Tweedehands aankoop met gebreken

Pagina: 1
Acties:

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Had laatst een radiator gekocht, maar nu blijkt dus dat sommige tapgaten opgeboord zijn naar rond 5 of zo,waardoor ik eigenlijk geen fan normaal kan vastmaken aan de rad.Geldt natuurlijk ook om de rad aan de behuizing vast te maken.

Nu had ik aan de verkoper gevraagd hoe hij de fans had vastgemaakt, hij zei daarop dat ie met ducktape vast heeft gemaakt en dat hij hem overgekocht had van een ander en ik maar met hem contact moest opnemen over die opgeboorde gaten. Hij was degene die die gaten had opgeboord volgens hem.

Hem een mail gestuurd hoe en wat.Zegt ie dat hij het niet gedaan heeft.
Ik word dus van puntje naar paaltje gestuurd.En niemand heeft het gedaan.

Nu zit ik dus met die rad waarmee ik niet veel aan heb of ik moet hem flink onderhanden nemen.Daarvoor heb ik die rad niet gekocht.

De verkoper wil hem ook niet meer terugnemen.

Wat kan ik nu doen?

|2600k|Asus 290|

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
fans met ducttape vastzetten :)

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58

painkill

Pain(k)(ill)

Weinig, jij hebt hem gekocht zoals hij is, je hebt blijkbaar niet gevraagd naar enige gebreken, en dus ben je er in feite mee akkoord gegaan.

Dus je moet er maar mee leren leven, maar je hebt nu wel geleerd dat je altijd eerst moet vragen, als je die vraag hebt gesteld, en hij zegt dat er niks mee aan de hand is, en er is wel iets mee aan de hand, dan weet ik zeker dat je elke vorm van "aangifte" zult winnen.

Daarom stuur ik altijd een standaard vragenlijstje mee, zodat ik zeker weet dat ik een goede koop maak, zo niet dan wijs ik hem erop, en komt het meestal wel goed ;)

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Als hij het vooraf niet gemeld heeft en het is een ernstige tekortkoming, dan zou je wellicht je geld terug kunnen vorderen. Maar: gelijk hebben is één ding, je gelijk halen is een tweede. Je kan naar de rechter stappen en die laten oordelen over de situatie. Ik denk echter niet dat de kosten en tijd die je daar in zou steken zouden opwegen tegen te baten.

Diegene kon er blijkbaar ook niets mee en heeft het jou aangesmeerd. Risico van online aankopen denk ik dan.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als het tweedehands is en je het niet van een bedrijf hebt gekocht zijn je kansen nogal klein. Betreft het wél een bedrijf, dan worden ze voor zover ik weet geacht jou in te lichten over gebreken. Maar bewijs in dat geval maar eens dat ze dat niet gedaan hebben...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Zoals ik al gedacht, eigen schuld dikke bult. Had ik maar beter moeten navragen.
Normaal haal ik het op als ik 2e hands spul koopt, maar nu net niet.

Weer wat geleerd, zal ik maar zeggen.Gelukkig was het niet al te veel geld.
Achteraf nog ff de plaatje bekeken en je kon het op het plaatje al zien dat er grotere gaten waren gemaakt.Had het toen niet opgemerkt.

Iemand een rad kopen? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Bullus op 04-10-2008 11:10 ]

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1