Malware in reclame op t.net?!?

Pagina: 1
Acties:

• i8086
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-01 07:11
Sorry, weet eigenlijk niet precies waar ik dit moet plaatsen.

Bij het bezoeken van deze link: nieuws: 'Nvidia wijst vijf partners in Europa de deur' werd ik onaangenaam verrast met een melding van mijn avast antivirus en wel de volgende: Malware gevonden, bestandsnaam: http://noah.reddion.com/c...ocation_f1_336_280_v2.swf Malware naam: SWF:CVE-2007-0071 [Expl] Malware type: Uitbuiting VPS versie: 081003-0, 03-10-2008

Ik hoop dat dit een false positive is, maar dacht zal het toch maar even melden.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klinkt als een false positive. Zowel NOD32 als McAfee houd zich hier koest.

Lijkt me ook sterk dat er malware in zou zitten. Het is een commercial van XS4ALL, niet een of andere vage toko. Denk dat XS4ALL wel uitkijkt om malware te gaan verspreiden (reputatieschade etc) ;)

Virussen? Scan ze hier!

• i8086
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-01 07:11
Stom van Avast dan 8)7 , verwachtte het eigenlijk al, maar dacht kan het voor de zekerheid maar beter ff melden.

edit: Vreemd genoeg kan ik er nu wel naar kijken zonder antivirus popups :? mischien toch eens tijd voor een andere antivirus.

[ Voor 36% gewijzigd door i8086 op 04-10-2008 11:51 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/1z4wbjp_th.png

[ Voor 35% gewijzigd door GlowMouse op 04-10-2008 11:47 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Jotti FTW *O*

Laten we het voorlopig maar even op een false positive houden. Blij toe :*)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nicolai80 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:43:

edit: Vreemd genoeg kan ik er nu wel naar kijken zonder antivirus popups :? mischien toch eens tijd voor een andere antivirus.
Waarschijnlijk heeft Avast gewoon nieuwe antivirusdefinities uitgebracht waarin het probleem is verholpen, daardoor krijg je nu dus geen popup meer.

En om n.a.v. één incident over te stappen naar een andere AV-pakket is misschien wat overdone, ze hebben allemaal wel eens een keer een false positive. Big deal. Zolang het niet structureel is, is er niks aan de hand.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1