[PowerBook G4] Batterij laadt niet

Pagina: 1
Acties:

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31
Ik heb een Powerbook G4 1,33 Ghz waarvan de batterij niet laad. Dus heb ik een nieuwe batterij aangeschaft, maar ook deze laad niet. Op de oude batterij werken de lampjes ook niet meer waaraan je kunt zien hoe vol hij nog is. Op de nieuwe werken ze wel uiteraard.

Ik heb al een reset van het PRAM (zo heet dat geloof ik) gedaan, dus Powerbook uit, Control, ALT, Shift en Power indrukken, 5 sec wachten en de Powerbook weer starten. Nadat je die reset gedaan hebt brand het lampje van de adapter even groen, maar daarna weer oranje.

Ik heb de batterij helemaal leeg gebruikt (1e groene lampje onderop knippert nu als je het knopje indrukt) en daarna een nacht aan de stroom. Helaas werkte dat ook niet.

De Powerbook heb ik 2e hands, maar de accu heeft in het begin wel geladen.
Waar kan het nu nog aan liggen? Powerboard, adapter, toch de nieuwe accu?

Er staat OS 10.5.5. op, dus de accu update van de apple site wil hij niet instaleren, waarschijnlijk omdat die al bij deze OS X versie in zit.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Ik heb zon soort gelijk probleem ook gehad, bij mij was de lader kapot.
Ik zou even kijken of je misschien ergens een andere Powerbook/MacBook vandaan kan toveren en daar dan op testen of de lader werkt.
Werkt ie dan denk ik dan er intern iets kapot is. Kijk ook even na of de aansluiting niet vies is kan ook nog wel eens problemen op leveren.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
MacBook gaat niet lukken Elsewhere, compleet andere aansluiting. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 04-10-2008 13:53 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:51
Je hebt de PMU reset nog niet gedaan.

1: Batterij uit de machine halen en adapter afkoppelen
2: Houd de powerbutton 10 seconden ingedrukt
3: Plaats batterij en adapter terug en zet machine aan.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ballebek schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 10:43:
Je hebt de PMU reset nog niet gedaan.

1: Batterij uit de machine halen en adapter afkoppelen
2: Houd de powerbutton 10 seconden ingedrukt
3: Plaats batterij en adapter terug en zet machine aan.
rimave heeft wel de PMU gereset door shift-control-option-power in te drukken en 5 seconden te wachten (zie Resetting PowerBook and iBook Power Management Unit (PMU). De procedure die jij beschrijft is voor de nieuwere machines :)

Wat je eventueel nog wel kunt proberen is een echte PRAM reset. Instructies staan in Resetting your Mac's PRAM and NVRAM.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• rimave
Alle opties hierboven geprobeert, maar zonder resultaat.
Wat kan ik nu nog doen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• rimave
Het is opgelost. Geloof het of niet. Het lag aan een schoefje in het memoryslot. Toen ik de Powerbook kocht misten er 2 schroefjes it het klepje. Ik heb een zakje schroefjes van de Powerbook op eBay gekocht en deze erin geschroeft. 1 schoef was iets langer dan de rest. Deze heb ik er nu uit gelaten en de accu laad weer. _/-\o_ _/-\o_

Moraal van het verhaal: Als je je Powerbook uit mekaar schroeft onthoud dan goed welk schroefje waarin hoort. :P

Pagina: 1