Rare problemen met desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Hallo,

Ik maak hier een help topic omdat ik niet weet wat er mis is met mijn computer.

Ik kon een tijdje geleden niet meer opstarten en dat heb ik gefixed door fixmbr en fixboot of hoe die commands ook al weer heten te runnen van mijn winxp home dvd. Ik ben er ook nooit achtergekomen wat er voor zorgde dat ik niet meer kon opstarten nadat ik het gefixed had.

Wat me opviel was dat hierna alles wat langzamer ging en bij opstarten van programma's of het veranderen van maps in games dat geluid schokkend hoorde, alsof het langzamer afspeelde. In ieder geval geen groot probleem tot vandaag.

Ik wou Red Orchestra gaan spelen in een clan match met mijn clan en ik kreeg zeer zware fps en ventrillo problemen. Constante kleine stutteringen en dan weer goede fps gedurende praktisch elke seconde. Ik zag dat ik een erg hoge cpu gebruik had. Ik probeerde de spel en daarna de desktop te restarten om het te fixen maar het werd erger hierdoor waardoor het spel compleet onspeelbaar weIk werd.

Ik probeerde alle processes die aan het draaien waren die niet van mijn gebruikersnaam zelf werden opgestart te killen maar de stutteringen bleven net zo erg. Nu heb ik de spel afgesloten en nu heb ik ook nog steeds een erg hoge cpu gebruik.

Ik heb geen idee wat dit veroorzaakt.

ik kan natuurlijk reformatten maar dat wil ik zoals iedereen liever voorkomen.

Mijn specs:

Asrock 4COREDUAL-VSTA
Geforce 6800GS AGP met custom drivers van tweakforce.
E6420
2 gb van OCZ DDR2 6400 op 5300
Winxp home SP2

Bedankt alvast voor alle hulp en suggesties.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Met deze informatie kunnen we helemaal niets, want je geeft ook erg weinig concrete informatie. Screenshots van je actieve processen zouden handig zijn, zoek eens op wat zoveel CPU vreet, of RAM. En draai voor de zekerheid wat virusscannertjes, want het klinkt niet helemaal gezond je computer.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 21:16
Een virus scanner op de achtergrond? Spyware? Voor hoeveel procent wordt je cpu belast wanneer je die 'stutteringen' hebt? Staat je HDD te swappen? Hoeveel werkgeheugen van je 2 gb wordt er gebruikt?

Zomaar wat basic vraagjes ;)

één is geen, twee is één

• tomcatha
De niet actieve systeem processen gebruikte tot 80% cpu.

Ik kilde alle applicaties behalve het bar nodige.

Ik weet niet of mijn hd aan het swappen was. Hoe kan ik dat controlleren?

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09-2025

cor-gijs

Dig further for bigger hole

check je hd eens op beschadigingen, dit wil er ook wel eens voor zorgen dat je pc erg traag reageert en zou ook kunnen verklaren dat je windows installatie in eerste instantie beschadigd is geraakt.

Tevens zou je het geheugen even kunnen controleren met een programma als memtest86

btw: als je hd veel swapt, dan is hij constant aan het 'ratelen'. Dus: luister even of hij constant veel geluid maakt, ook als je niets doet met je pc. Voor het gemak zijn de meeste pc's ook uitgerust met een LEDje dat knippert bij hd-activiteit. Kun je dus ook even op letten.

[ Voor 30% gewijzigd door cor-gijs op 03-10-2008 23:10 ]

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• tomcatha
ah...

Ik heb intertijd toen windows niet wou opstarten een live cd van ubuntu gedraaid en via dat chkdsk's gedraaid op al mijn partities.

Dit was voor dat ik de commands fixboot enzo gebruikte echter....

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.