Een tip voor mensen met dode/lichte/vaste pixels op hun scherm! Ik weet niet of het bij alle monitoren werkt, maar in dit geval lukt het perfect.
Ongeveer een jaar geleden heb ik de 22" 2232BW LCD monitor van Samsung gekocht. Een maandje geleden zag ik opeens in het midden van het scherm een vaste blauwe pixel die er eerst nog niet zat. Hier baalde ik best wel van, want als je eenmaal zo'n pixel hebt ontdekt zie je hem constant zitten.
Toen ik iemand aan de telefoon had en hem erover vertelde wreef ik gefrustreerd over de pixel heen en opeens schoot hij weer goed!
De pixel kwam weer tot leven en deed weer normaal mee met de rest! Sindsdien heb ik dit nog twee keer meegemaakt, steeds met dezelfde pixel die in het blauw bleef hangen. Het lijkt erop dat hij goed springt als ik van rechts naar links over de pixel wrijft. Niet te hard natuurlijk, maar ook niet te zacht.
Misschien is dit wel heel bekend ofzo, maar Ik hoop dat ik hier een paar gefrustreerde pixeljunkies mee kan helpen
Uit eigen ervaring weet ik dat dode pixels een grote ergernis kunnen zijn. Gebruik van deze tip is natuurlijk op eigen risico, voordat er straks mensen met gaten in hun scherm voor mn deur staan
Ongeveer een jaar geleden heb ik de 22" 2232BW LCD monitor van Samsung gekocht. Een maandje geleden zag ik opeens in het midden van het scherm een vaste blauwe pixel die er eerst nog niet zat. Hier baalde ik best wel van, want als je eenmaal zo'n pixel hebt ontdekt zie je hem constant zitten.
Toen ik iemand aan de telefoon had en hem erover vertelde wreef ik gefrustreerd over de pixel heen en opeens schoot hij weer goed!
Misschien is dit wel heel bekend ofzo, maar Ik hoop dat ik hier een paar gefrustreerde pixeljunkies mee kan helpen