Toon posts:

Home cinema setje kopen voor mijn situatie (revised)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste admin/moderator en andere tweakers,

waarschijnlijk ben ik niet helemaal duidelijk. Ik hoef niet te weten wat ik precies moet kopen, ik wil graag weten wat een goede oplossing kan zijn. Het gaat mij daarbij niet om een type en/of merk van een bepaald setje, alleen wat andere mensen zouden doen in deze situatie.

Daarom heb ik zelf aangegeven wat ik voor oplossing heb bedacht, alleen ik kan het niet helemaal rond krijgen. Mensen bij de electronica (ben bij expert en S&F geweest) snappen vaak wel hoe de electronica in elkaar zit, maar praktisch kunnen ze geen goede oplossing geven, daarom probeerde ik het hier. Op maakt overlevingskans van het topic me niet veel uit, aangezien ik een helderder beeld wil krijgen van wat ik kan doen. Zoals ik al zie, de medewerkers bij de electronica zaak lukte het niet dat aan mij te verschaffen.

Of moet ik zoiets bij een ander forumgedeelte plaatsen?

- oude topic -

Goeie 's avonds,

ik wil graag een setje halen voor in mn kamer (liefst een 3.1 ivm minder gezeur met kabels). Dit is mijn situatie

ik heb mijn computer in dezelfde kamer staan, via een dvi->hdmi kabel kijk ik vaak een film, anime, serie of iets dergelijks op mn tv. Enige probleem is dat het geluid dan nog steeds van mn computer achter me komt.
Op zich niet erg, maar op een gegeven moment wordt het wel irritant :).
Dus ben ik ene beetje gaan kijken wat een goede oplossing is. Nu heb ik er op zich 2:

1. Een leuk setje halen waarop een sp/dif in- en uitgang op zit, zodat ik mbv zon glasvezel kabel ook het geluid bij mn tv heb. Alleen moet ik dan nog wel steeds naar mn computer heen en weer lopen om weer wat anders op te zetten.

2. Een media network system kopen. Bv. de JVC dd3 (zijn er vast meer), erg leuk apparaat en alles in 1 en werkt via wired of wireless lan. Alleen dit apparaat ondersteund niet alle videoformaten. Voordeel wel is dat ik niet via mijn alle bestanden hoef aan te klikken om af te spelen.

Vraag aan jullie:
Wat zouden jullie kopen/doen om de situatie zo te krijgen dat ik vanuit mn luie stoel alles kan selecteren wat ik wil kijken en toch een leuk geluid heb wat van voren komt (zoals het hoort) en niet vanachter?

Ben benieuwd en alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 20:57 ]

Verwijderd

In mijn ogen zou ik voor optie 1 gaan, dus voor een deftig geluidssysteem (en niet zo'n all-in-one nr.2 oplossing).
Je kunt dan nog steeds je computer bedienen vanuit je luie stoel m.b.v. een mediacenter remote control (bv. de Logitech Harmony reeks).

Verwijderd

Topicstarter
En dan met zo'n coax kabel van computer naar hsc het geluid versturen. Denk dat dat inderdaad wel de best oplossing is.

Denk dat ik er al wel uit ben, bedankt voor de korte doch bevredigende tijd dat mijn topic op tweakers heeft kunnen staan ;)