Streamen over netwerk probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-03 12:53
Beste mensen,

Ik ben sinds een tijdje verhuis, en na veel problemen met internet en netwerk, ligt alles er nu en ben ik er al ongeveer een maand van aan het genieten. Nu zit ik echter met een probleem. We hebben in huis een aantal pc's waarvan 1 de TV als monitor gebruikt waardoor ik in de woonkamer kan genieten van overheerlijke muziek en af en toe ook een leuk filmpje. Hierbij gebruik ik de mogelijkheid om alles direct te bekijken vanaf mijn eigen pc d.m.v. streaming. Dit heeft een hele tijd goed gewerkt, maar nu niet meer. De muziek stop tussendoor (zit steeds een aantal seconden in) en de films ook(hier duurt het nog langer). Ik zie ook dat DU Meter aangeeft dat er niks meer gedownload wordt net op het moment dat de stilte valt.

Nu zat ik te denken of het aan mijn wireless router zou kunnen liggen, want de TVPC is echter wireless verbonden. Maar waarom deed hij het eerst dan wel?

Ook heb ik google al geraadpleegd, hier kwam ook niet echt iets uit, aangezien het een vaag probleem is.

Extra informatie:

Opstelling:

Router/Modem
Wireless Router
Mijn eigen PC (bedraad) + Moeders PC (draadloos) + TV PC (draadloos)

De wireless router is ingesteld als access point, d.m.v. de DHCP uit te schakelen.

Router/Modem = P-2602R-D1A (ZyXEL)
Wireless Router = WRT54GL (Linksys)

Ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen.

Greetz Joey

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:19
groeten hoef je niet, je post is al een eer en een groet op zich ;)

kan je nergens in je programma (bv windows MP) de buffer grootte instellen ?
Stream je van het internet of van een fileserver ergens in je huis ?

Van het internet kan dit wel normaal zijn, wie weet is er iets bij de streaming site veranderd ?

Speel je via flash oid films af? Update flash eens?

Niet goed gelezen...

Kan je het testen met oude films of oude muziek waar het wel goed bij ging ?

Wie weet begint je wireless router op zijn laatste pootjes te trippelen? Kan je het eens testen of het met een wireless router van iemand anders gaat die 'm niet gebruikt voor streaming (zodoende kan die persoon nog op het internet wireless, en kan jij de router van je kameraad maximaal belasten met streaming...)

[ Voor 22% gewijzigd door HyperBart op 04-10-2008 17:36 ]

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-03 13:52
Dat het plotseling is gekomen doet mij sterk vermoeden dat er in de buurt iemand met bijvoorbeeld een krachtige wireless-n router bij is gekomen die zorgt dat jou signaal niet meer stabiel is.

Doe eens een scan met bijvoorbeeld netstumbler (http://www.netstumbler.com/) en kijk of je misschien op een kanaal zit waar nog meer krachtige accesspoints in de buurt op zitten. Als dat zo is even van kanaal wisselen.

Let op: Alleen kanaal 1, 6 en 11 zijn onafhankelijke kanalen. Alle andere kanalen overlappen elkaar (dus kanaal 8 wordt gebruikt door accesspoints die op kanaal 6 zitten, maar ook door accesspoints die op kanaal 11 zitten.)

• Jokuh
Ik heb NetStumbler geprobeerd, en hij geeft aan dat mijn router een signaal van rond de 60 heeft, terwijl andere allemaal rond de 80/90 zitten. Ik heb een andere channel geselecteerd, en nog steeds heeft ie de zelfde signaalsterkte. Dat zal natuurlijk wel in te stellen zijn, maar dan vervalt m'n garantie.

Ik zie aan de namen van de andere netwerken dat 3/4 ook linksys routers zijn... Waarom kan die van mij dan niet die signaal sterkte hebben? Ik weet eigenlijk niet of de sterkte ermee te maken heeft, want het signaal valt gewoon weg soms... Met Windows Media Player heb ik een buffer van 60 seconden ingesteld, waardoor het nu te doen is. Maar dit is niet goed, het signaal zou constant moeten kunnen zijn. Want een filmpje is nu nog steeds waardeloos.

Iemand nog tips? Anders moet ik d'r maar mee leren leven.

[ Voor 39% gewijzigd door Jokuh op 10-10-2008 16:29 ]

Verwijderd

klinkt mischien gek maar het schijnt serieus te werken om je draaloze netwerk iets betere ontvangst te geven (gerichte zendkracht)

http://nl.youtube.com/wat...TT8wdN_VA&feature=related

• Jokuh
Ziet er goed uit... Knutselen dan maar! 8)7
Pagina: 1