• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-03 22:30

DeluxZ

Livin' the good life

Topicstarter
Ik kwam vandaag een linkje tegen over thuiswerken. Ik was nieuwschierig wat het voor thuiswerk was dus ik keek even. Het gaat over de site http://www.emailverwerkingen.nl/.

25 Euro per verwerkte e-mail, natuurlijk dacht ik van: Dat kan nooit zoveel om een email te verwerken en dan ook nog meteen uitbetalen? Ik dacht meteen aan oplichting, even in de Copyright / Algemene voorwaarden / Disclaimer gekeken op deze pagina : http://emailverwerkingen.nl/pageID_6631455.html

Nu kwam ik het volgende stukje op die pagina
Earnings Disclaimer.
Hoewel we persoonlijk van mening zijn dat u succesvol zult worden als u onze startpakket instructies opvolgt en gebruik maakt van onze producten en diensten, kunnen we niet garanderen dat u enige mate van succes of inkomsten zult behalen.

Alle potentiele inkomsten die worden vermeld op onze salespages zijn uitsluitend bedoeld voor informatieve doeleinden en moeten niet letterlijk worden genomen, noch mag het een indicatie zijn van wat u zult verdienen.

Ieder individu is anders en daarom zal elk individu verschillende resultaten behalen.
Als gevolg van de extreme verschillen in de verdiensten, de tijd die u aan deze bijverdienste besteed, en de wil om te slagen, kunnen we op geen enkele manier garanderen dat u geld zult verdienen.
Is dit te vertrouwen ? Zo'n startpakket is €15.

Graag jullie mening en eventuele addertjes die jullie tegenkomen of misschien ervaringen ?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, product development C# .NET Core ASPNet Core DM voor info. ]|[

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wat denk je zelf?

Alleen de mensen achter die site zullen er waarschijnlijk geld mee verdienen, net als bij alle andere sites ed. waarbij je eerst moet betalen voor een "startpakket". Als het echt zo goed verdiende zou je ook geen startpakket hoeven te betalen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:43

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik vermoed dat je startpakketten moet slijten via e-mail om zo een deel van de "winst" in de pyramide op te strijken.

Sowieso geen serieuze werkgever gezien de fouten op de pagina.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Veel geld verdienen zonder (bijna) iets te doen kan in Las Vegas en op de planeet Utopia, en niet in het huidige tijd/ruimte-continuüm op Aarde.

If it sounds too good to be true, it probably is.

Lees vooral ook dit eens: http://www.meldpuntthuisw...%20wat%20het%20lijkt.html

Daarna dit: http://www.thuiswerkwereld.nl/klachten/Emailverwerkingen.nl/

En als laatste dit: http://www.thuiswerkwerel...20verwerkingen.nl@live.n/

'nough said.....

[Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 03-10-2008 20:46]

Virussen? Scan ze hier!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-03 22:30

DeluxZ

Livin' the good life

Topicstarter
Ok dat zegt al genoeg inderdaad. To good to be true inderdaad

In principe is het gewoon oplichting. Zou je als je dit hebt gedaan hier iets tegen kunnen doen. Zulke mensen moeten ze gewoon zo hard aanpakken dat ze nooit meer over zoiets durven te denkn

[Voor 61% gewijzigd door DeluxZ op 03-10-2008 20:52]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, product development C# .NET Core ASPNet Core DM voor info. ]|[

Anoniem: 178962

Zulke duidelijke oplichting bestaat maar om 1 reden: Mensen trappen erin.

Jij dacht er serieus over na terwijl er toch al een miljard alarmbellen gingen rinkelen.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 09:52
DeluxZ schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 20:49:
Ok dat zegt al genoeg inderdaad. To good to be true inderdaad

In principe is het gewoon oplichting. Zou je als je dit hebt gedaan hier iets tegen kunnen doen. Zulke mensen moeten ze gewoon zo hard aanpakken dat ze nooit meer over zoiets durven te denkn
Hoezo hard aanpakken? Als door natuurlijke selectie mensen zich zoiets laten aandoen wie zijn wij dat er iets aan gedaan moet worden? Ik snap de hele discussie niet, dit valt voor mij in hetzelfde rijtje als pyramide spellen of investeren in teak-hout. Het is eerder knap dat men creatief zulke dingen bedenkt, en niet te vergeten dat er keer op keer weer mensen erin trappen. Toppunt vond ik nog wel een tijdje terug bij 'opgelicht' mensen die niet 1x bij zo'n maatschappij hun centen inlegde, maar het zelfs 2x deden.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:40

eamelink

Droptikkels

Anoniem: 178962 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 20:56:
Zulke duidelijke oplichting bestaat maar om 1 reden: Mensen trappen erin.

Jij dacht er serieus over na terwijl er toch al een miljard alarmbellen gingen rinkelen.
Natuurlijk, want stel nou dat het echt is!

Mensen zijn tien keer banger om een koopje of een voordeeltje te laten liggen dan ze ooit zullen zijn om opgelicht te worden :)

• Anoniem: 210014
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Dit soort "scams" zijn al zo oud als Methusalem en daar in trappen is een goede indicatie van ongeloofelijke naiviteit.

• Anoniem: 270724
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
of onwetendheid ... zoals de meeste reacties op de startpost.

Mja reclame mag niet op dit blog, maar ook ik verdien (als particulier) er een maand inkomen bij met geld verdienen via Internet.

Met betrekking tot piramide praktijken ... bestel een goed boek over de materie en lees je eerst in, voordat je doet alsof je weet wat het is.

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 270724 op 04-10-2008 22:10]

• Anoniem: 4629
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zodra ik het woord startpakket of inleg zie, gaat mijn pyramidebelletje rinkelen. Verder lezen is dan al zonde van je tijd.

• SinergyX
  • Laatst online: 00:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb hier een boek, daar staat precies omschreven hoe dit werkt. Ook hoe je erg makkelijk winst kan maken, enkel met wat emailtjes verzenden!

Kost maar 10 euro, bestel nu!

Inhoud:
Verkoop dit boek door, met 2 verkochte boeken heeft u al 10 euro winst! succes

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

eamelink schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:43:
Natuurlijk, want stel nou dat het echt is!
Er was toch een wiskundige een aantal eeuwen terug die deze redenering toepaste op religie? Geloven in een god kost je niets, en als er een hiernamaals is ben je binnen. Zou religie een pyramide-constructie zijn? :+
Mensen zijn tien keer banger om een koopje of een voordeeltje te laten liggen dan ze ooit zullen zijn om opgelicht te worden :)
Human nature, you can't beat it.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Niet online
De 25 euro per e-mail is wel degelijk mogelijk, wanneer je samen werkt met een team van affiliates welke hetzelfde doen. Zelf verdien je in de praktijk maar 1-2 eurocent per e-mail. Vanuit het team kan dat inderdaad oplopen naar 25 euro of meer wanneer je de strategieen van netwerkmarketing gebruikt. Alweer zo'n enge term waar zo veel vooroordelen over zijn. :9

Tijd voor een analogie. Wanneer je je auto gerepareerd wilt hebben. Ga je dan naar de garage of de slager? Zo werkt het ook met geld bijverdienen. Win informatie in bij mensen die daadwerkelijk geld bijverdienen en niet bij mensen die e.e.a. gehoord hebben, het denken te weten, of ooit eens teleurgesteld zijn geraakt.

Met betrekking tot boeken. Kost inderdaad geld, maar gewoon te koop bij bol.com of amazon. Ik laat het verder bij deze welles/nietes discussie. :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Anoniem: 4629 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:07:
Zodra ik het woord startpakket of inleg zie, gaat mijn pyramidebelletje rinkelen. Verder lezen is dan al zonde van je tijd.
Alleen heeft dit niet zoveel met pyramide(spellen) te maken, dit is eerder "gewone" oplichting.

Virussen? Scan ze hier!

• Stukfruit
  • Niet online
Anoniem: 270724 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:11:
De 25 euro per e-mail is wel degelijk mogelijk, wanneer je samen werkt met een team van affiliates welke hetzelfde doen. Zelf verdien je in de praktijk maar 1-2 eurocent per e-mail. Vanuit het team kan dat inderdaad oplopen naar 25 euro of meer wanneer je de strategieen van netwerkmarketing gebruikt. Alweer zo'n enge term waar zo veel vooroordelen over zijn. :9

Tijd voor een analogie. Wanneer je je auto gerepareerd wilt hebben. Ga je dan naar de garage of de slager? Zo werkt het ook met geld bijverdienen. Win informatie in bij mensen die daadwerkelijk geld bijverdienen en niet bij mensen die e.e.a. gehoord hebben, het denken te weten, of ooit eens teleurgesteld zijn geraakt.

Met betrekking tot boeken. Kost inderdaad geld, maar gewoon te koop bij bol.com of amazon. Ik laat het verder bij deze welles/nietes discussie. :)
Heerlijk, zulke wijsheid van iemand die anderen "onwetend" durft te noemen, met gratis een tergend slechte analogie erbij cadeau.

Ik hoop dat je beseft dat waar jij je hier schuldig aan maakt hetzelfde is als wat jij daar beweerde? Je kan helemaal niet weten wat de andere mensen in dit topic voor ervaringen hebben met dit soort oplichting.

Vertel eens eerlijk, ben jij er ook zo een die de gegevens van mensen doorverkoopt nadat ze op jouw site gereageerd hebben om te mogen ontdekken hoe wij allemaal geweldig rijk kunnen worden?

En hoe zou het toch komen dat je iets verdiend wanneer je meedoet aan pyramidespelen, en je blog volstaat met links en de bijbehorende referrals?

Had ik het al gehad over die uiterst vage site waar je volgens je blog zoveel mee zou verdienen? http://www.forexpeacearmy...review/myprivatetrade.com . Well, what do you know.. zou ik een site waarvan oa. een moderator ervan zelf positieve reviews plaatst vertrouwen? Nee, dat zou ik niet. Maar weet je wat nog veel mooier is? Ook deze "MyPrivateTrade.net" waar je op je blog zo enthousiast over bent is geregistreerd door jouzelf.

Meneer Ernst, ik zou u er bijna van verdenken dat u hier een dagtaak van maakt. Wat mij betreft valt jouw reactie gewoon onder het kopje keiharde spam, al is het in dit geval dan een indirecte variant daarop.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Zo werkt het ook met geld bijverdienen. Win informatie in bij mensen die daadwerkelijk geld bijverdienen en niet bij mensen die e.e.a. gehoord hebben, het denken te weten, of ooit eens teleurgesteld zijn geraakt.
Je bedoelt de mensen die aan de onwetenden verdienen door ze informatiepakketten te verkopen? Als je een andere tenenkrommende analogie wil gebruiken, zou je een leeuw vragen om advies hoe vegetarier te worden? :Y)

• Niet online
oh wat fijn, een directe aanval. zucht, dit begint echt een mega flame te worden.

stukfruit> dat kan ik inderdaad niet hardmaken, edoch wanneer er direct weer over oplichting gesproken wordt (zonder enige vorm van bewijs), kan ik het niet laten om mensen een stukje GRATIS educatie te geven. Ik heb geen site namen genoemd, en dat was ook mijn intentie niet.
Mbt tot .net domeinnaam, alsmede .nl .es, etc. Dat is slimme toepassing van mijn IT kennis (forward naar mijn referral op de .com domeinnaam). Mijn dagtaak is Linux engineer bij een groot detacheringsbureau. In de avonduren klus ik graag bij, om mijn dromen te verwezenlijken. Dat betreft zowel Forex, GPT, als HYIP en freelance PHP programmeur. Ik was namelijk niet van plan om de rest van mijn leven voor een werkgever te werken, en nimmer ten koste van anderen (wat piramidespelen wel doen).
Op die andere door jou gelinkte site maak ik mensen niet stinkend rijk, ik informeer ze over mogelijkheden waar ze zich eerder niet bewust van waren ... wederom gratis ... hoe ze een bedrag kunnen bijverdienen per maand zonder Internet. Dat kan 50, 100 of misschien 1000 euro zijn; afhankelijk van tijd, ambitie, etc. Ik help mensen hun doelen te realiseren; dat was uberhaupt mijn motivatie om te reageren op dit topic ... en niet anoniem. Heb niets te verbergen. Jij wel?

Mbt infopakketten, dienstverleningen, etc. Als je een stukje meerwaarde biedt, dan kan je daar geld voor vragen. Terug naar de content van de startpost; ik zou het er ook niet voor over hebben. Edoch heeft het wel een voordeel. De praktijk wijst namelijk uit dat wanneer je info gratis aanbiedt mensen iets te vrijblijvend benaderen. Wanneer iets geld kost is de drive om het terug te verdienen over het algemeen groter.

Was dat meer duidelijkheid of weer meer voer om e.e.a. onderuit te schoffelen?

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-04 09:52
Hmm... voer...

Enerzijds heb ik het niet zo op 'dienstverlening' daarnaast ja misschien dat er een centje mee valt bij te verdienen (als je er niet wakker van ligt dat je profiteert van de onwetendheid) echter ergens moet je toch geld verdienen. Ik vraag me ten sterkste af of minimaal krats werk daarintegen wel de moeite waard is. Als men spreekt over een extra maandloon met werkzaamheden die op de grens van de legaliteit zitten vraag ik me ten sterkste af of dit uberhaubt het risico waard is.

• Anoniem: 210014
  • Niet online

Deze meneer werft via zijn persoonlijke blogsphere mensen voor realtime valutahandel. Dat is ook weer zo iets met heel veel risico.

Snel rijk worden is een lot uit de loterij dus iedereen die het van de daken schreeuwt is vanzelf verdacht.

• Niet online
ondernemen -- in elke vorm -- is risico's nemen inderdaad. Dat kan op 2 manieren: als een dwaas, of goed geinformeerd.

"Deze meneer" werft geen mensen, ik informeer ze over de mogelijkheden (en niet alleen valutahandel). Wanneer ze een keuze gemaakt hebben komen daar vaak 3 antwoorden uit voort:
  • "nee" ... ok dat kan
  • "ik moet er nog even over nadenken" ... ok neem de tijd.
  • "ja" ... ok dan help ik je -- indien dat gewenst is -- om succes te boeken. Waarom doe ik dat? Omdat ik een % of een vast bedrag als beloning krijg. Wanneer iemand het goed doet, krijg ik daarvoor beloond. Dat is geen piramidespel. Deze persoon ontvangt namelijk 100% van zijn eigen inkomsten. De beloning ontvang ik via het moeder bedrijf als dank dat ik deze persoon help succes te hebben (waar ze bij gebaat zijn). Of je het nu MLM, netwerkmarketing of affiliate marketing noemt. Het is een legitiem business model.
Afijn, het begint mega op reclame te lijken, maar wil even benadrukken dat dat niet de intentie was waarom ik reageerde op dit bericht. Het starttopic aanbod gaat over Get Paid To Read, kortweg GPT. Daar kan je een leuk zakcentje mee bijverdienen, maar komt het in de praktijk niet veel hoger dan 50-200 euro per maand. Tenzij je inderdaad mensen gaat spammen, snoerhard werven, etc. Dat soort mensen bezorgt de business een slechte naam en dat is spijtig.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
"Onze gemiddelde klant verwerkt 3 tot 8 emails per dag".

Wat is het nou dan?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

rob_erwt

What does this button do?

Anoniem: 270724 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 04:45:
Afijn, het begint mega op reclame te lijken, maar wil even benadrukken dat dat niet de intentie was waarom ik reageerde op dit bericht. Het starttopic aanbod gaat over Get Paid To Read, kortweg GPT. Daar kan je een leuk zakcentje mee bijverdienen, maar komt het in de praktijk niet veel hoger dan 50-200 euro per maand. Tenzij je inderdaad mensen gaat spammen, snoerhard werven, etc. Dat soort mensen bezorgt de business een slechte naam en dat is spijtig.
UIt nieuwsgierigheid: hoe werkt dat GPT (of wat dat betreft al deze thuiswerk mogelijkheden)? Waar komt de email vandaan? En wat moet ik doen als ik het gelezen heb? Hoe verdien ik er geld mee?

Ik probeer je niet af te branden, ik ben er oprecht nieuwsgierig naar. Het enige wat je op die sites leest over het algemeen is 'kom eens langs.' en 'het werkt echt!'. Nooit staat er vermeld hoe de werkzaamheden precies in zijn werk gaan. Kun je daar eens wat meer over vertellen?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Stukfruit
  • Niet online
"Rhyker", de directe aanval werd mogelijk gemaakt door de aanzet die je zelf gaf met die ene opmerking, waarmee je de waarde van de reacties van andere mensen in dit topic onderuit haalde.

De bewijzen zijn hard genoeg, je hebt bijvoorbeeld een blog, je hebt sites, en hier en daar staan referentienummertjes aan links vastgeplakt zonder enige vermelding daarvan.

Is onjuiste informatie geven en via die middelen zelf geld verdienen volgens jou geen oplichting? ("zelf verdienen" ja, want een nieuw geworven persoon die niet zelf ook werft is tenslotte een "loser", zoals ook in de MPT FAQs vermeld staat).

Ik vind het een nobel streven wanneer je echt serieus andere mensen wil helpen, maar waarom kan dat niet op een eerlijke manier en vooral zonder de reclamepraatjes? Die laatste ben ik overigens totaal gevoelloos voor.

• Niet online
ik begrijp niet goed waaruit je herleid dat iemand een loser is wanneer je niet werft. Wanneer je er zelf geen geld mee kunt verdienen, dan zou dat inderdaad zo zijn, echter is het tegendeel het geval. Anders zou het niet waard zijn om andere mensen op de hoogte te stellen van de opportuniteit (je deelt tenslotte je enthousiasme). Wanneer dat enthousiasme alleen afhankelijk is van werven van anderen dan heb je inderdaad een kenmerk van een piramide te pakken.

Reclamepraatjes? Maargoed ... uitleggen hoe GPT werkt.

Neem bijvoorbeeld Neckerman, Bol.com, Vistaprint, etc. Ze willen meer klanten bereiken. Naast dat ze zelfstandig adverteren, wordt dat ook gedaan via adverteerder netwerken als M4N, TradeDoubler, Tradetracker. Als lid van een dergelijke site kan je deze advertenties promoten (door middel van tekstlinks, banners, of complete meta sites). En wanneer er dan via jou een lead wordt aangebracht krijg je een % van de sale dan wel een vast bedrag. Andere mogelijkheden zijn betaald krijgen per klik.

Een GPT site is daar weer een laag bovenop. Je krijgt mailtjes met advertenties welke vallen binnen een -- door jezelf geselecteerd -- interesse gebied. De GPT eigenaar beloont je voor het lezen van deze mailtjes. Hoe werkt dat precies? Stel een GPT site eigenaar heeft 2000 mensen in zijn GPT ledenboom hangen, en je stuurt er een mailing uit over een vakantiesite, en betaalt leden 1ct per mailtje. Dat kost zo'n mailing dus in feite 20 euro. Stel 10 van de 2000 mensen boeken een vakantie via in e-mail genoemde site van gemiddeld 150 euro. En M4N betaalt jou 3% uit op een enkele 'sale'. Dan levert dat de GPT site dat bruto 45 euro op. Netto 25 euro winst voor de eigenaar.

Van zelf alleen e-mailtjes lezen wordt je niet rijk. Echter hanteren de meeste van dat soort sites een beloningsstructuur op het aanbrengen van andere mensen. Waarom? Je krijgt beloont voor het aanbrengen van jouw 'leads' (lees: mensen). Een doelgroep die zonder jou niet bereikt had kunnen worden. Delen in de winst dus. Dat is een bepaald percentage (varierend van 1-20%) over meerdere niveaus/generaties. Daar trekken de meeste mensen een analogie met een piramidespel ... terwijl het vaak niet eens de structuur heeft van een piramide, maar meer een soort van olie vlek, zoals een social community site. Sommige mensen vinden 50 mensen, anderen niemand.

Om even terug te komen op M4N. Zo verdienen community sites als bijvoorbeeld Hyves ook hun geld. Met groot verschil dat je dan niet deelt in de winst.

Wil je veel geld verdienen met GPT, moet je veel werken met site promotie, mensen ... tja hoe zal ik dit subtiel zeggen; spammen ... msn adresboek exploiten (je kent die mails vast wel). Want bijvoorbeeld 10% van 50 mensen welke een 1ct mailtje 'lezen', is toch helaas maar 5 eurocent. Echter doordat er gewerkt wordt met meerdere generaties, zou hier op termijn een leuk zakcentje uit kunnen rollen ... mits iedereen braaf zijn mailtjes blijft lezen. Je kan dit vergelijken met 0.0000001 euro van alle banktransacties wereldwijd. Het lijkt niet veel totdat er miljoen transacties zijn per dag.

Nou kan je je winst als 'lezer' vergroten door lid te worden van meer sites, met de verwachting dat andere mensen dit ook zullen doen. Dat wordt vaak gepresenteerd als het ei van columbus en er zijn mensen die daar geld voor vragen. Goed voorbeeld doet goed volgen tenslotte. Wat betekent dat je al snel een half uur per dag stoicijns mailtjes klikt om een paar euro te verdienen. Hoeveel mensen doen je dat na?

Werkt het? Voor sommige wel, meeste mensen echter niet. Inkomsten wegen niet op tegen de inspanning. Klinkt allemaal vrij arrogant van me :$. Wanneer je gaat voor 50-200 euro extra per maand is het de moeite waard. Wil je meer dan zijn er betere manieren dan GPT, welke minder tijdsinspanning kosten, meer opbrengen, en je dus ook beter over kunt praten tijdens een verjaardagsfeestje zonder te worden uitgelachen.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 270724 op 07-10-2008 01:44. Reden: spelfouten; Nederlandse taal is niet mijn specialisme]

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

Confusion

Fallen from grace

Anoniem: 270724 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 01:36:
Werkt het? Voor sommige wel, meeste mensen echter niet.
Dat is precies de basis waarop MLM en andere pyramide-praktijken werken: er zijn te weinig grunts om het vuile werk op te knappen, omdat de beloning om 'manager' in de structuur te zijn veel te groot is. Iedereen wil manager worden en op een gegeven moment zijn de geinteresseerden op en stroomt er geen geld meer. Uitkomst: een paar winnaars en veel verliezers.

Dat jij een keer gewonnen hebt, doet niets af aan het feit dat MLM mensen lokt met beloften die in het grootste deel van de gevallen niet waargemaakt kunnen worden, omdat de markt al saturated is en er gewoon geen geinteresseerden meer zijn. Daarom verdwijnen dit soort organisaties ook telkens weer, om onder een andere naam een net iets andere variant de wereld in te slingeren. Bovenaan zitten mensen die rijk worden, ten koste van de vele anderen lager in de boom, die er alleen maar geld op toeleggen. Fijn voor jou dat jij in 1 bepaalde structuur een winnaar bent, maar voor jou 1000 verliezers.

De enige manier waarop MLM langdurig kan werken, is wanneer de grunts gestimuleerd worden om dat werk te blijven verrichten. In alle andere vormen is het identiek aan een pyramidespel.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
eamelink schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:43:Natuurlijk, want stel nou dat het echt is!

En in het verlengde hiervan: als mensen de keuze maken om ergens in te stappen, zullen zij die actie lang blijven verdedigen en de gedachte dat ze wellicht verkeerd hebben gekozen negeren. Dat zie je ook in dit topic.

Edit: Wat altijd typerend is zijn de 'argumenten' die voorstanders van dergelijke initiatieven geven bij kritiek. Dan is het van: "je begrijpt het gewoon niet," of "kennelijk wil je niet rijk wil worden."

[Voor 17% gewijzigd door Roenie op 07-10-2008 08:19]

• Niet online
We hadden het over GPT. Niet over de gehele MLM markt. Dus generaliseer het niet zo ;)
MLM is een marketing methode; business model om een interessante product of dienst onder de aandacht te brengen. Eenvoudigweg adverteren is niet efficient genoeg meer. De trend die MLM volgt is het bedrag wat uitgespaard wordt aan adverteren wordt gestopt in belonen van mensen die product/dienst delen met anderen. Dat is iets wat je in het dagelijks leven al doet (bioscoop film aanbevelen bijvoorbeeld), maar daar wordt je niet voor beloond. Dat klonk bij mij ook eens als verkooppraat en/of slechte analogon, maar zo zit het nou eenmaal in elkaar. Een ondernemer verdient er geld mee, waarom niet delen in zijn inkomsten? Je hoeft echt geen ondernemer te zijn om goed geld (bij) te verdienen.

Een product/dienst moet toegevoegde waarde hebben voor de gebruiker. Wanneer het dat niet heeft (wat GPT in zeer beperkte mate heeft), dan zul je nooit een manager worden, omdat er gewoon geen opportuniteit is welke je kan delen. Het enthousiasme blijft niet hangen, laat staan dat je het kan overbrengen. Zodra het je gaat om 'manager' te worden vanwege het geld zul je er ook niet komen. De manier van denken is heel anders dat je gewend bent in een job.

Het is moeilijk om hier in het forum een cursus 'MLM-awareness' te geven. Wat ikzelf een inspirende training on the topic vind is http://www.checkoutthebiz.com of http://www.firstclassmlm.com/ (beide onafhankelijke site). MLM is een soort BBL traject. Je moet eerst weten wat je aan het doen bent, voordat je het (beter) kunt gebruiken.

Wanneer je het gevoel krijgt dat je wat doet niet het gewenste resultaat oplevert, dan ga je opzoek naar wat beters (dat zou verstandig zijn althans). Tenminste dat doe je in een job ook. Heb je dan gefaalt? Wees gewoon eerlijk tegen jezelf en de mensen om je heen. De ene MLM opportuniteit is de andere niet.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 270724 op 07-10-2008 16:50. Reden: extra site toevoeging + wijze spreek :-p]

Anoniem: 170345

Als ik voor elke zakelijke mail die ik vandaag heb behandeld € 25 zou krijgen, dan had ik vandaag al zeker € 2000-3000 verdiend.

• Niet online
Het is niet handig om appels met peren te vergelijken, om aan te tonen dat 25 euro per e-mail weleens belachelijk zou kunnen zijn. Je mist het achterliggende businessmodel/infrastructuur. Ga dus eens praten met je baas ;)

Maar we lijken 2 discussies te voeren:
- kan de 'common joe' veel geld verdienen met GPT? Onwaarschijnlijk, maar het kan wel. Mijn persoonlijk belangrijkste criteria voor een bijverdienste: is het een blijvend passief inkomen (gezien over meerdere jaren)? Nee. Kan je mijn inziens beter een bijbaan nemen als schoonmaker of oppasser in avonduren. Brengt meer op per uur.
- werkt MLM? Ja zonder meer. Piramide, ponzi, etc. is wat anders. Probeer dat verschil te begrijpen door open minded te zijn. Iets is niet belachelijk of onmogelijk, omdat je het (nog) niet begrijpt. Dat is inderdaad een oordeel wat ik nu vel, maar dat blijkt uit de reacties die gepost worden.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

Confusion

Fallen from grace

Anoniem: 270724 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:27:
MLM is een marketing methode; business model om een interessante product of dienst onder de aandacht te brengen.
Die werkt voor bijvoorbeeld Tupperware, omdat mensen daar bereid zijn het grunt werk te blijven doen, omdat de beloning, al dan niet in natura, hoog genoeg is ten opzichte van de verdiensten van de 'managers' hoger in de keten.
Een product/dienst moet toegevoegde waarde hebben voor de gebruiker. Wanneer het dat niet heeft (wat GPT in zeer beperkte mate heeft), dan zul je nooit een manager worden, omdat er gewoon geen opportuniteit is welke je kan delen. Het enthousiasme blijft niet hangen, laat staan dat je het kan overbrengen. Zodra het je gaat om 'manager' te worden vanwege het geld zul je er ook niet komen. De manier van denken is heel anders dat je gewend bent in een job.
Hoewel ik niet inzie hoe dit in de praktijk werkt, is het in theorie inderdaad een andere manier waarop de MLM boom gebalanceerd kan blijven.
De ene MLM opportuniteit is de andere niet.
Vooral niet omdat de meeste 'MLM opportuniteiten' niet voldoende gebalanceerd zijn en in de praktijk dezelfde uitkomst hebben als een pyramidespel: veel mensen die een beetje investeren en dat verliezen en een handjevol mensen die oogsten.
Anoniem: 270724 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:21:
Maar we lijken 2 discussies te voeren:
- werkt MLM? Ja zonder meer. Piramide, ponzi, etc. is wat anders. Probeer dat verschil te begrijpen door open minded te zijn.
Dat is natuurlijk geen argument. Zoals ik vroeger eens als signature had: Some people have a mind that is so open that their brain has fallen out. Op een bepaald abstractieniveau zijn de structuren van een pyramidespel en een MLM organisatiei dentiek. Iedere MLM organisatie loopt daarom het risico om een pyramidespel te worden. Een stabiele, goedlopende MLM zal uiteindelijk meer geld opleveren, maar het is maar de vraag of de bedenker dat doel voor ogen heeft en bijvoorbeeld zelf voldoende in het product gelooft.

[Voor 6% gewijzigd door Confusion op 07-10-2008 18:24]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Niet online
Tuurlijk, maar als we dan toch op dat abstractieniveau praten, dan is elke enterprise een piramide (CEO aan de top, werknemers onderin). De 'piramide-discussie' wordt al decennia gevoerd, en verwacht ook niet dat die opgelost gaat worden in dit topic.

All I'm saying is dat wanneer je MLM probeert te doorgronden met het kennisniveau wat de meeste mensen nu bezitten zal je conclusie altijd hetzelfde blijven. Develop new skills. Dat doet je binnen een baan ook. Dat probeerde ik te zeggen met 'open minded' ;-)

• Roenie
  • Niet online
Roenie schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 07:56:
...Wat altijd typerend is zijn de 'argumenten' die voorstanders van dergelijke initiatieven geven bij kritiek. Dan is het van: "je begrijpt het gewoon niet," of "kennelijk wil je niet rijk wil worden."
Hij kwam sneller dan ik dacht...
Anoniem: 270724 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:21:
...werkt MLM? Ja zonder meer. Piramide, ponzi, etc. is wat anders. Probeer dat verschil te begrijpen door open minded te zijn. Iets is niet belachelijk of onmogelijk, omdat je het (nog) niet begrijpt. Dat is inderdaad een oordeel wat ik nu vel, maar dat blijkt uit de reacties die gepost worden.
Ik zou juist niet teveel vertellen, want anders komen er meer mensen je vijvertje leegvissen ;)

• Niet online
Hoezo niet? Moet er een taboe zijn rondom dit onderwerp, zodat meer mensen er met liefde tegen aan gaan schoppen? Onbekend maakt tenslotte onbemind. Doe mij maar openheid.

Piramideverkoop en MLM zien mensen als een product (van ellende ;) ), maar is MLM niets meer of minder dan een extreem succesvolle methode om een product/dienst af te zetten dus.

Al vist iedere 'manager' :P mijn 'vijvertje' leeg. Dan zoek ik een nieuwe vijver. Binnen een MLM organisatie ben je je eigen ondernemertje in feite (qua verantwoordelijkheden). En er zijn nog zat opportuniteiten, anders zou iedereen ook stoppen met een 'normale' ondernemer te zijn, kwamen er geen nieuwe arbeidsplaatsen bij, en lagen we nu allemaal te genieten van de zon (welke niet schijnt) op het strand ... weliswaar unemployed ;)

whoops generalisatie :D Ik ga even genieten van mijn vrije avond. Tot morgen wellicht :9

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 270724 op 08-10-2008 21:25. Reden: eek, semantiek foutje]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:58

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Respect voor je enthousiasme en openheid over de materie, maar al dit soort praktijken vindt ik onder de noemer van uitbuiting van de minder bedeelden vallen.

De mensen die hier op reageren zijn meestal mensen die op zoek zijn naar extra cash omdat ze door allerlei situaties in de financieel in de knel zijn gekomen.

En dan krijgen ze voor die 15 euro een gekopieerd foldertje terwijl ze waarschijnlijk niet het (geestelijke) vermogen hebben om de hopelijk goede tips in cash om te zetten.

maar dat zijn mijn 2 centen, dus doe er je voordeel mee :)

• Niet online
Een 'manager' moet je dan ook meer zien als een coach. Iemand die je helpt om succes te hebben. Wanneer het alleen een informatiepakketje is (voor een X bedrag) ... met hartelijke succes wensen. Dan snapt jouw 'manager' MLM niet, waarbij hijzelf en de mensen in zijn team geen succes zullen hebben, of maar van zeer korte duur.
Waarbij ik moet toegeven dat ik er zelf ook zo'n 3 jaar over gedaan heb om het te 'begrijpen' (lees: goed in de praktijk heb kunnen brengen), dat je het simpel moet houden. Of dat nu aan mijzelf ligt of mijn IT achtergrond (waar veel problemen vaak een complexe oplossing benodigen). Dus heb 3 jaar lang BBL traject gehad in makkelijk denken, en vooral sociale en communicatie eigenschappen. Waar ik trouwens veel profijt van hebben binnen mijn IT vakgebied (mijn passie).

Het fijne van MLM is trouwens dat het makkelijk toegankelijk is. Een metselaar heeft net zoveel kansen als iemand van HBO niveau. Dat is trouwens vaak frustrerend (vooral in het begin). Maargoed ik wijk weer af van het topic. ;) GPT, enquetes invullen voor geld ... het is niet of nauwelijks dupliceerbaar (lees: na te doen door anderen voor lange duur). Bekijk of het bij je past, en met de mensen met wie je omgaat.

Mbt je motivatie om te beginnen met een bijverdienste (niet persee MLM), dat kan idd extra geld zijn doordat je in de financiele problemen bent geraakt, maar ook omdat je een doel hebt voor de toekomst. Kan klein of groot zijn. Die van mij is groot; erg groot. :) Hoe kom ik daar? Andere mensen helpen succes te hebben; kennis overdracht is een belangrijke pijler in dat proces.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 270724 op 08-10-2008 22:37]

• Murk
  • Laatst online: 22-04 14:47

Murk

Is this thing on?

Op het werk hoorde ik een gozer hierover praten, en hij geloofde er heilig in alsook zijn vriendin. Ze zaten al helemaal te fantaseren over een vakantie naar de bahama's.. Zonder dollen, ze hebben allebei betaald en zijn ervan overtuigt dat het goed is, maar de emails moeten ze nog mee beginnen. |:( Hij zei tegen mij van ´niet aan iedereen doorvertellen´, hij denkt dat het echt werkt.. 8)7

De hele toon van die sites staat me ook totaal niet aan.

een paar quotes bijvoorbeeld:
Is deze thuiswerkbaan 100 procent eerlijk en betrouwbaar ?
Deze thuiswerkbaan is absoluut betrouwbaar en wordt in meerdere landen toegepast.
Zo, die zijn goed met argumenteren! Ze hadden net zo goed 'ja' neer kunnen zetten.
Geen addertje onder het gras.
U loopt geen enkel risico.
U heeft alleen een computer met intenet verbinding nodig.
Ongelimiteerde inkomsten.
Ah zo ja... ja goed dat we inzicht krijgen in de procedures enzo. Erg handig. Ik denk dat ik erin begin te geloven. Maar spellingscontrole hebben ze zeker geen budget meer voor. :o
Wat is de inhoud van de emails ?
Het onderwerp waar U informatie over geeft is zeer verschillend per periode.
De mails komen van mogelijke toekomstige klanten die informatie aanvragen.
Emails die U ontvangt bevatten geen sex of dergelijke informatie.
Alle informatie die U nodig heeft om de mails te kunnen beantwoorden staat beschreven in ons startpakket.
Ohja, wel lekker specifiek. Alles behalve 'sex of dergelijke informatie'. 'Toekomstige klanten die informatie aanvragen': VEEL ABSTRACTER KAN HET NIET :+

Het is uiteraard niet illegaal, want je zal vast wel geld kunnen verdienen. En in de disclaimer staat dat ze niet garanderen dat je ook daadwerkelijk die 25 euro per email krijgt (of 30). Ze overtreden de wet niet, maar toch... Arme mensen met weinig verstand gaan massaal dat pakket kopen ...

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 12:29

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Neenee, sleutelwoord is "staat beschreven in ons startpakket" :P Vanaf daar kan je weer terug naar de aloude methode:
"Voor 2 euro vertel ik je hoe je veel geld kan verdienen" - twee euro betaalt - "Verkoop deze tip aan zoveel mogelijk mensen voor 2 euro".

Er is een hele simpele reden dat piramidespelen verboden zijn, en ook de organisatie van meneer Rhyker zal er nog wel aan geloven: mensen die het slim spelen, beloven mensen met de incapaciteit om hetzelfde te doen gouden bergen en innen ondertussen hun geld.

Wat meneer Rhyker namelijk vergeet, is dat *hij* er inderdaad veel beter van kan worden, maar enkel omdat hij het geluk heeft gehad met een bepaalde minimale intelligentie geboren te worden (Let wel, intelligentie, niet moraal besef, want als hij dat had zou hij de onderlaag niet uitbuiten zoals nu). De mensen die zijn klanten zijn zijn het slachtoffer, omdat ze simpelweg niet de kwaliteiten bezitten om het succesvol te maken, terwijl dat vooraf veel te (understatement) rooskleurig wordt afgeschilderd.

Kijk, hier op T.net zie je toch meer mensen van een redelijk niveau. Daarom zie je hier ook veel weerstand tegen dit soort concepten. Daarbuiten worden mensen gewoon met mooie verhalen binnengelokt over wat mogelijk is = mogelijk is als je een handige gnieperd bent, wat mensen die erin trappen gemiddeld niet zijn.
Had ik al gezegd dat het niet voor niets is dat piramidespelen verboden zijn?

Rhyker, je mag het nog zo mooi verwoorden, maar je buit gewoon mensen uit met mooie praatjes, terwijl je al weet dat ze gemiddeld verre van de capaciteit hebben om hetzelfde te bereiken.

Echt, ik sta na lezen van de statements op het punt je gewoon permanent te bannen, puur uit eigen walging; gelukkig werkt dat op Tweakers.net zo niet; hier hebben we wel normen en waarden.

[edit]Hmmm, nou ik het nog eens nakijk, was jij niet gebanned?
Doei! Als je dan toch meerdere accounts erop na wil houden, ben dan niet zo dom... Ook fatsoenlijk beheer is hier een gewaardeerd onderdeel om de normen en waarden te behouden, blijkbaar ben je niet in staat je daarnaar te conformeren.

[Voor 7% gewijzigd door Floppus op 05-11-2008 20:08]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-05 21:03
Wat een gedoe zeg. Meneer rhyker is toch niet hier zieltjes aan het werven, big deal zeg.
Piramidespelen en multi level marketing zijn wel degelijk 2 verschillende dingen. Piramidespelen zijn (verboden) kansspelen. MLM is vaak gewoon heel duidelijk, het is duidelijk wat je krijgt betaald en het extra rendement per extra verworven 'lead'.

Als de discussie ineens uitloopt over het uitknijpen van de armere mensen in onze samenleving.... WTF
Die hebben toch ook geen internet, laat staan een computer?

Naja, verder heb ik niks te doen met dit soort GTP schema's of wat dan ook. Voor de TS: ik doe wel mee met marktonderzoeken van GFK Intomart. Daarmee krijg je voor antwoorden op enquetes meestal tussen de 1 en 4 euro per onderzoek. Sinds ik meedoe heb ik al aardig wat bol.com kadobonnen weten te incasseren. Ik gebruik het dus meer om mijn boekenkast te sponsoren dan er een daadwerkelijk bestaan van te maken (daarvoor is het simpelweg te weinig).

Heb je een leuke website met goede content waar veel naar gelinkt wordt dan zijn de Google adwords zeker eens de moeite waard om naar te kijken. Mijn collega verdient er een leuk parttime salaris mee. En nu het loopt pleegt ie bijna geen onderhoud meer, maar de mensen blijven wel komen en klikken op de banners.

Anoniem: 279809

Ha, zo te zien aan de reacties denken we massaal hetzelfde:dit lonkt naar pure oplichting.

Maar heeft iemand goede ervaringen met betaalde thuiswerk?

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 13:29
"Maar heeft iemand goede ervaringen met betaalde thuiswerk?"

Ja, volg deze simpele stappen om er te komen:
- volg een opleiding waar je niet met je handen hoeft te werken
- soliciteer naar een kantoorbaan
- doe daar de goede dingen en doe die goed zodat je promotie maakt
- gefeliciteerd, je komt in aanmerking voor de vrijdag-thuiswerk-dag

Maar even serieus, ik ken maar een paar mensen die succesvol betaald thuiswerk doen en die mensen zijn zelfstandig ondernemers die vanuit huis werken. De dingen die die mensen doen zijn:

- Kledingreparaties voor winkels
- Oppascentrale voor huisdieren aan huis
- Kapper

Het al iets wazigere:

- Verwerken van post die je zelf van een postbus moet ophalen, inscannen en sturen naar een hotmail adres.

En 'the long-shot':

- Spelletjes maken en overal promoten zodat ze mogelijk op steam mogen komen.

Dat MLM is misschien wettelijk gezien geen 'bedrog' maar ergens is een bedrijf die een onderzoeksbureau in de arm heeft genomen voor een eerlijk onderzoek of een marketingbureau in de arm heeft genomen voor het aanschrijven van hun doelgroep. Het is nooit de bedoeling van die opdrachtgevers geweest dat er een piramide achtige constructie van te maken. In plaats van een bedrijf dat mensen inhuurt tegen uurtarief om reclamefolders rond te brengen werven ze bezorgers door ze voor te spiegelen dat ze een deel van de winst krijgen van verkochte producten terwijl de mensen boven aan de piramide gratis de folders bezorgd hebben gekregen. Sure, beetje kort door de bocht maar dit is wel de essentie.

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

Aandachtig het hele topic gelezen hebbende komt mij het Amerikaanse "The Secret" naar boven. Om hierin mee te delen mag je eerst een $15.000 cursus volgen. Wat is jullie gevoel daarbij?

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 13:29
Ik heb die cursus gevolgd en zelf verbeterd (uitgebreid met het Chinese secret), voor 10.000 euro kun je de cursus bij mij volgen.

• begintmeta
  • Niet online
offtopic:
Heb eigenlijk niet zoveel toe te voegen aan wat hier al staat, maar als ik dit soort sites zie begin ik naar een verplicht impressum te verlangen.

• Murk
  • Laatst online: 22-04 14:47

Murk

Is this thing on?

begintmeta schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:01:
offtopic:
Heb eigenlijk niet zoveel toe te voegen aan wat hier al staat, maar als ik dit soort sites zie begin ik naar een verplicht impressum te verlangen.
Schade das mein Deutsch nicht geweldig ist.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Stukfruit
  • Niet online
ebia schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:41:
Als de discussie ineens uitloopt over het uitknijpen van de armere mensen in onze samenleving.... WTF
Die hebben toch ook geen internet, laat staan een computer?
Weet je dat zeker?

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:17
De hele discussie over MLM en dergelijke doet me denken aan ongeveer 15 jaar geleden.
Het zal in een van de jaren 1993/94/95 geweest zijn toen ik door een kennis onder valse voorwendselen gelokt werd naar een Bijeenkomst van Quorum in Amsterdam.
Men had wat electronische gadgets (waaronder een of ander alarm voor in tassen ed) en was dus op zoek naar nieuwe distributeurs.
De miljoenen vlogen je om de oren, slide na slide met grote bedragen die je zou verdienen enz enz.
Ik voelde al vrij snel nattigheid en had de gedachte "als het te mooi klinkt om waar te zijn, is dat het meestal ook" en ik voelde me meer en meer belazerd door de bewuste kennis.
Kennelijk ging het met die kennis ook niet al te best qua vorderingen en wilde hij mij koste wat het kost binnenhalen als distributeur.
Om dat te bewerkstelligen kreeg ik wat gadgets van hem mee en een videoband die volgens hem eigenlijk alleen voor mensen was die er wat verder in zaten maar voor mij maakte hij een uitzondering.
Net thuis ging de telefoon, kennis in dikke paniek over die videoband want die was bij nader inzien toch niet geschikt voor mij en ik moest beloven dat ik niet zou kijken (yeah right) _/-\o_
Uiteraard de band direct na het gesprek in de video en kijken wat er nu zo speciaal aan was.
Kort door de bocht kwam het er op neer dat je een sukkel was als je tijd spendeerde aan het verkopen van de producten zelf.
Waar je al je tijd in moest stoppen was het vinden van distributeurs en ze onder druk houden/zetten dat ze zelf ook extra mensen werven en dat ze producten verkopen.
De provisie die je dan kreeg van al die mensen onder je, dat was waar het grote geld mee te verdienen was >:)
Volgende ochtend vroeg een afspraak in een hotel met de bewuste kennis en alles terug gegeven met de mededeling dat ik niets maar dan ook helemaal niets met dit soort praktijken te maken wilde hebben.
Vervolgens ook nooit meer contact gehad/gezocht met hem, dat soort mensen kan ik missen als kiespijn.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 14:20
Sja, ik vind ook dat een boel mensen zich hier nogal opnaaien..

Rhyker was niet bezig met zieltjes winnen, hij gaf hier slechts toelichting op GPT en MLM, en wordt vervolgens een discussie ingezogen en daarna uitgekotst omdat hij een andere visie heeft.

Jammer, als volwassenen onder elkaar vind ik best dat anderen een andere mening mogen hebben, als ze die niet aan anderen opdringen. (Wat in deze situatie volgens mij geld).

Edit: zelf trouwens een paar jaar meegedaan met Amway, bekendste MLM concept. Opzich wel leuk, en natuurlijk werkt dat. Alleen had ik geen zin in om vrienden en familie schoonmaakartikelen te verkopen en hen te vragen hetzelfde te doen. Koop nog steeds af en toe hun spulletjes, maar heb er verder niets meer mee te maken. Ik heb die organisatie meegemaakt, en ik weet hoe ze werken. Mijns inziens niets mis mee, alleen niet mijn ding.

En ja, daar moest je ook een welkomstpakket aanschaffen (was zijn geld ook waard aan artikelen, gebruik sommige spullen 8 jaar na dato nog steeds), dus iedereen die je hintte schoot meteen in de verdediging, en riep "piramidespel! piramidespel!" en hield nog niet geen kruisbeeldje voor zich om het kwaad af te wenden.

Dus misschien kan ik er daarom niet goed tegen als men zo kortzichtig reageert..

[Voor 49% gewijzigd door axis op 09-11-2008 09:59]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• ninjazx9r98
Hmm, Amway.
Hebben die soms ook een kleuren catalogus waar al deze wonder middeltjes in staan ?
Lag namelijk enige tijd geleden plotseling zo'n catalogus hier in de bus inclusief begeleidende brief en bestellijst.
Naast het standaard verhaal over de super producten die zoals altijd nergens anders te koop zijn een soort van smeekbede om toch alsjeblieft niet de catalogus weg te gooien aangezien men die moest aanschaffen bij de organisatie.
Om de catalogus niet verloren te laten gaan zou deze op een bepaalde datum tussen 19:00 en 20:00 inclusief bestellijst met onze bestellingen weer opgehaald worden....
In eerste instantie was ik van plan om bewust de catalogus weg te gooien vanwege het feit dat ik niet gediend ben van dit soort praktijken.
Uiteindelijk toch maar bewaard en keurig terug gegeven aan een vrouw die heel onzeker en bijna bibberend van angst aan de deur stond om de catalogus op te halen.
Kreeg bijna medelijden met haar en gezien haar gedrag vroeg ik me af of ze soms een aantal keren was afgeblaft tijdens het ophalen van de catalogi.

Wat betreft Rhyker, fraaie toelichting als je begint met je gesprekspartner(s) niet serieus te nemen.
of onwetendheid ... zoals de meeste reacties op de startpost.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 14:20
ninjazx9r98 schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:05:
Hmm, Amway.
Hebben die soms ook een kleuren catalogus waar al deze wonder middeltjes in staan ?
Lag namelijk enige tijd geleden plotseling zo'n catalogus hier in de bus inclusief begeleidende brief en bestellijst.
Naast het standaard verhaal over de super producten die zoals altijd nergens anders te koop zijn een soort van smeekbede om toch alsjeblieft niet de catalogus weg te gooien aangezien men die moest aanschaffen bij de organisatie.
Om de catalogus niet verloren te laten gaan zou deze op een bepaalde datum tussen 19:00 en 20:00 inclusief bestellijst met onze bestellingen weer opgehaald worden....
In eerste instantie was ik van plan om bewust de catalogus weg te gooien vanwege het feit dat ik niet gediend ben van dit soort praktijken.
Uiteindelijk toch maar bewaard en keurig terug gegeven aan een vrouw die heel onzeker en bijna bibberend van angst aan de deur stond om de catalogus op te halen.
Kreeg bijna medelijden met haar en gezien haar gedrag vroeg ik me af of ze soms een aantal keren was afgeblaft tijdens het ophalen van de catalogi.
Toen ik een jaar of 8-10 geleden meedeed met Amway werd je wel duidelijk gemaakt dat je op dat moment kiest voor een ondernemerschap, en dat je je natuurlijk gewoon gedraagt als een nette ondernemer. Je gaat niet de deuren langs, je gaat niet flyeren, etc, want dat geeft het bedrijf een slechte naam. Je moest alleen een beetje stiekem zijn over wat je doet, tot je de potentiele klanten bij je op de koffie hebt, zodat je het hele verhaal kunt uitleggen over hoe de franchise werkt, wat de voor- en nadelen zijn, dat het geen spel is, etcetera, waarna mensen zelf hun eigen keuze kunnen maken op basis van een compleet verhaal, in plaats van vooroordelen of halve informatie.

Maar er zijn natuurlijk altijd mensen binnen elke organisatie/maatschappij/whatever die zich daar niet zoveel van aantrekken, en wel langs deuren gingen, gingen flyeren, advertenties zetten, etc, om maar meer mensen te krijgen. Daarnaast heb je ook rotte appels die op een meeting mensen niet vrijblijvend de voor- en nadelen uitlegden, maar die erg pushend waren en gouden bergen beloven zonder inspanning.

Niet echt de bedoeling van de organisatie dus, maar door een persoonlijke keus van wat rotte appels, verzieken ze het voor de rest.

Maar goed, dat is mijn mening over het half jaartje dat ik toen bij Amway in de keuken heb gekeken.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• ninjazx9r98
axis schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:21:
[...]
Toen ik een jaar of 8-10 geleden meedeed met Amway werd je wel duidelijk gemaakt dat je op dat moment kiest voor een ondernemerschap, en dat je je natuurlijk gewoon gedraagt als een nette ondernemer. Je gaat niet de deuren langs, je gaat niet flyeren, etc, want dat geeft het bedrijf een slechte naam. Je moest alleen een beetje stiekem zijn over wat je doet, tot je de potentiele klanten bij je op de koffie hebt, zodat je het hele verhaal kunt uitleggen over hoe de franchise werkt, wat de voor- en nadelen zijn, dat het geen spel is, etcetera, waarna mensen zelf hun eigen keuze kunnen maken op basis van een compleet verhaal, in plaats van vooroordelen of halve informatie.
Een nette ondernemer die stiekem is over wat hij nu precies doet ?
Met andere woorden, je lokt mensen onder valse voorwendselen ergens naartoe en vertelt dan JOUW complete verhaal.
Waarom heb ik nu meteen het gevoel dat dat verhaal helemaal niet zo compleet zal zijn en dat de nadelen slechts oppervlakkig besproken zullen worden ?
Heb overigens nog een aardige link gevonden met betrekking tot Amway en hoe de vork in de steel zit.
http://www.amquix.info/amway.html
Wat ik daar lees komt redelijk overeen met de videoband die ik eerder noemde waar uit de doeken werd gedaan hoe je nu echt geld kan verdienen in dit soort omgevingen.

• Roenie
  • Niet online
axis schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:21:Toen ik een jaar of 8-10 geleden meedeed met Amway werd je wel duidelijk gemaakt dat je op dat moment kiest voor een ondernemerschap, en dat je je natuurlijk gewoon gedraagt als een nette ondernemer. Je gaat niet de deuren langs, je gaat niet flyeren, etc, want dat geeft het bedrijf een slechte naam. Je moest alleen een beetje stiekem zijn over wat je doet, tot je de potentiele klanten bij je op de koffie hebt, zodat je het hele verhaal kunt uitleggen over hoe de franchise werkt, wat de voor- en nadelen zijn, dat het geen spel is, etcetera, waarna mensen zelf hun eigen keuze kunnen maken op basis van een compleet verhaal, in plaats van vooroordelen of halve informatie.

Maar er zijn natuurlijk altijd mensen binnen elke organisatie/maatschappij/whatever die zich daar niet zoveel van aantrekken, en wel langs deuren gingen, gingen flyeren, advertenties zetten, etc, om maar meer mensen te krijgen. Daarnaast heb je ook rotte appels die op een meeting mensen niet vrijblijvend de voor- en nadelen uitlegden, maar die erg pushend waren en gouden bergen beloven zonder inspanning.

Niet echt de bedoeling van de organisatie dus, maar door een persoonlijke keus van wat rotte appels, verzieken ze het voor de rest.

Maar goed, dat is mijn mening over het half jaartje dat ik toen bij Amway in de keuken heb gekeken.
Je quote ninjazx9r98 met een post waarin hij beschrijft hoe bang een Amway medewerker was bij het ophalen van de catalgous en je gaat vertellen over wat wel en niet mag bij Amway :? Waarom is die vrouw bang voor die organisatie, daar gaat het om. Is die vrouw opeens een rotte appel omdat ze iets doet wat volgens de regeltjes niet mag?

Wel een apart idee van eerlijk heeft Amway als je stiekem moet doen om mensen 'op de koffie' te krijgen.

Anoniem: 318955

Ook ik kwam dit tegen idd dit is grotendeels oplichterij, dus heel simpel niet intrappen!!!

Mocht je het leuk vinden om geld bij te verdienen op internet waar je tevens zelf niks voor hoeft te betalen, dan kan je op deze link klikken: http://www.goudmails.nl/ de inkomsten zijn geen 20 of 30 euro per mail helaas, maar wel tussen de 0,50 tot 2 euro per activiteit waar je aan deel neemt bv enquete website aanklikken etc ik ben er zelf al 3 weken lid van heb afgelopen dinsda 40 euro ontvangen niet veel maar ach alle klein beetjes helpen.

[Voor 1% gewijzigd door dusty op 21-09-2009 03:52. Reden: refid verwijderd.]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Anoniem: 318955 schreef op maandag 21 september 2009 @ 03:28:
Ook ik kwam dit tegen idd dit is grotendeels oplichterij, dus heel simpel niet intrappen!!!
Misschien wat laat, maar toch goed dat je anderen wilt waarschuwen. Echter, dan is het erg flauw en triest dat je daarna zelf een refererlink geeft, ipv de gewone link.
Mocht je het leuk vinden om geld bij te verdienen op internet waar je tevens zelf niks voor hoeft te betalen, dan kan je op deze link klikken: http://www.goudmails.nl /?refid=_atlasleeuw_
Nu ben je je eigen link aan het spammen, ipv alleen www.goudmails.nl te geven. Niet netjes :N

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 05:56

dusty

Global Moderator

Y! Celebrate Life!

En referrer links zijn dan ook niet toegestaan en vallen onder het kopje "spam"

Aangezien dit een onnodige kick heeft gekregen gaat het wel netjes op slot.

[Voor 22% gewijzigd door dusty op 21-09-2009 03:59]

Curlio.com Music News For You!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee