Toon posts:

Geen internet na nieuwe PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb niet zoveel verstand van netwerken, vandaar dat ik hier mijn probleem post.

Mijn moeder heeft thuis ADSL van Tele2 en ik woon tijdelijk weer even thuis, en ik wil mijn eigen PC aansluiten op de ADSL-verbinding. Het vreemde is dat de aansluiting op mijn moeders PC gewoon werkt, maar als ik de kabel in mijn PC stop, werkt het niet. Hij gaat eerst een "IP-address acquiren", dat duurt een tijdje, en dan krijg ik "limited or no connectivity". Hij heeft echter wel een IP-adres als je bij eigenschappen kijkt.

Ik heb al dezelfde IP-/DNS-/gateway-gegevens ingevoerd als op m'n moeders PC, al zou dat eigenlijk niet hoeven want dat gaat allemaal automatisch tegenwoordig, toch? Hij is dan volgens Windows wel connected maar ik kan nog steeds niet op internet. Verders zijn alle instellingen hetzelfde (gewoon de standaardinstellingen voor een high-speed-LAN-verbinding in Windows).

Overigens was mijn PC hiervoor in een studentenhuis aangesloten op een kabelverbinding, via een router, nu is het dus ADSL zonder router, ik weet niet of dat iets uitmaakt? Ik heb al zoveel mogelijk instellingen gereset, zoals bijvoorbeeld het LAN-netwerk van mijn studentenhuis, daar heb ik alle sporen van gewist.

Ik gebruik Windows XP en ik heb een (onboard) Realtek RTL8169/8110-netwerkadapter (laatste driver).

Anyone?

O ja, gebeld met Tele2-klantenservice, die zeiden: "modem 8 uur uitzetten", da's toch hetzelfde als resetten? Dat heb ik al handmatig gedaan, zonder succes.

Groeten, Ralf

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Het Tele2 modem doet de router functionaliteit al voor je dus hier heb je geen losse router bij nodig. Ik weet niet hoe je het aangesloten hebt, haal je de kabel uit je moeders PC en stop je die in die van jou? Als je een extra kabel in het Tele2 modem hebt geprikt let je dan wel op dat er 2 RJ54 aansluitingen voor een TV decoder zijn en maar 2 voor de 'normale' netwerkverbinding?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:29
Alle instellingen van je netwerkkaart moet op automatisch ip verkrijgen staan.
En zoals Powerspoon al zegt, gebruik LAN 3 of LAN 4 voor je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik pak gewoon de kabel uit m'n moeders PC (is ook de enige kabel). Met de kabel/modem is niets mis, want in m'n moeders PC werkt het wel, en met mijn PC is niets mis want het kabelinternet in mijn studentenhuis werkte wel. Het is dus gewoon een softwarematige instelling ergens, denk ik dan, maar welke? Is er ergens een mogelijkheid in Windows om alle netwerkaangelegenheden te resetten of zo?
Nou ja, vannacht toch maar de modem van de stroom af halen, en kijken of dat werkt... lijkt me sterk...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, opgelost, blijkbaar had het toch zin om de modem 8 uur uit te zetten... dankjewel Tele2.