Sanyo ontwikkelt laserdiode 12x branden

Pagina: 1
Acties:

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:20
nieuws: Sanyo ontwikkelt laserdiode voor 12x branden op vierlaags blu-rayschijven
Een blu-ray-schijfje met vier lagen kan op die snelheid binnen tien minuten met 100GB aan data volgeschreven worden.
Volgens wikipedia 2 lagen in 15 minuten, ik denk dat bedoeld wordt dat 1 laag binnen 10 minuten gebrand kan worden.

[ Voor 28% gewijzigd door sewer op 03-10-2008 20:18 ]

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:17
Wou hier net ook iets over posten: Single speed Blu-ray is 36Mbps. Oftewel 4.5MB/s. 12 Speed is 432Mbps of 54 MB/s. Waar dus die 166MB/s (~36 speed) vandaan komt snap ik niet, maar ergens klopt er iets niet in het artikel.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Die 10 minuten zijn uit het verhaal van Sanyo genoemd. Ik heb de bron door Google translate gehaald, die bakte dit ervan: To adopt a book by a laser device, on one disc for up to 8 hours of recording high-definition programming and cinema standard two-hour show will be broadcast on time and only 10 minutes to copy the system can be realized.

Babelfish bakte dit ervan: 2 hour programs which are standard cinema televising time be able to videotape the hi-vision program of longest 8 hours on 1 disks by adopting this laser element, the system which dubbing is produced in only 10 minutes can be actualized.

Ik heb dat geïnterpreteerd als een schijf in 10 minuten volbranden...

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:20
Die google translate zegt eigenlijk dat je 8 uur kan branden (4 lagen van 2 uur), en dat een normale 2 uurs film in 10 minuten gekopieerd kan worden. Dat klopt dan ook, een enkele laag (25 GB, 2 uur film) moet in ongeveer 8 minuten te doen zijn.

Die babelfish geeft dat ook aan: '2 hour programs ... in only 10 minutes can be actualized'. Die 10 minuten slaat op een standaardfilm van 2 uur, maar de disk kan zelf 8 uur aan.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
I stand corrected, en het nieuwsje ook :)