Ik heb mijn PC aangesloten op mijn LCD TV met een dvi - hdmi kabel en heb nieuwe videokaart drivers geïnstalleerd, de resolutie aangepast, geprobeerd de TV als primair beeldscherm te gebruiken, maar nog steeds geen beeld. Er komt wel in beeld te staan op mijn pc scherm dat er een Sony tv is aangesloten als tweede beeldscherm.
Type kaart? Type TV? Welke resolutie? Ingesteld als clone? Extended desktop?
Wat heb je allemaal al geprobeerd? Heb je al gegoogled op je probleem (met het type TV en "connect to PC" als zoektermen), bijvoorbeeld?
Oftewel: veel te weinig info.
Wat heb je allemaal al geprobeerd? Heb je al gegoogled op je probleem (met het type TV en "connect to PC" als zoektermen), bijvoorbeeld?
Oftewel: veel te weinig info.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Heb je het al geprobeerd met een VGA kabel?
Edit: ook de resolutie 1280 x 720 geprobeerd?
Edit: ook de resolutie 1280 x 720 geprobeerd?
[ Voor 36% gewijzigd door yorroy op 04-10-2008 20:50 ]
Verwijderd
Gelieve de edit knop te gebruiken en niet zo snel je topic omhoog schoppen
. Boot je je pc met de TV al aan? Dat wil weleens helpen als je dualview oid gaat gebruiken. Als je hem op single display zet (dus alleen de Sony), doet hij het dan wel?
Ja, ik heb de tv gewoon aan als ik de pc aanzet en instel (als je dat bedoelt met boot).
Als ik alleen de tv als monitor instel krijg ik ook geen beeld en gaat na een paar seconden de pc monitor weer aan.
Als ik alleen de tv als monitor instel krijg ik ook geen beeld en gaat na een paar seconden de pc monitor weer aan.
Het schijnt wel eens te helpen om de HDMI ingang op de tv de naam PC te geven (op mijn Samsung toestel dan).
Houdt er tevens rekening mee dat sommige tv´s vereisen dat je tv op een bepaalde HDMI poort moet worden aangesloten (op mijn toestel moet hij op HDMI 2).
Wat ook misschien helpt is om de tv en de pc aan te zetten, en dan pas de kabel er tussen te doen. De tv detecteert dan misschien automatisch je pc.
Houdt er tevens rekening mee dat sommige tv´s vereisen dat je tv op een bepaalde HDMI poort moet worden aangesloten (op mijn toestel moet hij op HDMI 2).
Wat ook misschien helpt is om de tv en de pc aan te zetten, en dan pas de kabel er tussen te doen. De tv detecteert dan misschien automatisch je pc.
Heb je al de ondersteunde resoluties die op p.36 van je manual staan geprobeerd?
(640x480, 800x600, 1024x768, 1280x768, 1280x1024 allen bij 60Hz)
Een/de andere HDMI ingang op je tv al geprobeerd?
(640x480, 800x600, 1024x768, 1280x768, 1280x1024 allen bij 60Hz)
Een/de andere HDMI ingang op je tv al geprobeerd?
[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 08-10-2008 23:45 ]
Allemaal geprobeerd, nog steeds geen beeld. Misschien verkeerde of slechte kabel? Kan het zijn dat het een oude kabel is voor de oude hdmi versie? Of maakt dat qua kabels niks uit?
Veel hdtv's zijn bijzonder kieskeurig wat merk kabel betreft wanneer je deze aansluit via dvi-hdmi.Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:14:
Allemaal geprobeerd, nog steeds geen beeld. Misschien verkeerde of slechte kabel? Kan het zijn dat het een oude kabel is voor de oude hdmi versie? Of maakt dat qua kabels niks uit?
Niemand weet precies waarom (waarschijnlijk hdmi edid handshake die niet goed werkt), maar als mensen zo'n probleem hebben en ze sluiten de boel aan met een ander merk dvi-hdmi kabel is het probleem vaak verholpen.
De prijs maakt niet uit, maar probeer ff een ander merk kabel.
Heb je de TV wel op EXT of AV of PC of HDMI of hoe dat kanaal voor de HDMI ingang ook heet gezet? Sommige TV's switchen niet automatisch...
Klinkt logisch allemaal maar sommige mensen..
Klinkt logisch allemaal maar sommige mensen..
Ja, zo slim ben ik nog net wel.
Binnenkort maar even kijken of ik de kabel nog ruilen mag.
Bedankt allemaal.
Binnenkort maar even kijken of ik de kabel nog ruilen mag.
Bedankt allemaal.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 18:26 ]
Pagina: 1