Vorige week had ik een weekendje gegamed in de woonkamer met mijn PC.
Na een nacht viel opeens de PC uit. Ik kon hem wel nog aanzetten maar ik kreeg geen beeld, en geen piepjes van de speaker.
Dit was de set-up van dat weekend :
CPU : Intel C2D 6420
Mobo : Asus P5L 1394
VGA : Asus GeForce 8600GT
Mem :
2x Nanya Elixir 1GB DDR2
1x Kingston 1GB DDR2
1x ValueSelect 1GB DDR2
Dit heeft een jaar lang stabiel gelopen. Maar sinds het weekend dus niet meer.
Ik ging er van uit dat dus mijn moederbord kapot was, deze opgestuurd naar Informatique, en binnen 2 dagen nieuw moederbord gekregen, omdat het moederbord niet meer voorradig was en de fabrikant ze niet meer maakt heb ik een nieuwe gekregen : ASUS P5PL2-E
Alles aangesloten, en jawel hoor, weer het zelfde probleem als in het weekend. Toen maar eens begonnen met testen.
1. Alle geheugen eruit gelaten, speaker begon te piepen
2. één geheugen kaartje erin gedaan in de eerste slot (Nanya) PC werkte weer (gele slot)
3. tweede Nanya erbij gedaan in slot ernaast, PC gaf weer geen beeld. (zwarte slot)
4. de tweede Nanya in het 3e slot gedaan, PC gaf weer beeld (gele slot)
5. Alletwee de Nanya's eruit gehaald, kingston geprobeerd, PC gaf weer beeld
6. Zelfde als bovenstaande maar dan met de Valueselect, PC gaf weer beeld
7. Stap 2+4 uitgevoerd, en Kingston in het 2e slot gedaan, PC deed het weer niet.
Dus ik ga ervan uit dat alle kaartjes nog werken, maar de combinaties willen het niet doen... Raar vind ik dat hij het wel zo lang heeft gedaan in die set-up en nu opeens niet meer?
Ik heb ergens iets gelezen over single-sided memory, maar ik snap dat niet echt...
Ik ben 2ejaars student ICT niveau3, dus ik kan wel enigszins wat van computers, maar dit snap ik echt niet meer...
iemand die me kan helpen?
Na een nacht viel opeens de PC uit. Ik kon hem wel nog aanzetten maar ik kreeg geen beeld, en geen piepjes van de speaker.
Dit was de set-up van dat weekend :
CPU : Intel C2D 6420
Mobo : Asus P5L 1394
VGA : Asus GeForce 8600GT
Mem :
2x Nanya Elixir 1GB DDR2
1x Kingston 1GB DDR2
1x ValueSelect 1GB DDR2
Dit heeft een jaar lang stabiel gelopen. Maar sinds het weekend dus niet meer.
Ik ging er van uit dat dus mijn moederbord kapot was, deze opgestuurd naar Informatique, en binnen 2 dagen nieuw moederbord gekregen, omdat het moederbord niet meer voorradig was en de fabrikant ze niet meer maakt heb ik een nieuwe gekregen : ASUS P5PL2-E
Alles aangesloten, en jawel hoor, weer het zelfde probleem als in het weekend. Toen maar eens begonnen met testen.
1. Alle geheugen eruit gelaten, speaker begon te piepen
2. één geheugen kaartje erin gedaan in de eerste slot (Nanya) PC werkte weer (gele slot)
3. tweede Nanya erbij gedaan in slot ernaast, PC gaf weer geen beeld. (zwarte slot)
4. de tweede Nanya in het 3e slot gedaan, PC gaf weer beeld (gele slot)
5. Alletwee de Nanya's eruit gehaald, kingston geprobeerd, PC gaf weer beeld
6. Zelfde als bovenstaande maar dan met de Valueselect, PC gaf weer beeld
7. Stap 2+4 uitgevoerd, en Kingston in het 2e slot gedaan, PC deed het weer niet.
Dus ik ga ervan uit dat alle kaartjes nog werken, maar de combinaties willen het niet doen... Raar vind ik dat hij het wel zo lang heeft gedaan in die set-up en nu opeens niet meer?
Ik heb ergens iets gelezen over single-sided memory, maar ik snap dat niet echt...
Ik ben 2ejaars student ICT niveau3, dus ik kan wel enigszins wat van computers, maar dit snap ik echt niet meer...
iemand die me kan helpen?