Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer reageert slecht bij gebruik Usenet

Pagina: 1
Acties:

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:47
Hoi tweakers,

Ik zit hier met een beetje vaag probleem. Het is namelijk zo ik heb gisteren een andere kast en processorkoeler gekocht. En nu heb ik een beetje vreemd probleem. Mijn pc draait op zich normaal. Maar zodra ik iets wil downloaden uit nieuwsgroepen stopt mijn pc met reageren na intervals van ongeveer een minuut.

Ik ben al overgestapt naar een andere programma, van grabit naar alt.binz maakt geen verschil. Ik wilde me er zelf nog even van verzekeren dat mijn processorkoeler er goed op zat en heb er even nieuwe koelpasta tussen gedaan. Maar niets helpt. De provider die ik gebruik is Eweka icm een Casema maxi abonnement voor mijn internet.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bas van Heel schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:42:
reageren na intervals van ongeveer een minuut.
Is het dan zo dat je PC compleet stopt met reageren op toetsen of andere acties, of valt je internetverbinding compleet weg? Je zou eens kunnen monitoren met ProcessExplorer of ProcessMonitor om te kijken welke processen er vreemd doen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
Download zeker ook eens speedfan of een ander programmatje, zodat je kan zien hoe het zit met de temperaturen en fanspeeds

• E-razor1984
Outerspace schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:08:
[...]

Is het dan zo dat je PC compleet stopt met reageren op toetsen of andere acties, of valt je internetverbinding compleet weg? Je zou eens kunnen monitoren met ProcessExplorer of ProcessMonitor om te kijken welke processen er vreemd doen.
mijn pc reageert dan niet meer op toetsenaanslagen.
Kosty schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:13:
Download zeker ook eens speedfan of een ander programmatje, zodat je kan zien hoe het zit met de temperaturen en fanspeeds
Zal ik zo even doen. Maar met het spelen van spellen, ben nu bezig met spore, zijn er geen problemen

[ Voor 29% gewijzigd door E-razor1984 op 04-10-2008 13:21 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:10

pistole

Frutter

Is de overige hardware hetzelfde gebleven? Of heb je wellicht een ander moederbord of netwerkkaart?

Ik heb dit namelijk ook wel eens zien gebeuren door 'goedkope' netwerkkaarten die bij downloaden dermate veel interrupts genereren dat er nauwelijks nog valt te werken als je aan het downloaden bent...

Ik frut, dus ik epibreer

• E-razor1984
pistole schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:27:
Is de overige hardware hetzelfde gebleven? Of heb je wellicht een ander moederbord of netwerkkaart?

Ik heb dit namelijk ook wel eens zien gebeuren door 'goedkope' netwerkkaarten die bij downloaden dermate veel interrupts genereren dat er nauwelijks nog valt te werken als je aan het downloaden bent...
Nee mijn hardware is gewoon hetzelfde gebleven:
- P5N32-SLI premium moederbord
- Intel Core2Duo E6700 processor
- 2 x 1 GB Corsair XMS PC6400
- Nvidia Geforce 8800 GTX
- Creative Xfi platinum (mijn breakout-box kon ik niet installeren, want dan kon m'n deurtje niet meer dicht)

• E-razor1984
Kosty schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:13:
Heb net even gekeken met speedfan, de temperaturen van beide cores liggen rond de 46 - 47 graden met af en toe een piekje richting de 54 graden. Verder ligt het CPU gebruik zo rond de 10 á 15 procent op beide cores. Wat me wel opviel toen mijn pc stopte met reageren dat het cpu gebruik zakte tot 2 - 3 procent, alsof die bijna niks doet

• E-razor1984
Probleem lijkt opgelost hierzo, heb even mijn router (Liinksys WRT-54G) uitgezet en daarna opnieuw opgestart heb nu geen problemen meer. Ik hoorde later dat er meer mensen bij ons thuis last van hadden 8)7
Pagina: 1