Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domeinnaam opgeeist door bedrijf ?

Pagina: 1
Acties:

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb al tijd gezocht met de search maar kwam geen vergelijkbaar geval tegen waar de domeinnaam opgeeist word terwijl die al meer dan een jaar in gebruik is

Ik werk bij een bedrijf dat al vele jaren 2e hands onderdelen voor een bepaald automerk verkoopt. Nu hebben ze sinds ruim een jaar een website waarin de naam van het merk ook voorkomt in de domeinnaam, www.*merknaam*onderdelen.nl . Gisteren kregen we de volgende brief :
Geachte heer *baas*,

Recent is onze groepsmaatschappij Louwman & Parqui B.V. ('L&P') bekend geworden met het feit dat u, handelend als eenmanszaak, gebruik maakt van het woordmerk *Merknaam* in de door u geexploiteerde website met domeinnaam www.*merknaam*onderdelen.nl. Naar aanleiding van dit gebruik bericht ik u als volgt.

Zoals u bekend is, is L&P distributeur van *merknaam* producten in Nederland en als licentiehouder exclusief gerechtigd gebruik te maken van de merknaam *merknaam* en daaraan verbonden woord- en beeldmerken. Het betreft gebruik van woord- en beeldmerken in de ruimste zin des woords in alle voorkomende varianten en vormen van media. L&P hanteert als distributeur een selectief distributienetwerk waarbinnen aan door haar erkende *merknaam* dealers en door haar erkende *merknaam* reparateurs worden toegestaan gebruik te maken van voornoemde woord- en beeldmerken. Deze dealers en reparateurs mogen zich zodoende profileren als partijen die een band hebben met de exclusief rechthebbende in Nederland: L&P.

Voor partijen die geen onderdeel uitmaken van het distributienetwerk van L&P, is het gebruik van hiervoor genoemde woord-en beeldmerken niet toegestaan. U maakt geen onderdeel uit van het distributienetwerk van L&P. Desondanks maakt u gebruik van het *merknaam* woordmerk in de eerder genoemde domeinnaam. Met voornoemd gebruik wekt u ten onrechte de indruk dat u deel uitmaakt van het distributienetwerk van L&P en een rechtstreekse band heeft met de distributeur.

In de jurisprudentie is reeds bevestigd dat het door het gebruik van woord-en beeldmerken ten onrechte de indruk wekken dat een bedrijf is aangesloten bij een dealerorganisatie, onrechtmatig is. Bij het publiek kan -en zal- hierdoor immers verwarring ontstaan en dit wenst L&P te allen tijde te voorkomen. Door voornoemd onrechtmatig handelen, lijdt L&P schade waarvoor u aansprakelijk bent.

Ik verzoek u en voorzover nodig sommeer ik u mij binnen 8 dagen na heden schriftelijk te bevestigen dat u zich van dergelijk gebruik verder onthoudt, in de toekomst zal onthouden en daartoe ook het betreffende woordmerk zult verwijderen alsthans hebt verwijderd uit de domeinnaam www.*merknaam*onderdelen.nl en u de betreffende domeinnaam (registratie) heeft doorgehaald. Mocht onverhoopt het bovenomschreven gebruik worden voortgezet, dan zal L&P zich genoodzaakt zien zonder verdere aankondiging rechtsmaatregelen te treffen.

Om er zeker van te zijn dat deze brief u bereikt, stuur ik u een exemplaar per gewone post en een exemplaar per aangetekent post.

Hoogachtend,
*Naam schrijver*
Legal Counsel
Nu snap ik dat ik dus een andere domeinnaam voor de website moet vinden. Maar ik denk te begrijpen dat ze ook willen dat ik de domeinnaam-registratie opgeef, klopt dat?
Ik ben namelijk niet bepaald juridisch aangelegd en ben bang dat het ze alleen om de domeinnaam gaat, dat ze die zelf willen hebben en op deze manier dus gratis hopen te krijgen. Kan iemand mij wat meer duidelijkheid verschaffen in niet zo moeilijk woordgebruik als in deze brief? :P

En kan iemand mij vertellen wat ik nu verplicht ben om te doen om binnen de wet te vallen??

Bij voorbaat dank :)

• SugoiX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-10 14:12
Normaal kun jij de domeinnaam wel houden als zij in een andere regio zitten, maar aangezien zij in heel Nederland actief zijn is dat niet mogelijk.

Het gaat in principe nu alleen om weer het eerst onder deze naam als bedrijf ermee is begonnen.

Mijn advies is een jurist raadplegen.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Het gebruik van bestaande merknamen op internet (als in domeinnaam) ligt inderdaad gevoelig. Zelfs al kun je je afvragen wat voor schade je de eigenaar van de merknaam berokkent. Er is inderdaad jurisprudentie op dit vlak (door schade en schande wijs geworden)
"Alles" wat je hoeft te doen is een andere domeinnaam te kiezen maar dan zonder de merknaam erin, en je huidige domein opgeven. Dan zul je er verder geen gezeur meer mee krijgen.

Je kunt ook wat minder cooperatief zijn en de situatie afwachten, of je domeinnaam verhuizen naar een provider in een land waar het moeilijker is om jou te traceren dan wel actie te ondernemen.

Het hangt er natuurlijk wel erg van af of je economisch erg afhankelijk bent van je website (Hoeveel bezoekers/kopers trek je zo gemiddeld?), en of de merknaam in kwestie ook al bestond voordat jij je domein hebt geregistreerd.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 16:24
Volgens mij is het zo dat je dit over het algemeen toch niet kunt winnen.
Ga in iedergeval geen absurt hoge prijs vragen voor je domein maar vraag een rdelijk bedrag waarvoor ze het kunnen overnemen.

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Ik heb hier ook 0 verstand van, maar als dit inderdaad rechtsgeldig is(klagen over naam in domein naam waar ze recht op hebben) dan kunnen volgens mij honderden sites de deuren wel sluiten. Denk haast dat het bangmakerij is.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
De houder van een merk kan optreden tegen commercieel gebruik van zijn merk. Hieronder vallen ook domeinnamen waarin de merknaam is opgenomen.
Van Interessant bron : http://www.iusmentis.com/merken/domeinnamen/

- De vraag is natuurlijk of een extern bedrijf een merk kan opeisen wat zij in licentie hebben. Ik zou toch een reactie schrijven die je ook aan het merk stuurt waarin je bevestiging van het merk zelf vraagt.
- Daarnaast kan je de website misschien ook in het buitenland laten hosten.
- In het algemeen kan je natuurlijk ook een vergoeding vragen voor "administratieve" kosten of zo iets...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:06

Nakebod

Nope.

Well, Toyota is gewoon een geregistreerd merk.
En zover ik weet, en hier op GoT ook wel eens lees, moet je dan, zoals altijd met merken, actief optreden om je merkenrecht te beschermen.
Dus als je een algemene naam zou hebben, die niet het geregistreerde merk bevat in de naam, is er niets aan de hand.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 02:26
Uit de brief blijkt niet dat ze de domeinnaam zelf wilen exploiteren, enkel dat het bedrijf wenst dat jullie het gebruik ervan staken. In beginsel is het overigens niet onwettig om te reageren met de mededeling dat je aan hun oproep geen gehoor zult geven, al zal deze situatie dan waarschijnlijk in de rechtszaal uitgevochten worden en ik weet niet of het domein je meer waard is dan de advocaatkosten uit zo'n rechtszaak voortvloeien, met het risico het domein alsnog kwijt te raken. Die afweging kunnen wij niet maken, zeker niet als je de daadwerkelijke merknaam maskeert.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Is dit niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld iPod? Die naam is ook geregistreerd, maar er bestaan talloze websites die beginnen met die naam, ipodreparatie etc. Daarnaast kom ik er op div. merknamen veel meer tegen.

In feite zouden zij dus een soort alleenrecht hebben op die naam waardoor niemand die naam in een url mag gebruiken? Dat lijkt mij erg sterk.
Wat ik eerder heb gelezen over bedrijven etc. hebben ze wat betreft de registratie geen poot om op te staan, stel dat ik de naam registreer als 1e om er een hobbysite over mijn verzameling *merknaam*onderdelen te maken, dan hebben hun er geen recht op afaik.

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
SugoiX schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:21:
Normaal kun jij de domeinnaam wel houden als zij in een andere regio zitten, maar aangezien zij in heel Nederland actief zijn is dat niet mogelijk.

Het gaat in principe nu alleen om weer het eerst onder deze naam als bedrijf ermee is begonnen.

Mijn advies is een jurist raadplegen.
Toyota (iemand had het al genoemd) is toch al wat eerder begonnen dan het bedrijf waar ik werk :P.
MediJack schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:22:
Het gebruik van bestaande merknamen op internet (als in domeinnaam) ligt inderdaad gevoelig. Zelfs al kun je je afvragen wat voor schade je de eigenaar van de merknaam berokkent. Er is inderdaad jurisprudentie op dit vlak (door schade en schande wijs geworden)
"Alles" wat je hoeft te doen is een andere domeinnaam te kiezen maar dan zonder de merknaam erin, en je huidige domein opgeven. Dan zul je er verder geen gezeur meer mee krijgen.

*knip*
Denk dat mijn baas weinig trek heeft aan een rechtzaak. Dus de website plaats ik sowieso onder een andere domeinnaam. Maar moet ik de oude domeinnaam dan ook verplicht laten vallen (als die dan straks doorwijst naar alleen een lege pagina)?
djexplo schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:24:
[...]

Van Interessant bron : http://www.iusmentis.com/merken/domeinnamen/

- De vraag is natuurlijk of een extern bedrijf een merk kan opeisen wat zij in licentie hebben. Ik zou toch een reactie schrijven die je ook aan het merk stuurt waarin je bevestiging van het merk zelf vraagt.
- Daarnaast kan je de website misschien ook in het buitenland laten hosten.
- In het algemeen kan je natuurlijk ook een vergoeding vragen voor "administratieve" kosten of zo iets...
En als er zometeen geen commercieel gebruik meer word gemaakt van de domeinnaam? Moet ik hem dan nog opgeven of kan ik er een prijs voor vragen?
Marcks schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:29:
Uit de brief blijkt niet dat ze de domeinnaam zelf wilen exploiteren, enkel dat het bedrijf wenst dat jullie het gebruik ervan staken. In beginsel is het overigens niet onwettig om te reageren met de mededeling dat je aan hun oproep geen gehoor zult geven, al zal deze situatie dan waarschijnlijk in de rechtszaal uitgevochten worden en ik weet niet of het domein je meer waard is dan de advocaatkosten uit zo'n rechtszaak voortvloeien, met het risico het domein alsnog kwijt te raken. Die afweging kunnen wij niet maken, zeker niet als je de daadwerkelijke merknaam maskeert.
We gaan sowieso niet door tot in de rechtszaal. Dan geef ik hem liever op als dat ook volgens de wet moet :) .
_ferry_ schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:31:
Is dit niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld iPod? Die naam is ook geregistreerd, maar er bestaan talloze websites die beginnen met die naam, ipodreparatie etc. Daarnaast kom ik er op div. merknamen veel meer tegen.

In feite zouden zij dus een soort alleenrecht hebben op die naam waardoor niemand die naam in een url mag gebruiken? Dat lijkt mij erg sterk.
Wat ik eerder heb gelezen over bedrijven etc. hebben ze wat betreft de registratie geen poot om op te staan, stel dat ik de naam registreer als 1e om er een hobbysite over mijn verzameling *merknaam*onderdelen te maken, dan hebben hun er geen recht op afaik.
En als ik nou later was?

Verwijderd

heracles schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:43:

Maar moet ik de oude domeinnaam dan ook verplicht laten vallen (als die dan straks doorwijst naar alleen een lege pagina)?

En als er zometeen geen commercieel gebruik meer word gemaakt van de domeinnaam? Moet ik hem dan nog opgeven of kan ik er een prijs voor vragen?
Je hebt bij het registreren verklaard dat je geen inbreuk maakt op rechten van derden. Dat heb je kennelijk dus wel gedaan. De registratie is dus eigenlijk al ongeldig. Helaas voor jou zal je de domeinnaam moeten laten varen.

Toyota zou wel gek zijn als ze die domeinnaam wilde overnemen. Ze hebben er niets aan. Hun doel is dat niemand anders Toyota in een domeinnaam gebruikt, als het geen officiële dealers of licentiehouders zijn. Terecht.

Ook Toyota heeft natuurlijk geen zin in een rechtszaak, óók niet in een die ze gemakkelijk zouden winnen.

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Een merknaam is geregistreerd in een of meerdere klassen. Ik weet zo even niet meer exact wat voor klassen je allemaal hebt, maar ik geloof dat er een stuk of 40 zijn, ook nog weer onderverdeeld in 2 categorieën (goederen en diensten) . Je kunt bijvoorbeeld *hier* een check doen of het merknaam ook werkelijk geregistreerd is en (belangrijker) ook werkelijk op de Benelux van toepassing is. Ook kun je hier (nog belangrijker) zien of het merknaam van toepassing is op de klasse waarvoor jij em gebruikt.

Stel:
Jij gebruikt naam X om jezelf als accountant aan te prijzen en jouw buurman gebruikt merknaam X om zijn schroevendraaiers te verkopen. Jouw buurman zit dus duidelijk in een andere klasse en kan derhalve jouw naam niet opeisen.
andere situatie:
Jij gebruikt naam X om jezelf als accountant aan te prijzen aan te prijzen en in Spanje woont Carlos die (voor Spanje) het merknaam X geregistreerd heeft om zichzelf als accountant aan te prijzen. Carlos besluit ook in Nederland als accountant aan de slag te gaan maar heeft geen registratie voor merknaam X aangevraagd voor Europa of voor de Benelux, ook dan kan hij jouw naam niet opeisen.

Merk hierbij op dat merknamen die voor heel Europa zijn geregistreerd automatisch ook op de Benelux van toepassing zijn.

Simpel gezegd komt het neer op 2 vragen:
- Zitten beide partijen in dezelfde klasse te grutten?
- Heeft een van beide partijen een registratie die van toepassing is op de Benelux?

Als een van beide vragen met 'Nee' te beantwoorden is hoef je (bij mijn weten) niks af te geven. Of het slim is om je zo op te stellen is overigens een andere vraag. Ook al sta je misschien in je recht, als een groot bedrijf kwaad wil doen dan kunnen ze het je echt verdraaid moeilijk maken...

NB. Aan deze post kunnen geen rechten worden ontleend ;)

[ Voor 0% gewijzigd door tERRiON op 04-10-2008 13:58 . Reden: kleine aanpassing... ]

blah

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Wat ik me afvraag: de distributeur kan wel een licentieovereenkomst hebben met Toyota, maar dat geeft ze toch niet het recht om in Toyota's schoenen te gaan staan en de merknaam te claimen alsof het die van hen is? Toyota lijkt me de eigenaar van het merk en met een licentieovereenkomst tussen Toyota en L&P zal jouw bedrijf niet veel te maken hebben, toch? Dus als Toyota aan L&P beloofd heeft dat L&P als enige in Nederland die merknaam mag voeren, zal Toyota dat juridisch moeten enforcen en niet L&P.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Stel je hebt opelonderdelen.nl, dan zeg je toch dat het niet "opel onderdelen" is maar "op elon der delen"?
[/flauw]

Ik vraag me af wat de rechtsgeldigheid is op domeinnaam niveau.
In de jurisprudentie is reeds bevestigd dat het door het gebruik van woord-en beeldmerken ten onrechte de indruk wekken dat een bedrijf is aangesloten bij een dealerorganisatie, onrechtmatig is.
Als ze dat aanvechten dan moeten ze ook de verkoop van Opel onderdelen op bv Marktplaats aanpakken, de mensen daar zijn tenslotte ook geen "aangesloten" dealer.
L&P hanteert als distributeur een selectief distributienetwerk waarbinnen aan door haar erkende *merknaam* dealers en door haar erkende *merknaam* reparateurs worden toegestaan gebruik te maken van voornoemde woord- en beeldmerken.
Ben je een dealer? Ben je een reparateur?

Uit je verhaal maak ik op dat je enkel en alleen handeld in 2e hands auto onderdelen, en geen reparaties uitvoert? Dealers verkopen alleen nieuw spul (nouja, vaak dan), en dat scheelt naar mijn idee met 2e hands.
Je vermeld toch ook niet dat je een L&P aangesloten organisatie bent, dus wat dat betreft lijkt het me ook geen probleem.

Dan daarbij valt een merknaam (zover ik weet) niet te beschermen als het teveel gebruikt wordt als normaal woord. Of net hoe je dat juridisch correct kan schrijven? Wat er dus voor kan zorgen dat ze geen recht hebben op het domein, gezien ze geen alleenrecht op een woord kunnen krijgen (dan kom ik weer met mijn marktplaats verhaal om de hoek).

Er zijn ook voldoende Windows websites, bijvoorbeeld (niet getest!): windowstips.com windowsidea.com windowssuggestions.com windowsinstallation.com. Ga je daar als Microsoft iets tegen doen of laat je dat toe, gezien het wel duidelijk is voor de bezoekers dat het geen officiele "Microsoft" website is?

offtopic:
Ik ben geen jurist. Dit is puur mijn mening/gevoel wat het geeft.

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:19
Aangezien klanten van het huidige bedrijf zoeken op de al bekende domeinnaam zou ik voorstel om een overgangsperiode in te stellen. Stel bijvoorbeeld voor dat de domeinnaam nu aangepast wordt, maar dat het domein www.*MERKNAAM*onderdelen.nl nog een aantal maanden (twee a drie lijkt mij redelijk) door blijft linken naar de nieuwe site. Met een beetje geluk verlies je zo weinig tot geen klanten en kom je ook niet in juridisch problemen (ik denk namelijk dat dit een verloren zaak is als je het via de rechtelijke macht gaat proberen).

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-11 09:06
Kan je niet vragen of L&P akkoord gaat met het volgende:
Je zet een pagina op het oude domein merkonderdelen.com waarin staat:
--------
Hier stond vroeger een winkel met onderdelen van Toyota. Deze is verhuisd naar
Heraclesonderdelen.com

Wil je naar de officiële site van Toyota? Klik dan hier.
--------

Een beetje zoals firefox.com vroeger? Dat die doorlinkte naar getfirefox.com
http://web.archive.org/we...6/http://www.firefox.com/

Verwijderd

1: Zet wat tekst op de site dat je geen officieel onderdeel vormt van het distributienetwerk van toyota, staat beter dan dat je geen onderdeel vormt van het officiele distributienetwerk.

2: Registreer een andere sitenaam zonder de naam toyota, en link de oude site door naar je nieuwe.
ik denk namelijk niet dat ze jou zeggen dat je de oude niet meer mag gebruiken, je mag die oude naam geen schade toebrengen, als een gebruiker dat wel doet verbeter jij die gebruiker door door te linken.

3: Als je lid bent van een bond heb je rechtsbijstand, anders misschien via een huisverzekering ofzo, leg de vraag bij hun voor, NU, niet als zij je verdere brieven sturen.

4: Mijn inschatting is dat zij je een beetje bang proberen te krijgen, geef de naam niet te snel op, vooral niet als je veel sitebezoekers hebt.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:05

Onbekend

...

Mee eens ^^.

Dat bedrijf zal namens het internationale Toyota wel zoveel mogelijk domeinnamen claimen die waarin het merk voorkomt.
Na een kleine zoektocht op internet zie ik dat de Toyotagarages de zelfde website layout hebben, en dat dit bedrijf de sites van Toyota onderhoudt.

Ik denk dat je zwak staat met de huidige domeinnaam.

Een nieuwe domeinnaam zoals www.AutoOnderdelenAlmelo.nl is vrij veilig omdat daar geen merk in voorkomt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:21
Even nog over naam Toyota stel ik ben een fabrikant van speelgoed auto's waar die kleuters op kunnen zitten (dus niets met een motor etc..) Dit populaire type is het type yota. Nou maak ik een site genaamd. www.autoyota.nl kunnen ze hem dan ook opeisen omdat door de combinatie hun merknaam naar voren komt?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Onbekend

Onbekend

...

Hoe is de status nu na een paar dagen? Hebben jullie al contact opgenomen met Louwman & Parqui B.V. of wachten jullie even af? ...of iets anders?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

klaasbram schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:54:
Even nog over naam Toyota stel ik ben een fabrikant van speelgoed auto's waar die kleuters op kunnen zitten (dus niets met een motor etc..) Dit populaire type is het type yota. Nou maak ik een site genaamd. www.autoyota.nl kunnen ze hem dan ook opeisen omdat door de combinatie hun merknaam naar voren komt?
Niet als jij in een andere klasse zit als Toyato (speeldgoed denk ik). Daarbij gebruik je de naam niet, maar toevallig een combi.

(wat zou tweakers doen als je Teun Willem Eddie Akers heet en je maakt een .com familie site? :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Arnoud Engelfriet
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 19:09

Arnoud Engelfriet

ICT-jurist / Specialist internetrecht
Je verkoopt reserve-onderdelen voor merkauto's? Dit ligt heel gevoelig. Het is op zich legaal om te melden dat je bv. Toyota- of Mercedes-onderdelen verkoopt. Dat mag je ook op je gevel zetten. Wat niet mag, is je voordoen als een echte dealer of geautoriseerd reparateur of zo, daarmee misleid je mensen. De advocaten klagen ook niet over merkinbreuk maar over die misleiding. Hun reputatie als officieel dealer komt in gevaar als mensen bij jou kopen, ontevreden zijn en dan denken dat alle dealers zo zijn.

Daarbij moet je niet alleen naar de domeinnaam kijken maar ook naar de inrichting van de site erachter. Zie bijvoorbeeld de nokiastore.nl zaak.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Onbekend schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:15:
Hoe is de status nu na een paar dagen? Hebben jullie al contact opgenomen met Louwman & Parqui B.V. of wachten jullie even af? ...of iets anders?
Tik de site eens in, ervanuitgaande dat we over Toyota praten... ;)
Arnoud Engelfriet schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:44:...Wat niet mag, is je voordoen als een echte dealer of geautoriseerd reparateur of zo, daarmee misleid je mensen...
Tja, als je bij wijze van spreken uit eeen of ander magazijn een nieuwe uitlaat of accu trekt voor merk X en tegen de klant zegt: succes met het monteren, dan neem ik aan dat zoiets over garantie/aansprakelijkheid en merk-gelieerdheid wel in de kleine letters van de verkopende partij is opgenomen.

Ben het met je eens dat misleiden niet mag maar we kunnen toch met zijn allen veilig stellen dat als je onderdelen haalt bij een bedrijf wat niet een enorm groot merkteken op de gevel heeft etc. dat je niet bij de officiele dealer binnen bent?

[ Voor 54% gewijzigd door MAX3400 op 08-10-2008 19:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Onbekend

Onbekend

...

MAX3400 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:49:
[...]

Tik de site eens in, ervanuitgaande dat we over Toyota praten... ;)
Ik kreeg nog gewoon de site. Maar F5 deed wonderen. :)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:02
Dan zou een domeinnaam als http://www.cartoyotaparts.com toch ook niet moeten mogen of is dat wel een aan Toyota gelieerd bedrijf?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat ik zou doen:
Eerst zien vast te stellen of het geen grootpraat is van de afzender.
Iedereen kan je wel een brief sturen met die inhoud.
Dus je zou binnen 8 dagen kunnen antwoorden naar de afzender dat je gaat onderzoeken of zij inderdaad wel dat alleenrecht hebben en wat jij daaraan mag of moet doen en vooral wat jij niet mag doen.
Misschien kan je ze vragen om met de benodigde 'bewijzen' te komen.

Alles kan stuk.

Pagina: 1