Toon posts:

Systeem haalt specs niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer een jaar een laptop, gekocht via mijn school. Het is een Dell Latitude D830, Windows XP Pro (SP3) . Specs: 2 gb geheugen, 1.8 ghz centrino dual core, NVIDIA Quadro NVS 140M videokaart.

Met deze systeem specs zou ik volgens de systeemeisen van veel games op maximale instellingen kunnen spelen, ook als ik hier kijk. Echter, zelfs hele lichte spellen zoals Fifa 08 draait ie niet goed, hapert constant en ik kan bij lange na niet de maximale instellingen kiezen. Spellen als Assasin's Creed, MoH Airborne e.d. hoef ik niet eens te proberen. Het gekke is is dat een vriend van mij exact dezelfde laptop heeft, en hij draait bovengenoemde makkelijk, en speelt Fifa 2008 maar ook 2009 gewoon op hoog detail niveau.

Ik heb al wat geprobeerd, ik heb een virus en spyware scan gedaan (F-secure), niets gevonden. Ik heb met Msconfig alle onnodige porgramma's die opstarten uitgezet, ik heb nieuwe drivers voor mn videokaart geinstalleerd, maar het helpt allemaal niet. Iemand ideeen, want ik ben niet zo'n computer held.

Alvast bedankt

• d.exe
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:08
Al een verse windows installatie geprobeerd?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heeft hij exact dezelfde laptop? Ook met de grafische kaart. De kaart die er namelijk nu inzit is wel een 3D kaart, maar niet echt geschikt voor games. Meer voor CAD en dergelijken

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:19
Een Quadro is ook gewoon een videokaart die op GeForce core is gebasseerd, alleen dan betere kwaliteitseisen en vooral drivers waar je voor betaald.

Probeer eens je driver te installeren en check of je laptop op maximale performance staat. Anders kun je ook proberen een driver van www.laptopvideo2go.com te gebruiken.

Ik move dit topic naar VB, want het hoort niet in de CSL

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij heeft exact dezelfde, dus ook de video kaart is hetzelfde. Als ik mn laptop voor school gebruik is het idd vooral CAD (Catia) dus dat klopt wel.

Maar laptop staat op max performance, had dat al gechecked. Ik ga je link even proberen. Voor nu iig bedankt.

PS @ Ditmar: Verse Windows is wel een optie, maar pas als andere opties niet blijken te werken

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 22:10 ]

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
gebruik de drivers van www.laptopvideo2go.com

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
De nVidia Quadro NVS 140M is eigenlijk een Geforce 8400 met ondersteuning voor aangepaste drivers, zodat professionele applicaties beter werken. Op het gebied van gameprestaties (ook met Geforce drivers) kun je dus niet heel veel van deze videokaart verwachten. Assanin's Creed en MoH Airborne zullen denk ik net goed speelbaar zijn op lage instellingen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb ook een NVS140M in mijn Lenovo laptop, maar die trekt dat soort spellen echt niet lekker hoor. Logisch als je je bedenkt dat het een soort 8400 is, zoals anton al meldt. Verwacht er dus simpelweg niet teveel van. Daarnaast bestaat een Centrino CPU niet, zo heet het platform.
Pagina: 1