• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Heb eergister mijn nieuwe mb gehaald en geinstalleerd. Draaide programmaatje SIW en zag bij MB info dat er een totaal andere serial no staat dan op de sticker op de doos. Is het programma niet betrouwbaar of zit er een andere mb in de doos???

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Om welk moederbord gaat het en kun je misschien een screenshot maken van het serienummer op de doos en het scherm in SIW? Probeer ook met CPU-Z eens te kijken welk serienummer er op staat.

Voor misbruik van je foto's/screenshots even een watermerk toepassen en prive gegevens pixelen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 16:48
330d schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:20:
Heb eergister mijn nieuwe mb gehaald en geinstalleerd. Draaide programmaatje SIW en zag bij MB info dat er een totaal andere serial no staat dan op de sticker op de doos. Is het programma niet betrouwbaar of zit er een andere mb in de doos???
Serialnumber haalt hij waarschijnlijk uit het moederbord direct, dus in de ROM staat dat nummer. Kans is groter dat de doos niet klopt dan diegene van het moederbord. Was de doos gesealed toen je hem openmaakte? Het kan namelijk een RMA zijn, die verwisseld is, of gewoon dat de inhoud vervangen is door die van een anderen.

Controleer anders serienummer in de BIOS eens; dit geeft aan wat het moederbord denkt te hebben. Soms kan je het S/N ook wel vinden op het moederbord.

Maarre.. lijkt me voor de hand liggend.
Wiethoofd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:22:
[...] een screenshot maken van het serienummer op de doos [...]
;)

[ Voor 12% gewijzigd door vmsw op 04-10-2008 10:25 ]

• 330d
Gaat om de Asus P5E, doos was inderdaad niet gesealed, vond het ook vreemd, maar de inhoud waren wel allemaal netjes en goed verpakt.
CPU-Z geeft geen serial aan. Ik ga het later nog in de bios kijken of daar de serial opstaat. Lekker dan, bord komt bij Dice Comp vandaan uit Weesp. Ik ga dit sowieso melden bij Asus, kijken wat ze zeggen.

Wordt vervolgd.

btw bord werkt wel goed en is absoluut nieuw dat wel.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De Asus P5E doos is nooit gesealed ;)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Asus dozen zijn nooit sealed, er zit geen plastic wrap omheen of een sticker om de deksel dicht te houden. Dat dat in ieder geval bekend is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Staat het serienummer ook niet op een sticker op het moederbord zelf?

• 330d
Hm... is me nooit opgevallen dat ze nooit gesealed zijn, is inmiddels mijn 5e Asus bord geloof ik.
Anyway ga het vanavond rustig voor zitten en uitpuzzelen, ben nu op mijn werk.

Trouwens een geheugenvraagje:
Op mijn P5B-E Plus icm 4 reepjes 6400ddr2 gaf bios 3gb aan, xp 32bit 2.95
Na aanzetten van memory remap, zag de bios wel 4gb, xp 3gb ->bsod na paar minuten
Nu met de P5E, bios zag automatisch 4gb aan, xp 3.25
Voor zover ik het weet zag ik geen remap optie in de bios.

Niet dat het me veel kan schelen, die kleine verschil maar vroeg me gewoon af waar het aan ligt? Chipset vd P5E ofzo?

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 13:20

scorched

Maximum Overdrive

ligt aan XP 32 ;)

• 330d
Ja maar de versie is zelfde op beide mb, 32bit.

• 330d
Mailtje terug van Asus, serialno. op de doos klopt inderdaad. Maar de serial wat SIW had uitgelezen konden ze nergens plaatsen van wat het is. Ik weet genoeg, zorgen om niks. Ook hadden zij bevestigd dat elke willekeurige pci-e kaart in de 2e pci-e x16 slotje zal werken :)
Pagina: 1