Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xp] scherm op zwart bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• J_W
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:36
Ik heb een probleem met de computer van een kennis. De computer start namelijk niet meer op, vlak nadat je het scherm vd bios ziet, staat er links boven nog een streepje te knipperen, waarna het scherm zwart blijft. Ik heb ook niet het idee dat de pc doorstart.
Ik heb geprobeerd t e herstellen via het ingebouwde herstel programma van hp (het is een hp desktop, windows xp). Maar dit gaf geen resultaat. Helaas houd mijn kennis hierop, en weet ik geen oplossing anders dat formatteren. Heeft iemand nog een idee?

Fuji X-T2|18-55 2.8-4|23mm 1.4

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met een Knoppix of BartPE live CD, dan zie je of het een probleem met het OS is of iets anders.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Dat herstelprogramma van HP draait vanaf een CD of wat? Hoe heb je dat gestart? Als je pc dat weet te starten werkt het systeem blijkbaar nog wel en zal het denk ik een probleem met windows xp zijn... Wat gebeurt er precies? Probeert je systeem nog wel op te starten? Wat gebeurt er als je F8 bij het opstarten indrukt?

• J_W
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:36
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 05:29:
Dat herstelprogramma van HP draait vanaf een CD of wat? Hoe heb je dat gestart? Als je pc dat weet te starten werkt het systeem blijkbaar nog wel en zal het denk ik een probleem met windows xp zijn... Wat gebeurt er precies? Probeert je systeem nog wel op te starten? Wat gebeurt er als je F8 bij het opstarten indrukt?
Bedankt voor de reacties, het herstel programma van hp start inderdaad vanaf de pc. Door op een toetscombinatie te drukken (weet even niet uit mijn hoofd) tijdens het allereerste scherm (wat ongeveer 1 sec na het indrukken van de power knop verschijnt) Ik heb f8 voor veilige modus wel geprobeerd dacht ik, maar dat weet ik niet 100% zeker, zal het zo snel mogelijk nog eens proberen. Ik heb het idee dat nadat dit eerste scherm is weergegeven er vrij weinig gebeurd, het scherm blijft zwart en heb niet het gevoel dat de pc nog doorstart.

Fuji X-T2|18-55 2.8-4|23mm 1.4

Verwijderd

Geeft het scherm helemaal geen beeld?
Er zijn 2 manieren van zwart zijn:
- net alsof het scherm uit stat
- lichtzwart, dat je weet dat de computer aanstaat maar gewoon niks op het beeldscherm ziet

Probeer eens een ander scherm aan te sluiten
- Doet het wel: het ligt aan je monitor (monitor kapot of backlight kapot, in dat laatste geval zou je wel beeld krijgen als je een sterke lamp op het scherm richt)
- Doet het niet: het ligt aan je systeem (bijv. videokaart)