Toon posts:

Home cinema setje kopen voor mijn situatie

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views

Verwijderd

Topicstarter
Goeie 's avonds,

ik wil graag een setje halen voor in mn kamer (liefst een 3.1 ivm minder gezeur met kabels). Dit is mijn situatie

ik heb mijn computer in dezelfde kamer staan, via een dvi->hdmi kabel kijk ik vaak een film, anime, serie of iets dergelijks op mn tv. Enige probleem is dat het geluid dan nog steeds van mn computer achter me komt.
Op zich niet erg, maar op een gegeven moment wordt het wel irritant :).
Dus ben ik ene beetje gaan kijken wat een goede oplossing is. Nu heb ik er op zich 2:

1. Een leuk setje halen waarop een sp/dif in- en uitgang op zit, zodat ik mbv zon glasvezel kabel ook het geluid bij mn tv heb. Alleen moet ik dan nog wel steeds naar mn computer heen en weer lopen om weer wat anders op te zetten.

2. Een media network system kopen. Bv. de JVC dd3 (zijn er vast meer), erg leuk apparaat en alles in 1 en werkt via wired of wireless lan. Alleen dit apparaat ondersteund niet alle videoformaten. Voordeel wel is dat ik niet via mijn alle bestanden hoef aan te klikken om af te spelen.

Vraag aan jullie:
Wat zouden jullie kopen/doen om de situatie zo te krijgen dat ik vanuit mn luie stoel alles kan selecteren wat ik wil kijken en toch een leuk geluid heb wat van voren komt (zoals het hoort) en niet vanachter?

Ben benieuwd en alvast bedankt

P.S. het maximale wat ik uit wil geven is 350 euro

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-05 13:57
Je kunt ook iets doen met Media Center software waardoor je niet meer naar je PC hoeft te lopen om iets anders op te zetten. Het MC zou je dan kunnen bedienen met je draadloze muis bijvoorbeeld of met een afstandbediening.

[ Voor 28% gewijzigd door EdwinB op 03-10-2008 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dat is ook een goed idee, maar dat lost het probleem van het geluid (nog) niet op. Dat is eigenlijk het grootste minpunt van de huidige situatie

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-05 13:57
De oplossing voor je geluidprobleem is afhankelijk van de beschikbare mogelijkheden op je moederbord cq. geluidskaart. Een nette oplossing zou zijn als je PC een coaxiale digitale uitgang heeft. Dan hoef je maar 1 kabel naar een speakersetje met eenzelfde ingang te trekken.

Analoog kan natuurlijk ook, maar dan heb je wat meer kabels liggen als je meer dan 2.1 geluid wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel zo'n s/pdif aansluiting op mn externe soundblaster soundcard zitten, die wilde ik icm een daarvoor geschikte audiokabel gebruiken om zo het geluid over te seinen. Het schijnt allen zo te zijn, volgens de hele slimme verkoper bij Expert, dat er niet veel systemen zijn, in mijn prijsklasse, die zo'n poort hebben.
Daarom ben ik eens gaan kijken naar een all-in-one systeem (zoals de DD3), alleen loop ik dan weer tegen het feit aan dat ze niet alle videoformaten ondersteunen of maar 1 HDMI aansluiting hebben, zodat ik alleen mn tv kan aansluiten en niet mn computer drbij kan prikken.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ho ho.. dit is niet helemaal de bedoeling.

Dit is wat ik lees:

Ik zoek een setje, dit zijn mijn eisen, wat moet ik kopen zodat het aan mijn eisen voldoet, en dit is mijn budget.

GoT kan en wil niet het begin zijn van je zoektocht,maar kan wellicht doorslag geven aan het eind. Maar op deze manier heeft je topic geen overlevingskans.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.