Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Live Messenger] Meerdere contactpersonen toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Twee dagen geleden is er via m'n hotmail adres een spammail verstuurd naar iedereen in mijn adresboek. Ik kwam hierachter doordat ik een aantal "Delivery Status Notification (failure)"-berichten kreeg. Hierbij zat ook de spammail die verstuurd was.

Ik gebruik mijn hotmail in Outlook Express, dus ik dacht slim te zijn door gewoon m'n adresboek leeg te maken. Echter wist ik niet dat dit gebonden was met mijn msnlijst. Toen ik mezelf aanmeldde bleek dus dat m'n hele lijst weg was. Ik heb nu een nieuw emailadres aangemaakt, om af te zijn van die spammail. Maar nu wil ik weer iedereen toevoegen. Ik heb alle emailadressen nog, want die zijn te vinden in die spammail.

De vraag dus: Is er een mogelijkheid om alle emailadressen in 1 keer te importeren.

Wat heb ik zelf gevonden:
Msn kan alleen CTT bestanden importeren. Ik heb gevonden dat je een CTT bestand met deze code kan maken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?xml version="1.0"?>
<messenger>
  <service name=".NET Messenger Service">
    <contactlist>
      <contact>msn@hotmail.com</contact>
    </contactlist>
  </service> 
</messenger>

Ik heb nu een tekstbestand kunnen maken met alle emailadressen, gescheiden door puntkomma's. Maar hoe krijg ik dat vervolgens in het CTT bestand?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:06
Nou dat is toch niet zo moeilijk? Je zet het stuk tot en met <contactlist> voor je emailadressen. Vervolgens zet je elk email adres op een aparte regel met <contact> ervoor en </contact> erachter en als laatste plak je het stuk vanaf </contactlist> in je tekstbestand.
Dit sla je op en daar maak je de extensie .ctt van. Die kan je als het goed is in messenger importeren.

Hail to the king baby!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Er is in Windows Live Messenger een optie om te zien wie jou in zijn of haar lijst heeft staan. Je kunt dan met behulp van je rechtermuisknop de contactpersonen toevoegen.

Ik weet niet of hoeveel personen het gaat maar dit lijkt mij de beste oplossing.

• VantageR
  • Niet online
@urk_forever:
Ja, dat snap ik wel, maar dan moet je nog 1 voor 1 bij elk emailadres <contact> ervoor en </contact> erachter plakken. Het zou handiger zijn als ik alles in 1 keer erin kan zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door VantageR op 04-10-2008 16:19 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Twee dagen geleden is er via m'n hotmail adres een spammail verstuurd naar iedereen in mijn adresboek.
En welke maatregelen heb je nu genomen om te zorgen dat de verantwoordelijke Trojan of Virus niet gelijk je nieuwe e-mail adres ook niet misbruikt?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 10:19
Met een replace de punt-komma vervangen door </contact><contact>. Vervolgens hoef je alleen maar een <contact> aan het begin erbij te zetten en een </contact> aan het einde weg te halen.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 13:45
Simpel.Maak een lange lijst met alle mailadressen, elk op een nieuwe regel.
Dan gooi je er met (bijvoorbeeld) Notepad++ een macro overheen die er <contact> voor en </contact> na zet.

Die macro maak je een paar seconden, en het uitvoeren ervan is een fluitje van een cent.

... Of inderdaad wat Icey zegt. Misschien nog wel eenvoudiger ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sypher op 04-10-2008 16:21 ]

Verwijderd

VantageR schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:18:
@urk_forever:
Ja, dat snap ik wel, maar dan moet je nog 1 voor 1 bij elk emailadres <contact> ervoor en </contact> erachter plakken. Het zou handiger zijn als ik alles in 1 keer erin kan zetten.
Ultraedit kan dit met column mode, binnen 10sec klaar.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:06
Ja, of een macro'tje in Notepad++ zou je ook wel wat mee kunnen.

Hail to the king baby!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

of Excel.

Maar I fail to see wat dit met Windows zelf te maken heeft eerlijk gezegd >> CSA.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• VantageR
  • Niet online
@djexplo: Daar ben ik nog mee bezig. Heb met verschillende scanners (Spybot, ad-aware, housecall) gezocht, maar tot nu toe nog niks gevonden. Verder ga ik dat nieuwe adres alleen gebruiken voor msn-contacten en niet meer in Outlook. Daarnaast maak ik nog een ander adres aan wat ik gebruik voor andere zaken, waarbij ik ook geen adresboek nodig heb.

@Icey: Dit lijkt me inderdaad dan de snelste oplossing. Bedankt.
@ De rest: Macro's e.d. heb ik niet zoveel verstand van.
@Mod: Sorry voor het verkeerde forum. Bedankt voor het verplaatsen.
Pagina: 1