Windows start niet meer op, HDD kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 13:28
De computer heeft voor ongeveer 7 maand perfect windows XP x64 gedraaid, maar sinds kort is dit aan de hand:

Als je opstart, loopt de computer vast bij het laad scherm. Oke, veilige modus, en daar eens proberen.
In veilige modus loopt de computer nog steeds vast, telkens bij acpitabl.dat. Verschillende manieren van veilige modus geprobeerd, geen effect. Op google heb ik gezocht naar mensen met het zelfde probleem, maar wat ik vond was vooral mensen met nieuwe computers waar iets in het bios verkeerd stond, of een jumpertje verkeerd.

Toch de bios voor de zekerheid maar even gereset, geen effect.
Het rondslingerende cd'tje Ubuntu maar eens er in, opstarten allemaal prima, maar toen ik de hdd probeerde te mounten om er data af te halen werd mij verteld dat deze niet beschikbaar was... geen effect dus.
Windows cd er in, en proberen te recovveren gaf ook geen effect, en nu zit ik naast een computer die al een uur bezig is met het formateren van de hardeschijf... welke overigens een raar tikje vertoond...

Zijn er hier nog dingen die ik over het hoofd zie? Of is de hdd kapot.

Specs:
Intel Q6600
Gigabyte P35-DS3R
Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM
Asus 8800GT
4gig kingston value ram.
Windows XP64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
welke overigens een raar tikje vertoond...
Luister eens goed naar die HDD. Als ie echt vreemde tikken maakt is ie gewoon kapot (aan het gaan) Als ik je verhaal zo lees en dan die zin, dan moet het bijna wel de HDD zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 03-10-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Ik heb op mijn stage een serie IBM desktop's die weigeren te starten vanaf een SATA schijf, maar aangezien jij er probleemloos mee hebt gewerkt, is die kans klein..
Als hij idd tikt of vreemd klinkt (niet dat gepruttel), dan zou ik maar heel snel een nieuwe HDD kopen! 1 op 1 kopie maken met Norton Ghost/HirensbootCD/Acronis/ieder ander 1 op 1 kopieër software tooltje en je oude HDD verkopen aan iemand die bv nog de printplaat kan gebruiken (wel je disk met tooltjes formateren!)

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zjosh schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:11:
Zijn er hier nog dingen die ik over het hoofd zie? Of is de hdd kapot.
Ja, de HD testen met een testtool bijv.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 13:28
Hij gaat dan natuurlijk terug onder garantie naar de firma waar ik hem vandaan heb. Na 7 maand heb je nog wel garantie op een hdd. Het tikje is trouwens het in 1 keer van de ene kant naar de andere kant van de platter bewegen van de kop... zo voelt het iig als je je hand er op legt. Het gewone gepruttel hoor je ook nogsteeds wel, maar er is vrijwel niets meer mee te beginnen zo.

RMAtje dan maar :)

Edit: Ah.. helemaal vergeten, met de ultimate boot cd geprobeerd of ik nog wat met de schijf kon... de informatie tooltjes gaven zegmaar de informatie van de schijf wel weer, het type enz, maar tooltje zelf kon niet zo veel verandering brengen aan de schijf.

Edit2 Nu nog even het bijna onvindbare tooltje van de samsung website proberen...

[ Voor 29% gewijzigd door Zjosh op 03-10-2008 22:38 ]