Toon posts:

Dode pixels tot leven wekken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tip voor mensen met dode/lichte/vaste pixels op hun scherm! Ik weet niet of het bij alle monitoren werkt, maar in dit geval lukt het perfect.

Ongeveer een jaar geleden heb ik de 22" 2232BW LCD monitor van Samsung gekocht. Een maandje geleden zag ik opeens in het midden van het scherm een vaste blauwe pixel die er eerst nog niet zat. Hier baalde ik best wel van, want als je eenmaal zo'n pixel hebt ontdekt zie je hem constant zitten.

Toen ik iemand aan de telefoon had en hem erover vertelde wreef ik gefrustreerd over de pixel heen en opeens schoot hij weer goed! :D De pixel kwam weer tot leven en deed weer normaal mee met de rest! Sindsdien heb ik dit nog twee keer meegemaakt, steeds met dezelfde pixel die in het blauw bleef hangen. Het lijkt erop dat hij goed springt als ik van rechts naar links over de pixel wrijft. Niet te hard natuurlijk, maar ook niet te zacht.

Misschien is dit wel heel bekend ofzo, maar Ik hoop dat ik hier een paar gefrustreerde pixeljunkies mee kan helpen ;) Uit eigen ervaring weet ik dat dode pixels een grote ergernis kunnen zijn. Gebruik van deze tip is natuurlijk op eigen risico, voordat er straks mensen met gaten in hun scherm voor mn deur staan 8)7

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als de pixel slecht contact maakt kan het inderdaad zijn dat je hem zo tijdelijk weer tot leven kan wekken. Soms moet je wrijven, soms tikken met een pen en soms is het afspelen van een speciaal filmpje dat groen, rood en blauw laat afwisselen voldoende om een luie of stuck pixel terug tot leven te wekken. Soms helpt er gewoon niets :P

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:03

MsG

Forumzwerver

Ik ben helaas veroordeeld tot een zwart puntje, waarbij de truuk niet werkt :'(.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zelfde gehad: wss een keer bij het verplaatsen van mijn 19" LG Flatron L1915S heb ik met mijn duim (te) hard op het scherm gedrukt. Sindsdien zat er een pixel welke continue groen oplichtte, heel vervelend inderdaad ook al diende het als tweede monitor. Ik had eerder al zoiets gehoord van zachtjes tegen de pixel aan tikken, maar dat hielp niet. Uit frustratie tikte ik er erg hard met mijn wijsvinger tegenaan (zoals je bv een knikker wegschiet) dus ik schrok dat ik niet nog meer pixels kapot had gemaakt, maar juist het tegenover gestelde gebeurde. Sindsdien nog één of twee gehad dat de pixel weer groen oplichtte, maar toen hielp zachtjes vegen al :)

Daarnaast heb je ook nog de truuk met een programmaatje welke je een uur of zelfs langer moet draaien, welke alle kleuren heel snel afwisseld op het scherm. Dit wil bepaalde pixels ook nog wel eens repareren (ik dacht eerst dat dit een urban mythe was, maar het schijnt werkelijk te helpen).

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
A miracle happened!

Jaartje geleden ofzo een rooie stuck-pixel gekregen (was een externe HDD aant aansluiten en zwiepte zo de firewire kabel tegen de monitor aan :+ ). Al heel vaak geprobeert met van die programmatjes, die heel snel van kleur wisselen enzo, nooit iets uitgehaald. Ook vaak geprobeert met wrijven en met pen tikken, nou lees ik dit topic, en dacht ik, laat ik het nog eens proberen! (Ja ik weet het, ben heel koppig, en kan het niet uitstaan dat ik dehele tijd tegen dat rooie ding aan moest kijken :+ )

Wat ik doe:

- Ik heb monitor dus aan, hou mijn nagel op de pixel
- Zet monitor uit, hou nog steeds druk
- Zet monitor aan, hou nog steeds druk, ik zie de pixel tussen rood en wit (van tweakers) knipperen
- Ik wordt blij en mijn hard begint harder te kloppen
- Beetje frutselen met mijn nagel over de monitor
- En floep, weg is de rooie pixel.
- YEAAAAH! :*)

Bedankt man, voor het eh.. herinneren aan weghalen van stuck-pixels 8)7

PS: Vraagje: Nu is 'ie dus weg, is de kans groot dat 'ie weer terug komt?

[ Voor 3% gewijzigd door ProperChaos op 04-10-2008 19:45 ]

Pagina: 1