Toon posts:

WIFI haalt maar 10mbit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal maar 10mbit met mijn wifi via mijn laptop, ik heb het gevoel dat dit aan de methode ligt die ingesteld is op de router. Mijn normale computer haalt de volledige 30mbit namelijk.

Is het mogelijk dat er een instelling op de router verkeerd staat, waardoor de wifi bandbreedte beperkt blijft tot 1 mB per seconde?

Ik heb zojuist gecontroleerd en in Emmen, bij mijn ouders op de router haal ik intern gewoon 2.5mB per seconde. Dat is weliswaar ook verre van 54mbit, echter is het nogal wat beter dan de 1/1.1mB per seconde die ik in Rotterdam haal op mijn Netgear-switch.Op beide locaties is er getest op een afstand van 1 meter.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/5l2w3m.jpg

Het moet dus aan de switch in plaats van de router liggen. Ik heb eergisteren gebeld naar Netgear en opgehangen na 20(!) minuten in de wachtrij te hebben gestaan. Gisteren werd ik na 30 seconden geholpen, maar had ik heel slecht en verstond ik bijna niets (Zie ook mijn Debitel topic) en werd mij geadviseerd maar een extra apparaat te kopen van Netgear die hiervoor zorgde.

De wachtwoord-encryptie kan toch nooit zoveel invloed hebben? (WPA2-PSK [AES])

Modbreak:Ik wil je er even kort op wijzen dat het heropenen van een topic na een slotje een gegronde reden moet hebben. In principe gaat dit in overleg, het is dan ook niet de bedoeling dat je maar gewoon een nieuw topic opent.

[ Voor 14% gewijzigd door IEF op 05-10-2008 01:21 . Reden: Foto verkleind. ]

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-03 13:26
Misschien iemand in de buurt die wireless zit op hetzelfde channel?

sensei_d.fpv channel

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:40:
Ik haal maar 10mbit met mijn wifi via mijn laptop, ik heb het gevoel dat dit aan de methode ligt die ingesteld is op de router. Mijn normale computer haalt de volledige 30mbit namelijk.

De wachtwoord-encryptie kan toch nooit zoveel invloed hebben? (WPA2-PSK [AES])
- Heb je het al geprobeerd zonder beveiliging?
- wat is de cpu load van je laptop bij een kopieer aktie over wifi?

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je de router helemaal terug naar factory default zet, heb je dan wel snellere verbinding? Kun je in de router nog iets vinden wat te maken heeft met MTU settings of misschien zelfs iets van flow/rate control?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:05
Even TCPoptimizer draaien, doet vaak wonderen.

Verwijderd

Topicstarter
AtRi schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:13:
Even TCPoptimizer draaien, doet vaak wonderen.
Dezelfde snelheid, heb net gemeten.
Ga van 82.46mB van 33.5 seconden naar 31.95 seconden.
Echter is de snelheid nu wel ineens erg stabiel, dus dat is heel positief.

Maar het probleem ligt dus bij de router. Ik zal het surfen nog een keer zonder wachtwoord proberen, wellicht gaat het dan sneller. (alleen om te testen)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:04

IEF

Why so serious?

Gezien je posthistory geef ik je bij deze de kans om je leven te beteren, dus ik laat dit topic nog even open.

Er wordt dan minimaal van je verwacht dat je een aantal zaken zelf gaat uitproberen/testen, en je TS update met deze informatie. Doe je dat niet, dan gaat dit topic ook simpelweg weer op slot.

Move to Netwerken.

[ Voor 3% gewijzigd door IEF op 05-10-2008 01:23 ]

Pagina: 1