Toon posts:

Waar is XP Home retail nog te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.060 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me kapot gezocht en ik kan geen betrouwbare shop vinden die XP Home RETAIL verkoopt (nieuw). In de pricewatch staat 1 shop die niet betrouwbaar overkomt.

Ik weet dat XP Home niet meer door MS verkocht wordt, maar er zou toch een shop moeten zijn die ze nog heeft liggen?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je al bij normale winkels gekeken? Webshops hebben meestal geen voorraden dus ook geen XP Home, maar bij normale winkels kan het best nog ergens in de vitrine liggen.
Ook kan je het gewoon installeren en dan kopen via die Windows Genuine update, krijg je nog korting ook ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de normale winkels heb ik inderdaad nog niet gekeken. Wel op de webshops van een aantal winkelketens, helaas alleen Vista.

Misschien dat het kopen via WGA wel een optie is, maar ik wil het graag kopen voor mijn zaak (met factuur enzo), is dat dan mogelijk?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:58

Yor

Yor1313#2571

Check eens bij de Makro, als je daar een pasje voor hebt (vast wel!!)

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen pasje van de Makro, ik vraag mij trouwens af of het kopen via WGA wel verstandig is, ik wil namelijk een retail-versie, en dan krijg je waarschijnlijk een OEM?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58

painkill

Pain(k)(ill)

Er zijn genoeg winkels met dit nog op voorraad, internetshops halen iets direct weg als het niet meer te leveren is.
Dus, de lokale computerboer heeft nog wel wat.

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal deze week even het centrum kijken wat er ligt.

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

ik geef je weinig kans op een retail versie want de enigste Windows XP Home die ik kan vinden is een OEM.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:35

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bij deze: http://www.wemaxtrading.n...Windows-XP-Home-NL-retail
Windows XP Home NL retail
Prijs per eenheid (stuk): €169.00
Hmm, dat is dus degene die jij bedoelt (gok ik)...

[ Voor 39% gewijzigd door Outerspace op 04-10-2008 19:07 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij pricewatch: Microsoft Windows XP Home Edition SP3 staan volgens mij toch redelijk wat webshops die goed bekend staan.

@ hieronder: :$

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 04-10-2008 19:32 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

pven schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:09:
Bij pricewatch: Microsoft Windows XP Home Edition SP3 staan volgens mij toch redelijk wat webshops die goed bekend staan.
Dat is OEM pven ;) TS vraagt om Retail :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>> Shopping forum.
Lijkt mij logischer wanneer je vraagt wáár je een produkt kan kopen dat je dat doet in een forumonderdeel dat daarvoor bedoeld is :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27
Waarom wil je perse een retail pakket? (worden volgens mij niet meer geleverd door MS, alleen nog OEM)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Kleine titelfix ter verduidelijking

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
www.yorcom.nl ?

Edit:
http://shop.yorcom.nl/art...XP_Home_NL_*1-PACK*_(.htm

[ Voor 75% gewijzigd door DennusB op 04-10-2008 20:56 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 15:22
Bij het open van deze 1-PACK gaat u akkoord met de alg. voorwaarden van Microsoft.
Helaas betekent dit dat Yorcom Computers GEEN support, garantie of omruilgarantie kan verlenen op dit pakket.
Anders verwoord dus gewoon OEM. De prijs bevestigd dit ook.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Grappig.
OEM houdt juist in dat de verkoper ook de support op zich dient te nemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag bij een reeks winkels geweest, geen van allen had de retail (wel veel OEM) en niemand wist of, en waar de retail nog te verkrijgen is.

Ik wil een retail omdat ik vrij wil zijn hem op een nieuwe PC te installeren, als ik een nieuwe PC in elkaar zet. Ik wil hem dus meenemen naar de volgende PC.

Zal dit de retail zijn? (Edit: ik heb ze even een mailtje gestuurd)
http://besturingssystemen...ows-xp-home-ed-sp2-en-cd/

Staat wel voorraad 0, dus kans dat ze zeggen dat ie niet meer leverbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 21:17 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 10:40
alt-92 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 21:09:
Grappig.
OEM houdt juist in dat de verkoper ook de support op zich dient te nemen.
Nee, de regelgeving zit nogal krom in elkaar.

Degene die de doos open maakt is de system builder. Als je zo'n one pack koopt krijg je een doos. Je bent dus zelf de system builder.

De system builder moet voor de support zorgen, niet de verkoper aan de consument.

Zelfde geldt overigens met de 3 packs en dergelijke, OEM licentie's mogen niet los verkocht worden, enkel in combinatie met hardware, óf ze moeten nog in de doos zitten waardoor de koper de system builder wordt.

Ontopic:
Succes met je aankoop

[ Voor 15% gewijzigd door GH45T op 04-10-2008 21:28 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

GH45T schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 21:25:
[...]

Nee, de regelgeving zit nogal krom in elkaar.

Degene die de doos open maakt is de system builder. Als je zo'n one pack koopt krijg je een doos. Je bent dus zelf de system builder.
Dan is het geen OEM maar een DSP.

• GH45T
alt-92 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:04:
[...]

Dan is het geen OEM maar een DSP.
Ja, klopt, maar bijna niemand kent de term DSP en daarom worden deze paketten ook vaak OEM genoemd.

In dat opzicht kun je nooit een losse OEM kopen inderdaad, een OEM zit in principe altijd bij een PC en dan is de leverancier van het systeem verantwoordelijk voor de support.

Maar daar ging dit topic ook niet over.

Overigens is het natuurlijk ook altijd nog een mogelijkheid om Vista Business aan te schaffen en te downgraden naar XP Professional.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52
Volgens mij mag je een retail ook niet op een nieuwe pc installeren, de licentie behoort bij 1 pc en dat is de eerste pc waar je hem op installeert.

Anders kun je 1 licentie op 3 pc's gebruiken. Als je een nieuwe pc koopt dan moet je ook een nieuwe windows kopen.

Het verschil tussen oem en retail is o.a.:
-OEM moet met minimaal 1 hardware onderdeel verkocht worden (officieel), retail mag los verkocht worden.
-Degene die windows xp installeert op de pc is bij oem voor zover ik weet verantwoordelijk voor de support, bij retail kun je microsoft opbellen voor support.

Beide versies kunnen maar een beperkt aantal keren geactiveerd worden uit mijn hoofd gezegd: oem 2 keer en retail 5 keer.

Als iemand het beter weet te verwoorden laat hem dan spreken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• GH45T
Nee, retail mag je op een nieuw systeem overzetten, let wel, overzetten.

Je moet het dus van het ene systeem verwijderen en pas dan mag je het op een ander systeem installeren.

Aantal keren activeren weet ik zo niet, laten we het er op houden dat ik het bandje van 0800-0233487 inmiddels uit mijn hoofd ken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als ik bijvoorbeeldeen nieuwe PC bouw moet ik XP retail van de oude verwijderen, en mag ik hem op de nieuwe installeren.

Verwijderd

*knip* Reclame is niet de bedoeling hier

[ Voor 93% gewijzigd door Orion84 op 06-10-2008 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem besteld bij Wemax Trading en vandaag ontvangen. Ik zal binnenkort testen of ie werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem geïnstalleerd en hij werkt prima.

Verwijderd

spam

[ Voor 94% gewijzigd door Atlas op 30-10-2008 14:12 ]

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 11:06
Volgens mij is je hierboven ook al aangegeven dat reclame niet gewenst is? Ga dan niet door blijven spammen...

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 13:09
Is trouwens ook niet de eerste keer dat Wemax spamt met zijn eigen website...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Mag ik de laatste 2 posters wijzen op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/got/images/icons/icon_hand.gif ;)

En aangezien hier vrij weinig meer discussie in zit en het probleem is opgelost gaat dit topic naar de eeuwige rustvelden :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.