"Wat moet ik hier nou weer mee?" Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik dacht dat het misschien wenselijk was om voor beginnende moderators een topic als deze te plaatsen, waar dan alle vragen omtrent "Welke moderatie is hier wenselijk" gesteld kunnen worden. De ModFaq is wel redelijk duidelijk, maar misschien naarmate er veel replies komen in dit topic dat die FAQ nog ge-update kan worden voor bepaalde specifieke situaties.
Persoonlijk open ik dit topic n.a.v. deze reactie In het oude mod systeem zouden we die gewaardeerd hebben op -1 Oninteressant of iets van die strekking maar in dit systeem vind ik een -1 wel erg hard (Ongewenst) ... de post op zich voegt niets toe, is erg kort en getuigt niet van een gebruiker die de moeite heeft genomen voor zijn post. Misschien is ongewenst wel de juiste classificatie, maar ik ben een optimistische moderator, dus ik heb em 0 score toegekend. (Mijn modbot afwijking is ook +0,3 wat betekent dat ik gemiddeld net iets milder ben als de expert mods)
Dus, niet allemaal massaal replyen op mijn casus, maar ook je eigen "Wat moet ik hier nou weer mee?"-moderatie vragen stellen, dan houden we er als het goed is een meer gebalanceerd beleid aan over. (Gesteld dat de moderators ook regelmatig dit topic bezoeken)

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Om je vraag te beantwoorden: Die post mag van mij zowel op 0 als -1. Zelf ben ik ook een redelijk positieve moderator (afwijking van 0,19, met het gros van mijn 'mismods' and de + kant). Zelf geef ik hem echter -1, omdat hij buiten elke discusie staat (IE, niet een een discussie boom), waar hij zo te zien wel bij hoort. Als reactie op de nieuwspost slaat hij echt helemaal nergens op.

Zelf modereer ik ongeveer als volgt:

-1: Ongewenst/volledig onrelevant. Dit wil ik niet lezen als ik meer informatie over deze nieuwspost zoek
0: Neutraal. Voegt niets toe, doet niets af, incorrecte uitspraken, en onbeargumenteerde uitspraken.
+1: Voegt iets toe (hoeft niet veel te zijn), bevat argumenten of is in ieder geval correct/controleer baar. Dit wil ik lezen bij een nieuwspost.
+2: Goed beargumenteerd/correct/aanvullend of post van een deskundige bij een onderwerp (neem deze). Had in de nieuwspost kunnen staan (een van de 3 eisen is voldoende)

Verder ben ik van mening dat -1 en 1/2 van de 0 reacties over het algemeen wel goed gemodereerd word. Echter de andere helft van de 0 reacties mag +1 worden, en het gros van de +1 reacties mag op +2, omdat +2 op het moment niet gebuikt word. Echter is dat een discussie waar we het al in een ander topic over gehad hebben. Mogelijk een idee om een klein legertje van modders te verzamelen die het hier mee eens is, en massaal deze verandering doorvoeren. Wachten op een .plan die aankondigt dat hoger moderaties gewenst zijn lijkt geen effect te hebben. (en ik vind het ook niet verantwoord als ik dit in mijn eentje ga proberen, ben ik binnen de korste keren (terecht) mijn mod status kwijt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dergelijke vragen mogen imho wel gewoon in Het kleine-mismoderatietopic deel X. Vaak zal het ook wel een vorm zijn zoals "hij staat op 0, maar waarom eigenlijk geen +1?". Op die manier blijft alles ook centraal en ik denk dat het topic toch anders niet niet echt lang actief blijft, want na een paar keer vragen zal je de kneepjes van het vak wel kennen ;)

De reactie vind ik zelf ook een -1, want ik vind het een totaal nutteloze reactie en wilde hem liever niet zien :P Het is eigenlijk een kleine rant zonder enige waarde.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Kixtart schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:43:
Dergelijke vragen mogen imho wel gewoon in Het kleine-mismoderatietopic deel X. Vaak zal het ook wel een vorm zijn zoals "hij staat op 0, maar waarom eigenlijk geen +1?". Op die manier blijft alles ook centraal en ik denk dat het topic toch anders niet niet echt lang actief blijft, want na een paar keer vragen zal je de kneepjes van het vak wel kennen ;)

De reactie vind ik zelf ook een -1, want ik vind het een totaal nutteloze reactie en wilde hem liever niet zien :P Het is eigenlijk een kleine rant zonder enige waarde.
Okay gooi deze dan maar dicht, als het daar hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Eerst even kijken of botoo of Cloud het met mij eens is, want ik kan er toch geen slot opzetten :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online
Kixtart schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:58:
Eerst even kijken of botoo of Cloud het met mij eens is, want ik kan er toch geen slot opzetten :+
vraag botoo maar, want die kent mij nog als CyberJunk86 (van de T.Net ICQ activelist 8 jaar geleden) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

Ulysses schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:54:
Okay gooi deze dan maar dicht, als het daar hoort...
By your command Cyberjunk :) (8 jaar geleden al? :o )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.