achter.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Die pref heeft simpelweg geen invloed op de tracker. Of we die moeite wel zouden moeten doen - is technisch ook engiszins lastig omdat het om verschillende stukken code gaat waarbij de tracker ook nog eens gecached is - is twijfelachtig; ik denk niet dat veel mensen de topicvolgorde omgedraaid hebben.

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:09:
[...]ik denk niet dat veel mensen de topicvolgorde omgedraaid hebben.
Dat valt toch te controleren, net als dat te controleren is hoeveel mensen op de oude template teruggeschakeld zijn.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Come to think of it; het zou hooguit de pref "Topiclink leidt direct naar laatste berichten?" moeten zijn die daar invloed op kan hebben. De pref voor het omdraaien van de messagevolgorde binnen een topic heeft daar binnen het forum verder namelijk geen ook invloed op. Dat is echter een template-afhankelijke pref en zou dan een global pref moeten worden.
Wiethoofd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:54:
[...]

Dat valt toch te controleren, net als dat te controleren is hoeveel mensen op de oude template teruggeschakeld zijn.
727 gebruikers hebben de messagevolgorde omgedraaid om precies te zijn, wat dus inderdaad geen significant groot aantal is...

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
"Die topiclink leidt naar laatste berichten" heb ik expres uitgeschakeld, omdat die in myReact in combinatie met het omdraaien irritant is. Het gaat hier om de links uit de tracker, die dus template afhankelijk is (geldt ook voor de tracker op de FP aangezien ik de oude layout nog gebruik en omschakel met de templateset 'pre'fix).

Als je als user dus inschakelt: topicvolgorde omdraaien en dus 'link naar laatste berichten' niet ingeschakeld hebt moet de url in de trackers ipv
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/topicID/last worden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/topicID(/0) (de /0 is eigenlijk niet nodig als je topicvolgorde omgedraaid hebt)

En idd zijn 727 mensen niet heel veel tegenover de 250k die het in de 'goede' volgorde bekijken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Wiethoofd op 04-10-2008 22:30 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nee, zoals gezegd is er geen verband tussen beide prefs. Je kan hooguit als argument aandragen dat de pref 'link naar laatste berichten' ook op de tracker zou moeten werken. Dat laatste zie ik wel wat in, maar heeft technisch nogal wat voeten in aarde (het moet dan een template-onafhankelijke pref worden en we moeten kijken hoe we dat kunnen combineren met de cacheing van betreffende tracker-item).

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Ik gebruik de tracker sporadisch, heb em zelfs uit staan op de FP, maar als ik tijdelijk in de nieuwe template ben omgeschakeld en ik zie een topic in het gedeelte: Actieve Topics in de tracker op het forum staan en ik klik die aan is het irritant. Ik heb er dus niet heel veel last van, maar ik wacht rustig op de mededeling: Fixed in SVN ;)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Vandaag viel me op dat je in je 'actieve topics lijst' en post history wel door het klikken op het mapje naar de laatste reacties wordt geleid, dit is useronafhankelijk en zou naar mijn idee prima in de tracker de huidige preset met /last kunnen vervangen (als dat mogelijk is)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Die kijkt ipv naar je pref weer naar je forum-sessie. Dat is al helemaal niet in een cached omgeving te vatten...

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
jammer, worth a shot ;)

Pagina: 1