Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SpeedTouch WL 780 / Telfort ADSL - geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn netwerk. Modem/router is de SpeedTouch WL 780.

In de instellingswizard kan gekozen worden tussen 'routed PPP' en 'bridge'.

In het geval routed PPP moet er gekozen worden voor PPPoE of PPPoA. Ook moet er een wachtwoord gekozen worden. In beide gevallen krijg ik geen verbinding, blijft het internetlampje rood en blijft er in de status 'connecting..' staan.

Bij bridge is er een ander probleem. Er hoeft niet voor PPPoE of PPPoA gekozen te worden en ook geen wachtwoord.. De eerste pc die zich aanmeldt krijgt een 195.xx.xx.xx adres (gewoon het internet IP-adres).. Deze pc heeft toegang tot internet. Iedereen die daarna inlogt krijgt een 192.168.1.xx IP adres van de router. Deze gebruikers hebben echter geen internettoegang, maar alleen op het lokale netwerk.

Het lijkt me dat 'router ppp' de bedoeling is, maar is dit misschien niet mogelijk met telfort ADSL oid?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je hebt de configuratie wizard nodig vanaf speedtouch.nl voor je modem, via de webinterface kan je hem niet juist instellen voor Telfort.

http://www.speedtouch.nl/software.html#780

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Als je de topic start uit het Telfort topic leest, dan zou je dit lezen:

:? Kan ik ook een ander modem gebruiken, bijvoorbeeld een Speedtouch 716/780?

Natuurlijk kan dat. De modem gewoon configureren voor het Tiscali netwerk met de configurator en de Telfort SIP instellingen instellen. De configurator kan dat ook voor je doen, hier dien je dan te kiezen voor Tiscali VoIP.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gelezen en gedaan.. Het hielp alleen niet :(. Het internetlampje werd wel groen, maar nog steeds geen internet (ondanks goede DNS server en gateway). Wel had ik niet VoIP aangeklikt maar internet zonder telefonie, aangezien ik geen VoIP server gegevens had (is niet mijn netwerk). Zou dat uit kunnen maken?

Wat ik wel heb gemerkt is dat aan het einde van de webinterface wizard er na het kiezen van 'Bridge', er wordt gevraagd of je de DHCP server op de router aan wilde zetten.. Steeds gedaan, maar een keer niet aangevinkt.

De eerste pc kreeg toen dat 195. adres, een tweede pc kreeg een 212. adres en eentje een 84. adres. Is dat niet raar? Ik weet niet hoeveel IP-adressen er beschikbaar zijn, maar het gaat om een studentenwoning met 8 mensen ofzo. Ik betwijfel dat er zoveel IP-adressen worden uitgedeeld?

In ieder geval zou het toch in principe als router moeten worden geconfigureerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 23:34 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Als je nu het eerder genoemde tooltje pakt kun je m zo configureren.

Gewoon de wizard doorlopen, ding als router instellen, tiscali/babyxl netwerk selecteren en gaan.