Toon posts:

Kom mijn router niet meer in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb internet van UPC met een Arris modem TM502B/220 , hier heb ik zojuist een Linksys WAG200G
op aangesloten dmv een UTP cat5 kabel aangesloten op de 1e ethernet port vd router en op de enige port vd Arris modem en de internetkabel welke van mijn pc loopt heb ik op poort 2 gezet, op mijn pc merkte ik dat er internetverbinding was.

ik heb nog nooit met routers gewerkt dus weet ook niet of ik het zo goed hebt gedaan maar ik doe ditomdat ik mijn xbox360 wil aansluiten , heb ik dus op poort 3 gezet en xboxlive test de connectie en zegt dat de DNS failed is.
ik wil mijn router inkomen om de poorten te veranderen maar nu komt dus het probleem , ik kan er niet in !
ook niet via de standaard gateway adres wat je via ' ipconfig /all' te zien krijgt.

iemand een idee ?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 14:37
Sluit je arris modem tm502b/220 met een netwerkkabel aan op de wan poort van de linksys wag200g.
Sluit daarna de computer op een van de lan poorten aan.
Sluit je xbox360 op een van de lan poorten aan.
Ga met je computer naar de volgende web pagina http://192.168.1.1 en log in met admin / admin.
Stel je router in op je internet verbinding en je kunt weer op het internet.

Edit:
Gezien upc zal het waarschijnlijk "computernaam" instellen, en een opslaan en reboot geven zijn.

Nog een correctie, de WAG200G is geen router, maar een adsl modem met router.
Hier heb je gezien je upc verbinding niks aan omdat je geen adsl signaal krijgt.
Mijn suggestie, terug naar de winkel en omruilen voor een kalen router met wifi (draadloos netwerk).

[ Voor 33% gewijzigd door nsa1984 op 04-10-2008 12:37 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb Linksys router van iemand gekregen die hem niet gebruikte, maar geen ADSL signaal dat klopt, maar moet dat dan ? ik heb wel gewoon verbinding nu met internet en mijn xbox geeft aan dat er een IP is alleen de DNS lukt niet maar dat komt denk ik omdat ik de poorten moet openzetten..

die WAN poort is dat hetzelfde als een porrt waarop line staat ? volgens mij niet, er past alleen een telefoon lijn in (ADSL ;) ) , maar ik kan deze router dus niet gebruiken als puur een router ?

ik heb ook een Sweex LB000021 breedband router liggen maar hiermee lukte het mij dus ook niet , ik krijg dan helemaal geen verbinding , moet automatisch gaan zegt UPC... die raadde mij dus een Linksys aan.

• nsa1984
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:49:
ik heb Linksys router van iemand gekregen die hem niet gebruikte, maar geen ADSL signaal dat klopt, maar moet dat dan ? ik heb wel gewoon verbinding nu met internet en mijn xbox geeft aan dat er een IP is alleen de DNS lukt niet maar dat komt denk ik omdat ik de poorten moet openzetten..

die WAN poort is dat hetzelfde als een porrt waarop line staat ? volgens mij niet, er past alleen een telefoon lijn in (ADSL ;) ) , maar ik kan deze router dus niet gebruiken als puur een router ?

ik heb ook een Sweex LB000021 breedband router liggen maar hiermee lukte het mij dus ook niet , ik krijg dan helemaal geen verbinding , moet automatisch gaan zegt UPC... die raadde mij dus een Linksys aan.
Voor deze linksys is het inderdaad eigenlijk noodzakelijk dat je een adsl signaal hebt. Wel kan je deze linksys (mis/ge)bruiken als hub voor draadloze signaal en extra netwerk poorten.

Belangrijk om te weten is of je upc modem (die Arris TM502B/220) zelf een router functie vervult. Ik vermoed op basis van eigen ervaring dat die dat niet doet. In dat geval heb je een router nodig die voor jouw computers verbinding maakt met het internet over het modem.

De swees lb000021 is een dergelijke router. Die router kun je doormiddel van een netwerkkabel van je modem naar de wan poort van je sweex router verbinden. Daarna koppel je aan de sweex een computer, en log je in op de router om deze in te stellen voor de upc internet verbinding.

De wan poort is niet de line poort van de linksys wag200g, daar zit hem nu net het probleem met de linksys wag200g. De linksys wag200b heeft een adsl modem en een router ingebouwd. Dat is heel handig voor mensen die niet de losse apparaten hebben en toch hun verbinding over meerdere apparaten willen verdelen. Je kunt echter doordat alles in 1 apparaat zit niet meer gebruik maken van de router functie zonder dat je het adsl modem ook gebruikt.

Op de sweex LB000021 zit ook een wan poort, dit is wel een "gewone" netwerkpoort. Die kun je dus verder gewoon gebruiken om de verbinding op te zetten, of je de linksys dan nog wil gebruiken als hub / wifi accesspoint is helemaal jouw keuze. Persoonlijk zou ik het niet gebruiken als je verder geen laptops of telefoons aan je (draadloze) netwerk wil koppelen.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
Al zou ik zelf voor de Linksys WRT54GL met DD-WRT gaan :), zeker omdat die meer draadloos bereik heeft :)

Verwijderd

Topicstarter
@ DUTCH : draadloos is niet nodig.

het probleem met die Sweex is dat ik bij het instellen in de router op een gegeven moment een hostname moet invullen en het macadres, upc vertelde mij dat er geen hostname meer is bij hun en dat het automat. gaat dus ik vul niets in en dat doet de router automatisch, hij geeft daarna ook een ok, ik reset mijn modem dan en dan heb ik nog steeds geen internet...

• nsa1984
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:30:
@ DUTCH : draadloos is niet nodig.

het probleem met die Sweex is dat ik bij het instellen in de router op een gegeven moment een hostname moet invullen en het macadres, upc vertelde mij dat er geen hostname meer is bij hun en dat het automat. gaat dus ik vul niets in en dat doet de router automatisch, hij geeft daarna ook een ok, ik reset mijn modem dan en dan heb ik nog steeds geen internet...
Ik heb die sweex ook nog ergens liggen volgens mij. maar die heeft ook een "dynamisch ip adress" als optie voor de wan kant van de router. Probeer dat eens als der inderdaad geen hostname meer gebruikt word moet dat werken.

Mocht dat niet werken en je eigen computer wel, dan zou je kunnen kiezen om je huidige computernaam in te vullen je mac adres van je netwerkkaart te gebruiken. Maar mac adress cloning is in feite niet meer nodig. (is wel de methode die rond 2000 veel gebruikt werd voor upc)

Verwijderd

Topicstarter
nsa1984 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:54:
[...]

Mocht dat niet werken en je eigen computer wel, dan zou je kunnen kiezen om je huidige computernaam in te vullen je mac adres van je netwerkkaart te gebruiken. Maar mac adress cloning is in feite niet meer nodig. (is wel de methode die rond 2000 veel gebruikt werd voor upc)
wat bedoel je met 'en je eigen computer wel ?' hoe kom ik aan het mac adres van mijn netwerkkaart ?

die router is ook van 2003 geloof ik....

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:36

allure

Titaan fase 2/3

Het mac adres is het fisieke adres van je netwerkkaart.
Deze kun je vinden door op uitvoeren te klikken en daar CMD in te type en op enter te drukken.
Dan kom je in een dos scherm, daar typ je "ipconfig /all" in. (zonder de "" natuurlijk)

Dan krijg je je netwerkkaarten te zien met bijbehorend fisiek adres (MAC adres)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu uiteindelijk maar Static IP gedaan en via 'ipconfig /all' de gegevens genoteerd en ingevuld en nu doet hij het !

Bedankt !

• nsa1984
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:16:
ik heb nu uiteindelijk maar Static IP gedaan en via 'ipconfig /all' de gegevens genoteerd en ingevuld en nu doet hij het !

Bedankt !
Weet niet goed of dat verstandig is.
UPC gebruikt namelijk net als vrijwel alle internet service providers in nederland, een dynamisch ip adres. Mijn ervaring met UPC stamt nog uit de periode rond 2000, en toen werd er nauwelijks gewisselt van ip adres, maar het kon wel gebeuren. Wat dus een ip conflict oplevert als je een statisch adres hebt ingesteld. Als je het nu laat staan, en je hebt op termijn geen internet meer, moet je daar even naar kijken. Gewoon voor het geval upc een ander "jouw IP" heeft toegekend.

Heb nog even gekeken om een juiste instel procedure voor de sweex. Dit kwam ik tegen kan het alleen niet testen, want heb geen upc, en de sweex router ligt bij mij in een kast niks te doen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je probleem is vrijwel zeker dat als je een ander apparaat aansluit op een DOCSIS modem, je de modem altijd moet resetten voordat het ander apparaat een IP lease krijgt.

Sowieso router idd op DHCP ('automatisch IP') zetten, dan modem uit, router uit, PC uit, vervolgens modem aan en wachten tot het online is (het 'Online' LED brandt dan continu), dan router aan en wachten tot dat helemaal gestart is, en tenslotte PC aan. Dan heeft alles verbinding met elkaar en kun je online.

Oslik blyat! Oslik!

• nsa1984
dion_b schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:08:
Je probleem is vrijwel zeker dat als je een ander apparaat aansluit op een DOCSIS modem, je de modem altijd moet resetten voordat het ander apparaat een IP lease krijgt.

Sowieso router idd op DHCP ('automatisch IP') zetten, dan modem uit, router uit, PC uit, vervolgens modem aan en wachten tot het online is (het 'Online' LED brandt dan continu), dan router aan en wachten tot dat helemaal gestart is, en tenslotte PC aan. Dan heeft alles verbinding met elkaar en kun je online.
offtopic:
met het risico op slowchat

Dion_b is dan de mac adres beperking van de provider over geplaatst naar het modem tegenwoordig? Gezien dat je modem herstart moet geven om een "nieuw" apparaat toegang te geven?

Verwijderd

Topicstarter
nsa1984 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:02:
[...]

Heb nog even gekeken om een juiste instel procedure voor de sweex. Dit kwam ik tegen kan het alleen niet testen, want heb geen upc, en de sweex router ligt bij mij in een kast niks te doen :)
ik had al het idee dat dit niet voor altijd zou zijn maar ik kwam er voor de rest ook niet uit, maar ik zal het opnieuw proberen met die link die je me gaf NSA1984 alleen schrijft hij daar dat je de DNS moet toevoegen aan je TCP/IP ?
dat staat bij allemaal op automatisch..

ik ga weer ff vogelen !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nsa1984 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:20:
[...]

offtopic:
met het risico op slowchat

Dion_b is dan de mac adres beperking van de provider over geplaatst naar het modem tegenwoordig? Gezien dat je modem herstart moet geven om een "nieuw" apparaat toegang te geven?
Dit is niets nieuws. De modem mag max 1 lease geven aan een PC (of router, of wat voor client dan ook). 'Vroeger' merkte je dat niet doordat UPC ook al slechts één MAC liet registreren en het resetten van de modem onderdeel was van het registratieproces. Nu is die registratie vervallen en mag je willekeurig welke MAC aansluiten, maar nog steeds slechts één tegelijk. Dus moet je de modem resetten :z

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 04-10-2008 18:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

• nsa1984
dion_b schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:08:
[...]

Dit is niets nieuws. De modem mag max 1 lease geven aan een PC (of router, of wat voor client dan ook). 'Vroeger' merkte je dat niet doordat UPC ook al slechts één MAC liet registreren en het resetten van de modem onderdeel was van het registratieproces. Nu is die registratie vervallen en mag je willekeurig welke MAC aansluiten, maar nog steeds slechts één tegelijk. Dus moet je de modem resetten :z
Hoe eenvoudig kun je het hebben inderdaad. nsa gaat zich weer eens in een hoekje zetten.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 18:01:
[...]

ik had al het idee dat dit niet voor altijd zou zijn maar ik kwam er voor de rest ook niet uit, maar ik zal het opnieuw proberen met die link die je me gaf NSA1984 alleen schrijft hij daar dat je de DNS moet toevoegen aan je TCP/IP ?
dat staat bij allemaal op automatisch..

ik ga weer ff vogelen !
DNS zou ik in eerste instantie ook op automatisch laten staan. Maar handmatig invullen kan ook. Bij handmatig invullen wel zorgen dat je een echt dns server ip gebruikt, anders is het lastig surfen :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb het geprobeerd maar helaas geen s6 , in eerste instantie gaf de router dit aan bij 'satus internet connection ' :

Attain IP Protocol : Dynamic IP connect
IP Address : mijn ip
Subnet Mask : 0.0.0.0
Default Gateway :
MAC Address : mijn mac adres
Primary DNS :
Secondary DNS :

even later toen ik weer keek was het default gateway ook 0.0.0.0 en
beide DNS waren ingevuld.

Ik zal nog een keer goed proberen uit te leggen hoe ik mijn spul hebt aangesloten :

een UTP cat. 5 kabel vd UPC modem naar de Router (beide in de WAN port) dan een kabel van mijn pc naar het 1e poortje vd router en een kabel van mijn xbox naar het 2e poortje.

ik ga daarna alsvolgt te werk :

ik doe de stekker vd adapter bij de router erin waardoor hij stroom krijgt , op mijn pc log ik in op de router
waar ik kies voor Quick Setup Wizard , tijdzone invult en dan kies voor Cable modem , ik krijg dan een scherm waar ik mijn hostname moet invullen (wat optioneel is en ook niet nodig) en een macadres maar hiervoor zit een
knop die hem cloned, dat doe ik dan ook en hij cloned het macadres, dan ok en na een minuut zegt hij succesvol !
Hierna heb ik meerde scenarios gedaan : pc uit , modem 10 sec uit en dan weer aan of router uit , modem uit , pc uit en die volgorde ook weer aan (eea zoals dion_b beschreef).

In alle gevallen staat mijn netwerkaart op automat. IP & DNS

het enige wat werkt is Static IP weat ik nu dus ook gebruik, dit zal ik dus ook voorlopig gebruiken totdat ik een oplossing heb gevonden/gekregen want ik weet niet echt meer wat ik nog kan doen :'(

hoe gevaarlijk is het om een static ip te hebben nu ?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij moet je de kabel van je modem (waar éérst je PC schijnbaar op aangesloten zat) aansluiten op de WAN poort van je router. Als je vervolgens álle instellingen op automagisch zet, moet het toch gewoon werken? :?

Of zie ik nu wat over het hoofd, want snap er niet zo heel veel meer van, door het onduidelijke schrijven van de TS, iets meer hoofdletter- en puntengebruik zou niet misstaan.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 04-10-2008 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
GJtje schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:49:
Volgens mij moet je de kabel van je modem (waar éérst je PC schijnbaar op aangesloten zat) aansluiten op de WAN poort van je router.
Sorry voor het onduidelijk schrijven.

Als ik de kabel welke in mijn modem zit ( andere uiteinde is de pc) aansluit op de WAN poort van mijn router moet
ik dan een UTP cat 5 kabel van de modem naar een ethernet poort aansluiten ?

Anders begrijp ik je verkeerd hoor :|

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-03 13:52
Ik zou gewoon de sweex router in de container gooien en een nieuwe kopen.

Wat mij betreft is een router dermate belangrijk dat een brak ding als deze Sweex router alleen maar voor ergenissen gaat zorgen.

Een beetje router op dit moment herkend vrijwel automatisch dat het een kabel internet verbinding is en stelt alles in zoals het moet. Je kunt je mac adres klonen van je pc zodat resetten van de modem niet meer nodig is.

Als het heel eenvoudig moet blijven, dan kun je de D-Link DIR-100 gebruiken:
http://www.routershop.nl/...4x-10-100-lan-poorten.htm

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:00:
Als ik de kabel welke in mijn modem zit ( andere uiteinde is de pc) aansluit op de WAN poort van mijn router moet
ik dan een UTP cat 5 kabel van de modem naar een ethernet poort aansluiten?
Je moet uitgaan van de oude situatie. Je PC ga je dan vervangen als het ware voor je router. Alleen moet je op de kant van de router de UTP-kabel in de WAN-poort steken, dat is namelijk zijn weg naar het internet. De andere poorten, waar waarschijnlijk een getal bij staat, is je LAN, waar je dus je modem niet op aan moet sluiten. Hopelijk begrijp je het nu een beetje.
Libbz schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:17:
Ik zou gewoon de sweex router in de container gooien en een nieuwe kopen.

Wat mij betreft is een router dermate belangrijk dat een brak ding als deze Sweex router alleen maar voor ergenissen gaat zorgen.

Een beetje router op dit moment herkend vrijwel automatisch dat het een kabel internet verbinding is en stelt alles in zoals het moet. Je kunt je mac adres klonen van je pc zodat resetten van de modem niet meer nodig is.

Als het heel eenvoudig moet blijven, dan kun je de D-Link DIR-100 gebruiken:
http://www.routershop.nl/...4x-10-100-lan-poorten.htm
Zit de boel wel goed aangesloten en werkt het allemaal dan? Volgens mij niet, want zijn XBOX 360 geeft een DNS foutmelding aan of zo aldus de TS...

Tis mij momenteel te onduidelijk, ik hou me nu maar buiten dit, voor het nog erger word...

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 04-10-2008 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
GJtje schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 21:29:
[...]
Je moet uitgaan van de oude situatie. Je PC ga je dan vervangen als het ware voor je router. Alleen moet je op de kant van de router de UTP-kabel in de WAN-poort steken, dat is namelijk zijn weg naar het internet. De andere poorten, waar waarschijnlijk een getal bij staat, is je LAN, waar je dus je modem niet op aan moet sluiten. Hopelijk begrijp je het nu een beetje.
[...]
Zit de boel wel goed aangesloten en werkt het allemaal dan? Volgens mij niet, want zijn XBOX 360 geeft een DNS foutmelding aan of zo aldus de TS...
De kabels zijn altijd zo aangesloten geweest dus dat heb ik goed gedaan.

Static IP werkt idd niet want vanmorgen hadik al een ander IP adres.

Jammer dat allemaal niet begrijp want ik probeer het gewoon in 'kindertaal' uit te leggen !

Meer weet ik ook niet, ik houd er maar mee op want ik kom gewoon niet verder, het enige wat helpt
is dat ik elke dag Static IP wijzigd :P

Verwijderd

Topicstarter
Is het een idee om alle kabels incl. degene welke vd modem afkomt gewoon op de ehternet poorten aan te
sluiten ?

Ik zag op mijn modem trouwens 2x een MAC staan : MTA-MAC em CMAC
deze nr's zijn heel anders dan mijn mac adres welke gecloned wordt

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 10:26 ]

• Ralphy_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:11
Schil,

Het is ook mogelijk om bij een upc center een router te kopen , deze komt dan met een bechrijving hoe deze geinstalleerdt moet worden.
Dit is gezien jouw beperkte ervaring op dit gebied mischien een goede oplossing. UPC Bied op routers gekocht via upc namelijk ondersteuning bij het aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja EUR 90,- ! Terwijl ik een router heb ... als het echt niet gaat lukken dan zal ik wel moeten maar ik
wil toch eerst ff alles geprobeerd hebben !

Bedankt iig !

Verwijderd

Topicstarter
Gooi maar op slot !

Ik heb het opgelost dmv een firmware die ik eindelijk via via heb kunnen krijgen en een iets andere
handleiding dan mijn boekje (UTP kabel er tussen uithalen tijdens het resetten)

bedankt allemaal voor jullie hulp en moeite !
Pagina: 1