Receiver / luidsprekers defekt

Pagina: 1
Acties:

• hydrah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 00:50
Als set heb ik het volgende staan:

Marantz sr4600,
2x Klipsch F1 front speakers.
2x JBL rears E 20
1x JBL actieve sub.

Nu doet het volgende probleem zich voort:

De set heeft altijd zonder problemen gewerkt, en was goed in muziek en goed in dolby surround, alleen anderhalve week geleden hoorde ik een vreemde ruis uit mijn rechter luidspreker komen, komend vanuit de lage tonen unit.

Na wat tests met kabels omwisselen was het duidelijk dat het aan de luidspreker lag, gebeld naar Versloot in Arnhem en kon hem dezelfde dag nog brengen. Een beetje uitgelegd en ze dachten dat ik de versterker te hard had gezet en hem had opgeblazen. Nu was het feit dat dit 's ochtends gebeurde en de versterker niet harder stond als -45. Dus het opblazen leek mij sterk.

Na een week was hij netjes gerepareerd onder coulance, en de spoel bleek doorgebrand te zijn, heel vreemd maar toch een prima service !. Nu deze luidspreker gerepareerd is kwam ik thuis aangesloten en al en anderhalve dag heb ik weer fijn muziek kunnen luisteren.

Nu wou ik vanochtend weer muziek luisteren en na 3 minuten weer dezelfde ruis, alleen vanuit de andere voorluidspreker, de nog niet gerepareerde, ook weer uit de lage tonen unit. Ook weer kapot.

Nu in de winkel waar ik de luidsprekers gekocht heb zeggen ze dat mijn versterker niet goed genoeg is voor de luidsprekers, of dat de versterker defect is en dat deze de luidsprekers opblaast/doorbrandt.

Bij de winkel waar ik de versterker heb gekocht zeggen ze dat het aan de luidsprekers ligt.

Ik heb de nu beide opgestuurd ter reparatie, de luidspreker en de versterker, mijn vraag kan het zo zijn dat de versterker daadwerkelijk de luidssprekers doorbrand als deze bijvoordbeeld een defekt in de 'processor' heeft ?

En als de Marantz daadwerkelijk de dader is, kan ik dan de kosten bij hun neer leggen ?

I take my twist with a shout !

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:23

DJ Vincento

1422055

Denk niet dat Marantz de kosten voor de reparatie van de luidsprekers gaat betalen. Wel kan het heel goed mogelijk zijn dat, het probleem bij de versterker ligt. Alhoewel ik nog nooit van dit probleem gehoord heb.

[ Voor 4% gewijzigd door DJ Vincento op 03-10-2008 22:55 ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 17:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

gezien het feit dat er niet een maar 2 rears ongeveer tegelijk kapot gaan duidt toch wel op iets in de versterker imo. De kans dat de speakers allebei overlijden bij een niet abnormaal volume lijkt me gigantisch klein.
Kan er door een defect in de eindversterker bijv (doorgebrande tor) gelijkspanning op de output komen te staan? Je zou toch zeggen dat de ingebouwde veiligheid er dan op gaat.

• hydrah
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 00:50
Het was inderdaad de versterker die kapot is, de processor is kapot alsmede een aantal leidingen vanaf het stroom gedeelte, wat resulteerde dat er daadwerkelijk een boel stroom naar de luidsprekers werd gestuurd, iets wat niet de bedoeling is.

Hij wordt nu gemaakt bij Marantz, maar het duurt helaas al 3 weken, daarna wordt gekeken door de winkel waar ik de versterker gekocht heb of ze Marantz aansprakelijk kunnen stellen voor de reparatie van de luidsprekers.

I take my twist with a shout !