WELKE INSTELLINGEN VAN WRITER/CD-ROM/HDD ZIJN 'T BEST?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
MNM(tm) Schreef in en andere Topic:
"De volgende combinatie is 't meest betrouwbaar:
- Primary Master : HDD
- Primary Slave : CD-ROM speler
- Secondary Master : CD-schrijver"

Zijn jullie 't hier mee eens???

Zelf gebruik ik:
- Secondary Master : CD-ROM speler
- Secondary Slave : CD-schrijver

Ik heb wel 2 verschillende soorten IDE kabels (een standaard op mijn cd/cd-r(w) en en ander vaag ding op mijn HDD)Nee, ht is geen scsi maar een ander soort IDE kabel met gewone IDE aansluitingen (Het is een Bulk FabrieksPC, vandaar dat ik 't zo raar vindt!!!)

Wie helpt mij???

20*350ZO45°

Verwijderd

MNM(tm) Schreef in en andere Topic:
"De volgende combinatie is 't meest betrouwbaar:
- Primary Slave : CD-ROM speler
- Secondary Master : CD-schrijver"
Zijn jullie 't hier mee eens???
Ja..... Je fikker moet je altijd als sec. master proberen te zetten. Dat is gewoon het beste voor de fikker. En je kan nu on-the-fly copieren. Als ze op dezelfde kabel zitten wil het nog wel eens problemen geven. De dataflow van je HDD naar je fikker is ook beter. Dus de kans op een BUR is kleiner.
Zelf gebruik ik:
- Secondary Master : CD-ROM speler
- Secondary Slave : CD-schrijver
Ik zou je fikker met je cd-rom omdraaien of dezelfde instelling nemen als MNM(tm) zei.

Verwijderd

Ik zou etzelfde doen als mnm zegt, ik heb nu 4 IDE poorten dus voor elk apparaat een eigen poort Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
OK, jongens, de aanpassinkjes zijn gedaan, alles werkt nog precies zoals het vroeger was, dus we zijn in ieder geval niets achteruit gegaan! (Hoi Hoi)
Alleen mijn CD Writer en Cd-Rom moesten van 5,25 inch schacht worden verwisselt omdat ik anders een ander kabeltje moest kopen (geen zin in!)

Kan iemand me nog wel vertellen waarom ik twee verschillende IDE kabels heb hangen???

Bedankt he!!!!

20*350ZO45°

Verwijderd

Uhm....hoe bedoel je??

De IDE die ik ken zijn de gewonen voor de UDMA33. De gene voor de UDMA66. Omdat die op je HDD zit zoals je zeg zal het waarschijnlijk een UDMA66 zijn. Hij is dunner en heeft meer kabeltjes is het niet?

Verwijderd

nou ik heb een udma66 hd, maar daar hangt precies dezelfde kabel aan als m'n oude 33 .. allebij quantum fireballs...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ja Xaran Jij hebt helemaal gelijk, maar is 't dan niet errug als ik een cd-rom als Slave op die UDMA66 kabel erbij zet???
Normaal zit ie dan namelijk op de UDMA33
Trouwens waarom deze verschillen???

20*350ZO45°

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

Met een 2de HD moet de writer ook nog op secondary master? (2de hd op slave?)
Zip

Verwijderd

nou ik heb een udma66 hd, maar daar hangt precies dezelfde kabel aan als m'n oude 33 .. allebij quantum fireballs...
Dus met een 33 kabel?? Dan werkt hij gewoon als 33 hdd ipv. 66.

RDK_NL : Nee niet echt. Ik heb het zelf ook gehad. Maar de ene wil wel werken en de andere niet. Ik had dus een A-Open52X (nooit moeten doen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif) gekocht en die achter mijn HDD gehangen. En niet werken dus. Toen heb ik maar mijn oude Philips32X er aan gehangen en geen problemen.
Dus als je cd-rom niet werkt zet je hem gewoon als sec. slave. Dat is dan de beste oplossing.
Pagina: 1