Faillissement Laptops4U

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Dit topic is bestemd voor de gedupeerden ter bespreking van het faillissement van Laptops4U en diegenen die daar substentieel aan kunnen bijdragen. Dit naar aanleiding van diverse mails, de mededeling van de kamer van Koophandel en de geluiden hierover in de Shopreview van Laptops4U.

Aangezien Laptops4U failliet is, heeft de crew van Tweakers.net de shop op prijsloos geplaatst.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

Curator:
Tel.nr. curator 076-5310393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsysstar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-02 21:29
Kassa had oorspronkelijk de uitzending over laptops4u op 11 oktober gepland; zojuist deze mail ontvangen:
Beste xxxxx
Uitzending is niet 11 oktober, maar 4 oktober, morgen dus!
groet
xxxxxxx
xxxxxxx xxx xxxxxx
redactie Kassa - [!]VARA
Postbus 3000
1200 CZ Hilversum
035-6711369
belbus@vara.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de Topicwarning svp:

* De welbekende "ja ik ook"-reacties.

[ Voor 111% gewijzigd door SmartDoDo op 03-10-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 10:55
Ik heb jammer genoeg daar ook een laptop besteld. 18 augustus besteld, en 2 dagen later geannulleerd, maar voor de rest niks meer gehoord. Ik ben woensdag 26 september naar het afhaaladres geweest om te kijken of we daar wat konden doen, maar daar deed niemand de deur open. Ik ga van de week aangifte doen zoals is geadviseerd bij de shopreviews en hopen op het beste. Ik heb helemaal geen ervaringen met faillissementen, is er nog een kans dat ik mijn geld terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:23
Een faillissement wil zeggen dat de openstaande rekeningen niet voldaan kunnen worden. Over het algemeen betekent dit ook dat er in totaal te weinig vermogen is om alle openstaande posten te voldoen, maar dat hoeft niet.

Als klant heb je in een faillissement dezelfde positie als elke andere schuldeiser: je deelt mee in de wat er overblijft nadat de preferente schuldeisers uitbetaald zijn. Preferentie geldt o.a. ten aanzien van belastingen, lonen en premies en zo nog wat aspecten. Het gevolg daarvan is dat de reguliere schuldeisers vaak volledig achter het net vissen.

Wat in ieder geval van belang is, is dat je je vordering indient bij de curator.

Of het doen van aangifte zin heeft? Over het algemeen niet. Een faillissement is op zich niet niet strafbaar. Wanneer er sprake is van faillissementsfraude, zal de curator dit over het algemeen oppakken en aangifte doen en daarmee het strafrechtelijke proces in gang zetten. Heb je specifieke informatie waaruit blijkt dat er sprake is van faillissementsfraude, dan is het wel zinvol de curator daarover te informeren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsysstar
[b][message=30837027,noline]Of het doen van aangifte zin heeft? Over het algemeen niet. Een faillissement is op zich niet niet strafbaar. Wanneer er sprake is van faillissementsfraude, zal de curator dit over het algemeen oppakken en aangifte doen en daarmee het strafrechtelijke proces in gang zetten. Heb je specifieke informatie waaruit blijkt dat er sprake is van faillissementsfraude, dan is het wel zinvol de curator daarover te informeren.
Het gekke is: er zijn mensen die in mei een laptop besteld hadden en nu nog hun geld niet terughebben. Ik bestelde later en heb (na veel moeite) mijn geld wel teruggekregen.

Nou: als er vervolgens op 18 augustus nog steeds bestellingen kunnen worden geplaatst en geld kan worden vooruitbetaald (terwijl die veel eerdere annuleringen nog steeds niet terugbetaald zijn), lijkt me dit dat Laptsop4u weet dat ze niet aan hun betalingsverplichtingen (of bestellingen) kunnen voldoen en toch geld accepteren.

Ik meen gehoord te hebben dat geld accepteren terwijl faillissement in zicht is, strafbaar is?

@Iemand: Is dit waar? Is mijn vermoeden mogelijk/reëel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
xsysstar schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:15:
[...]
Ik meen gehoord te hebben dat geld accepteren terwijl faillissement in zicht is, strafbaar is?

Ik weet wel dat áls ze geld krijgen en hebben, dit geld dan vervolgens naar de 'vroegste' persoon gaat die nog geld zou moeten krijgen. Doorgaans leveranciers, maar het kunnen ook klanten met creditfactuur zijn. In principe voor jou voordelig, al dan niet vervelend voor degene die betaalt.

Of het waar is; ik denk het niet, want anders kunnen ze toch ook geen geld meer ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsysstar schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:15:
[...]

Strafbaar in de zin van het strafrecht zal het volgens mij pas zijn als het oplichting is. Het eerste wat er wel in mij opkomt, is dat de eigenaar van dit bedrijf wellicht onrechtmatig handelt door geld aan te nemen indien hij weet dat hij (hoogstwaarschijnlijk) niet kan leveren. Je zou dan een zaak kunnen beginnen tegen de eigenaar. Als het echter een eenmanszaak is, valt er weinig te halen vermoed ik. De bestuurder is dan privé ook aansprakelijk voor de schulden van de onderneming. Als het in vorm van een BV is opgezet, is er misschien via de onrechtmatige daads-vordering nog wellicht iets uit te halen. (Alhoewel de currator ook middelen heeft om in omstandigheden de bestuurder aansprakelijk te stellen.)

Je moet wel rekening houden met het slechtste geval: als het tot een faillissement is gekomen, zal het een en ander hieraan zijn voorgegaan. Vaak valt er weinig te halen voor de concurrente schuldeiser. Of een prive vordering zal helpen is ook niet met zekerheid te zeggen: van een kale kip kan je niet plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Laatst online: 25-08 22:12
Mijn huisgenoot heeft hier ook besteld (op aanraden van mij, ik had supergoede ervaringen met de shop..). Hij is echter naar Australie, nog t/m Maart. Zijn er mogelijkheden om bepaalde dingen af te laten handelen door andere personen? Bv aangifte doen kan alleen in persoon, maar dat is voor hem dus niet mogelijk.

Wel echt ongelofelijk vervelend, mede omdat mijn 3 jaar garantie nu ook finito is...

[ Voor 0% gewijzigd door Samopsa op 04-10-2008 11:00 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:27
Ik heb daar dus samen met een vriend een beruchte Asus A6T gekocht met 3 jaar garantie. Nu bleek dat 3e jaar garantie wat hun verkochten gewoon lucht te zijn geweest gezien we niks van een papiertje hadden gekregen zodat we dat jaar bij Asus konden registreren. Toen ik belde met die zaak zouden ze het uitzoeken, daarna werd me nog gevraagd of ik een datum aan Asus had gegeven (ik had daarop gereageed dat ik die had gegeven en gewoon de oorspronkelijke datum gezien ik toch 3 jaar garantie heb) en daarna niks meer gehoord, en waren ineens telefonisch en per email niet meer te bereiken hierna. Gelukkig heeft Asus me alsnog verder geholpen.

Zal me niks verbazen als meer mensen een extra jaartje lucht erbij hebben gekocht...
Dus check je garantie en voeg een factuur toe met het jaar garantie als je je laptop RMA't en bel desnoods de betreffende fabrikant als ze moeilijk doen en leg het verhaal uit.

[ Voor 15% gewijzigd door XoReP op 04-10-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat je als bedrijf ongestraft geld blijft aannemen van nietsvermoedende consumenten terwijl je al weet niets meer te kunnen leveren en dit geld wel gebruikt om schulden af te lossen.
Het is nu duidelijk dat het faillissement al enige tijd boven het hoofd van deze webshop zweefde, maar toch werd de site (+ bestel- en betalingsmogelijkheden) gewoon vrolijk 'in de lucht' gehouden om meer mensen in de val te laten lopen.
Lijkt me sterk dat dit wettelijk is toegestaan...

Enfin, heb ook aangifte gedaan bij de politie, maar lijkt me sterk dat die er wat mee gaan doen (wat kunnen ze nu ook nog?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-09 14:52
Op het forum van Tros Radar gaf Ordro aan dat Laptops4u aangesloten zat bij Qshops.
Kan Qshops nog iets betekenen voor de gedupeerden?
In de gedragscode staat namelijk geen informatie over faillissementen, terwijl er de voorwaarden die bij het keurmerk horen niet goed zijn nageleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsysstar
Ik had ook op aanraden van een vriend wat geprobeerd te kopen bij Laptops4u. Gelukkig heb ik dus mijn geld terug, maar mijn vader zei al "die tent is failliet aan het gaan". En één maand later...

Trouwens, zojuist dit ontvangen:
Hoi xxxxx
De uitzending is toch weer doorgeschoven: dus 11 oktober!
groet
xxxxxx

vriendelijke groet
xxxxxx xxx xxxxxxx
redactie Kassa - [!]VARA
Postbus 3000
1200 CZ Hilversum
035-6711369
belbus@vara.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
Burner NL schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:27:
Op het forum van Tros Radar gaf Ordro aan dat Laptops4u aangesloten zat bij Qshops.
Kan Qshops nog iets betekenen voor de gedupeerden?
In de gedragscode staat namelijk geen informatie over faillissementen, terwijl er de voorwaarden die bij het keurmerk horen niet goed zijn nageleefd.
Ik heb contact gehad met Qshops, maar het blijkt dat ze Online 4U al enige tijd terug als lid geroyeerd hebben, omdat ze de regels van het keurmerk niet naleefde en ze geen contact meer konden krijgen met de webshop.
Zij waren het ook die mij adviseerde aangifte te doen.

Het logootje was ook (later) van de homepage verwijderd, maar het Qshops verhaal (en hoe trots ze wel niet waren onder dit keurmerk te mogen opereren) stond nog wel op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-09 14:52
Rivandu, hoe lang is dat geleden dat ze geroyeerd werden bij Qshops?
In de gedragscode artikel 11 staat het volgende:
Artikel 11: Gebruik Keurmerk/Logo Qshops
11.1 Het Keurmerk/Logo van Qshops mag alleen gebruikt worden indien betreffend bedrijf is gecertificeerd.
11.2 Keurmerk/Logo van Qshops mag alleen gebruikt worden indien betreffend bedrijf haar lidmaatschapsgelden heeft voldaan.
11.3 Ieder Keurmerk/Logo van Qshops wordt voorzien van een link naar Qshops.org.
11.4 Keurmerk/Logo van Qshops wordt duidelijk op de betreffende shop geplaatst.
11.5 Bij onrechtmachtig gebruik wordt gesommeerd tot verwijdering. Bij het uitblijven van verwijdering zullen sancties volgen.
11.6 Indien een onderneming meerdere winkels exploiteert zullen deze winkels afzonderlijk gekeurd te worden. Binnen het lidmaatschap kunnen tot en met 5 webshops worden gecertificeerd. Deze webshops dienen echter door hetzelfde bedrijf geëxploiteerd te worden. Gebruik van Keurmerk/Logo is alleen toegestaan voor een gecertificeerde site(s) waarvan lidmaatschapsbijdrage voldaan is.
Weet je toevallig ook in hoeverre Qshops dit zelf gecontroleerd heeft?

[ Voor 0% gewijzigd door Burner NL op 04-10-2008 13:06 . Reden: Grammatica fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Was Laptops4U niet het bedrijf van werknemers van het failliete www.delaptopper.nl? Delaptopper ging een aantal jaar geleden ook al failliet en toen hebben werknemers van dit bedrijf een nieuw bedrijf opgestart. Volgens mij was dat Laptops4U. Klopt dit?

Edit: ja dus:
LuCarD in "Problemen rond De Laptopper"

[ Voor 14% gewijzigd door silmaril8 op 04-10-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:49
silmaril8 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:55:
Was Laptops4U niet het bedrijf van werknemers van het failliete www.delaptopper.nl? Delaptopper ging een aantal jaar geleden ook al failliet en toen hebben werknemers van dit bedrijf een nieuw bedrijf opgestart. Volgens mij was dat Laptops4U. Klopt dit?

Edit: ja dus:
LuCarD in "Problemen rond De Laptopper"
Van wat ik me kan herinneren van hun website klopt dit inderdaad ja....
Edit: en als ik Goegel dan lijkt het er ook op...

[ Voor 11% gewijzigd door _Teq_ op 04-10-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
Burner NL: er werd geen specifieke datum genoemd door Qshops, de mail was als volgt:
Geachte heer/mevrouw,

Helaas moeten wij u vertellen dat Online4U BV (www.laptops4u.nl) geroyeerd is. Dit bedrijf heeft zich niet aan de gedragscode gehouden, en daarmee hebben wij ons keurmerk ingetrokken. Ook krijgen wij geen reactie van dit bedrijf en lijkt contact niet mogelijk.

Indien u een bestelling heeft geplaatst die niet binnen 30 dagen geleverd is heeft u recht op ontbinding waarbij het al betaalde gecrediteerd dient te worden. Mocht dit bedrijf hier geen gehoor aangeven adviseren wij u het bedrijf in gebreke te stellen. Mocht dit ook geen invloed hebben dan kunt u aangifte doen.
silmaril8 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:55:
dit kan kloppen, de mailtjes die gestuurd werden vanaf laptops4u waren ook nog steeds ondertekend als 'de laptopper'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Rivandu schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:27:
Lijkt me sterk dat dit wettelijk is toegestaan...
Er is een groot verschil tussen (civielrechtelijk) onrechtmatig handelen en strafbaar handelen. Bedrijven gaan nu éénmaal failliet en dan is het gebruikelijk dat zolang het faillissement er niet is, de zaken doorgaan. Sterker nog: wanneer een ondernemer omdat hij denkt dat hij misschien zal failleren zijn onderneming staakt, zou dat wel eens als 'onbehoorlijk bestuur' aangemerkt kunnen worden. Ook dat leidt niet tot strafbaarheid, maar wel tot persoonlijke aansprakelijkheid van de bestuurder.

Achteraf is het makkelijk praten: 'ze hadden geen geld meer aan moeten nemen, want ze gingen *misschien* failliet', maar dat is net zo makkelijk als zeggen dat je je aandelen in juni had moeten verkopen.

Je kiest al klant ervoor vooruit te betalen en daarmee introduceer je een risico. Wil je dat risico mijden, dan zul je andere betalingsmethoden moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 01-02-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
StevenK schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:12:
[...]

Er is een groot verschil tussen (civielrechtelijk) onrechtmatig handelen en strafbaar handelen. Bedrijven gaan nu éénmaal failliet en dan is het gebruikelijk dat zolang het faillissement er niet is, de zaken doorgaan. Sterker nog: wanneer een ondernemer omdat hij denkt dat hij misschien zal failleren zijn onderneming staakt, zou dat wel eens als 'onbehoorlijk bestuur' aangemerkt kunnen worden. Ook dat leidt niet tot strafbaarheid, maar wel tot persoonlijke aansprakelijkheid van de bestuurder.
Hm, het staken van de onderneming leidt tot onbehoorlijk bestuur? Dat lijkt me niet. Het is natuurlijk een grijs gebied. De bestuurder van een onderneming in moeilijkheden moet altijd een afweging maken. Moet ik stoppen met inkopen, met het aangaan van verplichtingen, omdat ik in zwaar weer verkeer? Waar ligt het punt waarop ik moet zeggen: nu koop ik niet meer in of ga ik geen verplichtingen meer aan, omdat ik weet dat mijn vennootschap ze niet kan nakomen? Dat is de bekende Beklamel-norm waar gigantisch veel over geschreven en geprocedeerd is. Het is zeer moeilijk ergens een vlaggetje neer te prikken van: "vanaf hier was het onrechtmatig om nog voort te gaan met de onderneming".

Maar, anders dan bij te laat staken van de onderneming in moeilijkheden, geloof ik niet dat te vroeg staken van de onderneming (snel) leidt tot persoonlijke aansprakelijkheid van bestuurders. Want wat zou dan het verwijt zijn? Je had moeten voortgaan met het bedrijf, je had meer kredieten moeten aantrekken, je had meer omzet moeten creëeren? Anders dan bij de stichting, bestaat er voor de kapitaalvennootschap geen algemene regel die inhoudt dat je onbehoorlijk bestuurt als je niet alle kredieten aantrekt die mogelijk zijn. Het niet innen van facturen en het niet benutten van kredietruimte kan bij een stichting wel leiden tot financieel wanbeheer, maar dat is bij de stichting een aparte regeling (2:298) en bij de BV/NV niet.

Je moet hiervan natuurlijk wel goed onderscheiden de situatie waarin iemand een BV of NV liquideert (ontbindt), wetende dat er nog schuldeisers zijn, met het enkele oogmerk om die schuldeisers te benadelen. Onrechtmatige ontbinding leidt erg snel tot onrechtmatig handelen van de bestuurders persoonlijk. Elke curator of ondernemingsrecht jurist weet dan ook dat je niet zomaar het verleden afsluit door oude vennootschappen op te doeken :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Samopsa schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:00:
Mijn huisgenoot heeft hier ook besteld (op aanraden van mij, ik had supergoede ervaringen met de shop..). Hij is echter naar Australie, nog t/m Maart. Zijn er mogelijkheden om bepaalde dingen af te laten handelen door andere personen? Bv aangifte doen kan alleen in persoon, maar dat is voor hem dus niet mogelijk.

Wel echt ongelofelijk vervelend, mede omdat mijn 3 jaar garantie nu ook finito is...
Ik heb vaker dat mensen namens een bedrijf of uit hoofde van hun functie aangifte doen, terwijl ze niet de benadeelde zijn. Wellicht dat je je vriend bij de Australische politie een gewaarmerkte verklaring kunt laten opzetten waarin hij jou machtigt in Nederland namens hem aangifte te doen. Misschien kan het consulaat wa betekenen indeze?

Ook zou je gewoon eens langs kunnen gaan bij je lokale politiebureau en vragen aan welke voorwaarden eea gebonden is.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ikzelf heb nu 1 jaar geleden 'n laptop hier gekocht, met 2 jr pickup & return garantie. Heeft iemand enig idee wat er nu met deze garantie gebeurd? Tot nu toe heb ik nog geen problemen, maar ik wil ze graag voor zijn.

Overigens: als iemand keer op keer op keer 'n eigen bedrijf start en failliet gaat, kan er wel degelijk sprake zijn van onrechtmatig handelen. Het lijkt me handig als 1 van de gedupeerden de curator laten weten dat de eigenaren wellicht dezelfde zijn geweest als de eigenaren van de Laptopper.

[ Voor 40% gewijzigd door Ardana op 06-10-2008 12:52 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:51:
Ikzelf heb nu 1 jaar geleden 'n laptop hier gekocht, met 2 jr pickup & return garantie. Heeft iemand enig idee wat er nu met deze garantie gebeurd? Tot nu toe heb ik nog geen problemen, maar ik wil ze graag voor zijn.
Welk merk laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

BTO/MSI, met aanpassingen in harde schijf en nog wat onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ardana schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:53:
BTO/MSI, met aanpassingen in harde schijf en nog wat onderdelen.
Volgens mij zit er standaard 2 jaar garantie op een BTO notebook. Misschien kan je het beste even BTO zelf mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Bij mijn weten heb ik 'n MSI gekocht, maar de plaatjes op de laptop zelf zeggen BTO. Deze zijn me, ruim na de aankoop, nagestuurd. Ik heb zelfs geen idee wat BTO is, laat staan hoe ik contact met BTO kan opnemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ardana schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:27:
Bij mijn weten heb ik 'n MSI gekocht, maar de plaatjes op de laptop zelf zeggen BTO. Deze zijn me, ruim na de aankoop, nagestuurd. Ik heb zelfs geen idee wat BTO is, laat staan hoe ik contact met BTO kan opnemen....
Ik heb ook een MSI hier gekocht en later een BTO sticker nagestuurd gekregen.
Het zijn MSI barebones, voor garantie zou ik naar MSI gaan.

Dat BTO stickertje was toevallig een stickertje dat paste volgens mij.
Overigens is dit de site van BTO: http://www.btonotebooks.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

http://www.btonotebooks.nl/ Te laat ;)

[ Voor 25% gewijzigd door ikbenwouter op 06-10-2008 15:36 ]

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:45
Ardana schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:51:
Overigens: als iemand keer op keer op keer 'n eigen bedrijf start en failliet gaat, kan er wel degelijk sprake zijn van onrechtmatig handelen. Het lijkt me handig als 1 van de gedupeerden de curator laten weten dat de eigenaren wellicht dezelfde zijn geweest als de eigenaren van de Laptopper.
De Laptopper was volgens mij een eenmansbedrijf, waar Online4U een B.V. is. Jorg (zo heet de persoon waarmee ik altijd contact mee had). Hoe zit het dan eigenlijk met de persoonlijke aansprakelijkheid? Die is er dan toch niet?

Grootste klant van L4U was volgens mij ASUS, heb zelf mijn ASUS G1S-AK005C daar ook aangeschaft. Die garantie kan je ook direct met ASUS afhandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FYI typo @ shop review info;
Namens Tweakers.net

Op 3 oktober 20068. is door de rechtbank failissement uitgesproken over Laptop4U. Voor Laptop4U worden geen prijzen meer weergegeven in de Pricewatch.

Het plaatsen van Surveys is nog wel mogelijk, hiervoor blijven echter de gebruikelijke regels en richtlijnen van kracht. Reacties over het failissement horen thuis in het betreffende forumtopic.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
tha_bulldog schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:44:
[...]

De Laptopper was volgens mij een eenmansbedrijf, waar Online4U een B.V. is. Jorg (zo heet de persoon waarmee ik altijd contact mee had). Hoe zit het dan eigenlijk met de persoonlijke aansprakelijkheid? Die is er dan toch niet?

Grootste klant van L4U was volgens mij ASUS, heb zelf mijn ASUS G1S-AK005C daar ook aangeschaft. Die garantie kan je ook direct met ASUS afhandelen :)
Bij een BV kan ook sprake zijn van persoonlijke aansprakelijkheid, in geval van onbehoorlijk bestuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermegaboy
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09-2014
Hoeveel mensen zijn er eigenlijk daadwerkelijk de dupe geworden van laptops4u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:59
Dan heb ik geluk gehad: heb in de loop van juli/augustus nog een RAM module opgestuurd die defect was. Een paar dagen later had ik een nieuwe in mijn bus.

Maar ik heb betaald voor de 3 jaar pick-up and return garantie in België. Dat is dus helaas 2 jaar weggesmeten: heb een Diablo systeem, gebaseerd op de Clevo M570RU, en ik denk niet dat een Amerikaanse barebones builder veel geeft om een garantie uitgegeven door een failliet Nederlands bedrijf :(

Weet iemand toevallig of deze garantie is uitbesteed aan een verzekeraar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Is het trouwens niet illegaal om al maanden geen service meer te verlenen (laptop midden augustus gebeld, nooit geleverd, ongeveer 40x gebeld, talloze malen gemaild, 0,0 reactie) zonder enig bericht, als duidelijk is dat je failliet gaat? Ik bedoel, een fatsoenlijk bedrijf zou toch z.s.m. alle lopende zaken stopzetten en een melding plaatsen dat er tijdelijk geen bestelling mogelijk zijn o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
Je zegt het zelf al...

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermegaboy
Zou het geen idee zijn bijvoorbeeld een laptop leverancier te bellen en de situatie uit te leggen hoe en wat, en dat zij uit coulance de gedupeerde alsnog een laptop leveren, is wel goede marketing want dit gaat uiteraard ook via Kassa Felix Mulder zal dit zeker noemen en ook het internet overgaan. Is maar idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je denkt dat een laptop leverancier even die laptops gaat sponsoren?

Zij zullen vast geen geld nog van Laptops4u hebben liggen, misschien eerder nog rekeningen die betaald dienen te worden door Laptops4u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermegaboy
Het is maar een idee het geld zijn we toch al kwijt dus.......ik denk altijd wie niet waagt wie niet wint. Zal wel tot niks uitlopen maar goed je weet nooit............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermegaboy schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:53:
Zou het geen idee zijn bijvoorbeeld een laptop leverancier te bellen en de situatie uit te leggen hoe en wat, en dat zij uit coulance de gedupeerde alsnog een laptop leveren, is wel goede marketing want dit gaat uiteraard ook via Kassa Felix Mulder zal dit zeker noemen en ook het internet overgaan. Is maar idee.
Het zou me niets verbazen als die laptopleverancier ook nog op zijn geld wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
Is er geen regelgeving die "fatsoenlijkheid" een eis maakt van een BV? Dan niet letterlijk, maar ik mag verwachten dat de consument wel op de een of andere manier beschermt voor dit soort praktijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Samopsa schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:10:
[...]

Is er geen regelgeving die "fatsoenlijkheid" een eis maakt van een BV? Dan niet letterlijk, maar ik mag verwachten dat de consument wel op de een of andere manier beschermt voor dit soort praktijken?
Ja en nee. Ja, omdat 'fatsoenlijk' in de vorm van de redelijkheid en billijkheid en het verbod op misbruik van recht de kern vorm van het overeenkomsten- en verbintenissenrecht, zodat dit afgedwongen kan worden. Nee, omdat in een faillissementssituatie er gedeeld moet worden van wat er nog over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16
nouja, mijn laptop is ook van daar en is momenteel net een jaar oud. Blijven hopen dat er niets aan komt hé.
Ik was hem indertijd zelf gaan halen, en eerlijk gezegd, verbaasde me de locatie best. Een klein zijstraatje naast een grote baan ergens midden in de velden, en dat een gewone kleine villa, Had ik daar geen 5 keer langsgereden op zoek naar iets wat op een winkel zou trekken had ik het nooit van m'n leven gevonden. Als'k dan binnenkwam was ik gelijk middenin dozen en verpakkingen en had hij zo'n klein werkbankje in een klein kamertje waar m'n laptop dan nog ter plekke een beetje extra werd aangepast (meer ram).

Dat van die BTO plakkertjes, mijn laptop is een compal (FL90), maar ik heb er ook een bto plakkertje achter m'n scherm plakken :/

Hmm, 'k heb nog al eens iets gekocht in een winkel die failliet ging tijdens m'n garantie. Dat was indertijd met m'n radeon9800PRO (denk ik). Toen had'k echter de garantie wel nodig aangezien ie na 7 maand ofzo de geest had gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

xsysstar schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:49:
Kassa had oorspronkelijk de uitzending over laptops4u op 11 oktober gepland; zojuist deze mail ontvangen:
(en dan dat het 4 okt. zou worden uitgezonden)
[...]
Zojuist uitzendinggemist gekeken, kassa, 4 okt. jl. niks over laptops 4 u
Wat is inmiddels dan weer de laatst bekende 'air datum'.....?

LAAT MAAR ik las het al:
Hoi xxxxx
De uitzending is toch weer doorgeschoven: dus 11 oktober!
groet
xxxxxx

[ Voor 19% gewijzigd door notsonewbie op 07-10-2008 23:18 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kwakkel schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 10:34:
[...]
Maar ik heb betaald voor de 3 jaar pick-up and return garantie in België. Dat is dus helaas 2 jaar weggesmeten: [...]
Weet iemand toevallig of deze garantie is uitbesteed aan een verzekeraar?
Ook ik heb zo'n extra verzekering erbij genomen. Begin 2007.
Zoals laptops4u het noemde een "Laptopverzekeringsgarantie".. Heeft me € 169 extra gekost. Omgerekend zou ik zo'n € 70 terug moeten krijgen :P

Nou valt dat natuurlijk in het niets bij mensen die al vooruit hebben betaald voor een laptop die ze waarschijnlijk nooit zullen krijgen, maar heb ik opties nu? Kan ik bijv. Asus bellen en een jaar langer garantie krijgen ofzo?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsysstar
Gaan we weer:
Hoi xxxxx

De Belbus over laptops 4u is niet aanstaande zaterdag, maar zaterdag 18 oktober.

groetjes
xxxxxxx

xxxxxxx xxx xxxxxxxx
redactie Kassa - [!]VARA
Postbus 3000
1200 CZ Hilversum
035-6711369
belbus@vara.nl
EDIT: juist....
Sorry, mijn mail van gisteren klopte niet: uitzending is toch a.s. zaterdag 11 oktober, en dat is definitief!
groetjes
xxxxxx
xxxxxx xxx xxxxx
redactie Kassa - [!]VARA
Postbus 3000
1200 CZ Hilversum
035-6711369
belbus@vara.nl

[ Voor 34% gewijzigd door xsysstar op 09-10-2008 17:06 . Reden: Nieuwe mail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Scipionyx schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:11:
Kan ik bijv. Asus bellen en een jaar langer garantie krijgen ofzo?
Ik zie niet waarom Asus daar voor op zou moeten draaien. Of ze het zouden doen, uit coulance bijvoorbeeld, is een tweede, maar ik vind het krom om het ergens anders te gaan zoeken dan de partij waar je de overeenkomst mee hebt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 00:13

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ik heb daar ook een laptop gekocht. Ik wou net even kijken wat ze er nog hadden enz. Word opeens de pagina door gelinkt naar marktgigant.nl. Even rondzoeken kom ik hier uiteindelijk uit.

Maar ik had/heb? 2 jaar garantie op mijn Compal IFT00/vbi. Als er nu wat mis gaat heb ik deze garantie dan nog wel? :?

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Ik heb vandaag gebeld naar Asus, ook om te vragen hoe het zit dus met de garantie. En ik heb gewoon garantie tot (in mijn geval) februari 2009. Mocht er nu wat mis zijn met mijn laptop wat onder de garantie vervalt dan kan ik hem gewoon naar Asus opsturen. Ik zou mijn laptop dan normaal gesproken 7 tot 10 dagen kwijt zijn.
Je garantie blijft dus gewoon geldig, alleen nu zonder tussenkomst van Laptops4U. Ik neem aan dat dat ook geld voor jouw Compal.

Ik vroeg ook of ik door een ander geautoriseerde winkel de hd van me laptop kon laten veranderen en dat kon gewoon. Sterker nog: ik mag het zelf ook doen zolang ik maar van de garantie-sticker af blijf (deze zat op de processor en mobo).

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Laatst online: 24-02 19:47
Scipionyx schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:30:
Ik vroeg ook of ik door een ander geautoriseerde winkel de hd van me laptop kon laten veranderen en dat kon gewoon. Sterker nog: ik mag het zelf ook doen zolang ik maar van de garantie-sticker af blijf (deze zat op de processor en mobo).
In principe kan je bij alle merken terecht voor garantie, en vaak bij de fabriek ook. In het geval dat dit niet kan raad ik mensen aan om naar een geauthoriseerde winkel te gaan. Het enige nadeel is dat zij wel onderzoeks/verzend/reparatiekosten in rekening kunnen brengen voor hun diensten, voorzover ik weet.
De winkel waar je het oorspronkelijk koopt dient dit gratis te doen, maar een 3de die het voor jou regelt mag er gewoon iets voor rekenen.

Echter als je een nette winkel hebt, en het verhaal uitlegt, dat ze misschien geen kosten in rekening brengen, en je gratis helpen aan de garantie.

Asus regelt de garantie o.a. direct met de klant af, veel andere merken ook. Indien niet, zoek dan naar een partnerlijst op de website van fabrikant: er zijn per fabrikant zát partners te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik heb vandaag gebeld naar Asus, ook om te vragen hoe het zit dus met de garantie. En ik heb gewoon garantie tot (in mijn geval) februari 2009. Mocht er nu wat mis zijn met mijn laptop wat onder de garantie vervalt dan kan ik hem gewoon naar Asus opsturen. Ik zou mijn laptop dan normaal gesproken 7 tot 10 dagen kwijt zijn.
Je garantie blijft dus gewoon geldig, alleen nu zonder tussenkomst van Laptops4U. Ik neem aan dat dat ook geld voor jouw Compal.

Btw: Asus heeft altijd 2 jaar garantie.

[ Voor 91% gewijzigd door silmaril8 op 11-10-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Het stukje over laptops4u bij kassa stelde eigenlijk vrij weinig voor, geen verdere stappen ondernomen oid.
Toch jammer, ik had er wel wat meer van willen zien.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

tjtristan schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:26:
Het stukje over laptops4u bij kassa stelde eigenlijk vrij weinig voor, geen verdere stappen ondernomen oid.
Toch jammer, ik had er wel wat meer van willen zien.
Het is toch een redelijk 'gewoon' faillisement, dertien in een dozijn. Met alle respect voor de getroffen klanten uiteraard. Misschien een goede suggestie voor een nieuw TV format: "Jacht op de Falliete Boedel". Er zijn voor zover bekend ook geen strafbare feiten gepleegd. Dus een erg spannende TV item levert het niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Heb je geen pickup & return garantie? Dan komt een koerierdienst de notebook en terugbrengen ophalen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Nee, ik had alleen zo'n "laptopverzekeringsgarantie" erbij genomen (3 jaar garantie ipv 2 jaar via Laptops4U). Voor de rest de standaard garantie wat Asus geeft.

Overigens mankeert er niks aan me laptop hoor. ff afkloppen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Voor de rest de standaard garantie wat Asus geeft.
En de standaard garantie hoort dus pickup & return te zijn, tenzij Asus andere voorwaarden voor Nederland heeft :)

March of the Eagles

• avandel
  • Laatst online: 25-02 13:43
Ik vind het spijtig om te lezen dat deze mensen zo hard hebben gewerkt en dat ik dan erachter moet komen via internet dat ze helaas failliet zijn. Recent nog heb ik mijn laptop twee maanden de wereld rond laten gaan voor een reparatie welke geheel binnen de garantie viel. Ik moet nu alleen op zoek naar een nieuwe dvd/cd rewriter, deze heeft helaas de reis niet zo goed doorstaan en brand geen enkele cd/dvd meer goed, welk merk cd/dvd ik ook neem.
In een gesprek met de eigenaar zag ik dat het er somber uitzag, stapels geheugenbankjes van een 256 mb en 512 mb waar geen hond meer wat mee doet, maar die wel vet 400 euro per stuk hebben gekost. Betekent dat Moore een mooi wetje heeft laten vormen maar dat veel kleine bedrijven hierdoor hard onderuit kunnen gaan. Alleen de grote bedrijven die lang een kapitaal hebben opgebouwd overleven dit soort dwalingen waarschijnlijk door keiharde afspraken af te dwingen met de importeur of fabriek. Echt jammer, goeie mensen, goede service enz...
Sterkte...

Verwijderd

avandel schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:28:
Ik vind het spijtig om te lezen dat deze mensen zo hard hebben gewerkt en dat ik dan erachter moet komen via internet dat ze helaas failliet zijn. Recent nog heb ik mijn laptop twee maanden de wereld rond laten gaan voor een reparatie welke geheel binnen de garantie viel. Ik moet nu alleen op zoek naar een nieuwe dvd/cd rewriter, deze heeft helaas de reis niet zo goed doorstaan en brand geen enkele cd/dvd meer goed, welk merk cd/dvd ik ook neem.
In een gesprek met de eigenaar zag ik dat het er somber uitzag, stapels geheugenbankjes van een 256 mb en 512 mb waar geen hond meer wat mee doet, maar die wel vet 400 euro per stuk hebben gekost. Betekent dat Moore een mooi wetje heeft laten vormen maar dat veel kleine bedrijven hierdoor hard onderuit kunnen gaan. Alleen de grote bedrijven die lang een kapitaal hebben opgebouwd overleven dit soort dwalingen waarschijnlijk door keiharde afspraken af te dwingen met de importeur of fabriek. Echt jammer, goeie mensen, goede service enz...
Sterkte...
ehmm stapels geheugen reepjes ? heeft hij toch gewoon dom ingekocht of denk ik nu verkeerd ? :)

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Avandel, zou eerder Darwin zeggen.
Als hij nu nog met met stapels zit van geheugen dan heeft hij gewoon slechte beslissingen genomen.
En moest het geheugen hem zoveel kosten dan had hij beter voor enkel beschikbaar op bestelling gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Laatst online: 22-04-2024
Lekker man. Heb 2,5 jaar geleden een Asus laptop gekocht bij L4U. Heb daar toen ook extra garantie bij gekocht via laptops4u > 3 jaar garantie. Begint nu dus mijn harde schijf: Seagate Momentus 5400.2 120GB bad sectors te vertonen.

Ik lees dat er meer mensen zijn geweest die dat toentertijd hebben gedaan. Ik zie alleen nergens wat er nu verder met die garantie is gebeurd. Is die garantie vervallen of overgenomen door een of andere verzekeringsmaatschappij??

Volgens de seagate warranty check kan ik enkel bij de leverancier van mn laptop terecht om de HD RMA te sturen :S. Ik zal Asus ook maar even mailen zodirect.

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Seagate Momentus notebook schijven hebben standaard 3 jaar garantie, dus ik zou dat in jouw mail aan Asus erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Dat is inderdaad misschien wel een goed idee ja.

Ik heb vanmiddag nog ff met 2 mensen van seagate gechat > op hun website staat een link naar een chatbox. Daar hoef ik in elk geval niks van te verwachten. Die ene bleef een zooitje onzin herhalen en op een gegeven moment kickte hij me gewoon uit het gesprek. En de ander had ook weinig zinnigs te melden. Moet wel zeggen dat ik dit soort dingen altijd wel irritant vind. Ik begrijp dat het een OEM-drive is en dat Asus daar verantwoordelijkheid voor heeft, maar Asus gaat die harde schijf ook naar Seagate sturen dus als service zou je gewoon kunnen zeggen: stuur maar gewoon naar ons op.

Ik ga zo nog ff checken of die verzekering is overgenomen door een ander bedrijf oid. En anders word het maar ff een nieuwe harddisk bestellen :S. Zie net met files kopieeren dat er al wat beschadigde bestanden zijn helaas....

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Misschien is het verstandiger om Seagate te mailen? En kijken wat Seagate hiermee doet.

Maar in ieder geval zou ik toch ook een nieuwe schijf kopen ja. En zo duur zijn ze niet meer tegenwoordig.
Een 320Gb 7200rpm is nog maar 69 euro.
Een 320Gb 5400rpm is zelfs nog maar 55 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:21
silmaril8 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:47:
Seagate Momentus notebook schijven hebben standaard 3 jaar garantie, dus ik zou dat in jouw mail aan Asus erbij zetten.
Helaas betreft het hier een OEM schijf welke je niet direkt bij seagate kunt claimen. Misschien dat een smeekbede helpt, maar doorgaans kun je met een dergelijke schijf alleen bij jouw winkelier/leverancier terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
dominator schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:10:
[...]

Helaas betreft het hier een OEM schijf welke je niet direkt bij seagate kunt claimen. Misschien dat een smeekbede helpt, maar doorgaans kun je met een dergelijke schijf alleen bij jouw winkelier/leverancier terecht.
Uiteraard niet direct... En, uiteraard, kan je, doorgaans, niet zo garantie claimen van een OEM schijf.

Maar dit is een speciaal geval. Ik zou ze gewoon mailen en er een kopie van de extra verzekering + kopie van faillissement van de Laptops4U bij doen en misschien zijn ze wel coulant en krijg je toch garantie.

Je kan in ieder geval eerder garantie claimen bij Seagate dan bij Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Ik heb van seagate de klantenservice al gesproken via de chat en daar schoot ik weinig mee op (met smeekbede en al :P). Ik ga het nog ff proberen en anders bestel ik maar gewoon een nieuwe schijf. Kan altijd nog bij proberen verder te slijmen bij Asus/Seagate. Als ik dan eventueel nog een nwe hd krijg verpats ik hem wel weer...

Die extra verzekering kan ik denk ik op mijn buik schrijven trouwens, in de polisvoorwaarden staat enkel en alleen de naam van laptops4u. Er was nog een kans dat hun de verzekering ook hadden afgesloten bij een verzekeraar maar die had dan in de polis vermeld moeten worden. Ik ga morgen ook nog even die curator bellen en vragen of hun wat meer weten.

@silmaril8: Ik kan nergens een mailadres vinden van seagate nederland. De polis is in het nederlands dus naar de VS mailen heeft weinig zin denk ik.

Update: Curator gebeld en de verzekering is niet overgenomen of van een grote verzekeraar oid. Mail terug van asus en die zeggen ook: dikke pech!

Wel ff checkdisk gedaan van windows en SMART meld nu geen fouten meer. Seatools geeft nog wel errors helaas.Toch maar een nieuwe harde schijf besteld voor de zekerheid. Nu er eenmaal bad sectors zijn zullen er ongetwijfeld meer volgen in de toekomst. Laptop is voor school dus moet er niet aan denken dat de schijf een keer dood gaat terwijl ik net ff geen backups heb gemaakt :|

[ Voor 70% gewijzigd door Rob1106 op 15-01-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de topic start eens goed door!

[ Voor 87% gewijzigd door Longbeard op 22-01-2009 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
want...

ohw sorry, sloom..

[ Voor 88% gewijzigd door Rob1106 op 22-01-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Verdomme mijn laptop is net doorgefikt ofzo

Situatie als volgt.

“Ik had de laptop gewoon aangesloten en ben toen wat anders gaan doen, op mijn workstation. Echter na enige tijd, begon ik een lucht te ruiken die sterk leek op iets dat aan het verbranden was. Eerst dacht ik dat dit mijn pc was, omdat ik recentelijk een nieuwe koeler heb aangeschaft, en mischien had ik niet genoeg koelpasta erop gedaan of de koeler niet goed gemonteerd. Dit was niet het geval, omdat de tempraturen gewoon normaal waren. Later wou ik mijn laptop aansluiten op mijn HD-TV om een film te kijken, maar die starte niet meer op. Toen ik dichterbij ging met mijn neus, begon ik een brandlucht te ruiken. Deze geur is het sterkste bij het contactpunt van de voeding met de Laptop zelf. Ik had eerst de voeding gecontroleerd maar deze werkt gewoon naar behoren, want lamp van de voeding brand gewoon normaal, maar als ik hem aansluit op de laptop begint hij te knipperen. Ook met de accu uit de laptop, en alleen op de netstroom aangesloten doet hij het ook niet. Ik neem dan dus ook aan dat de aansluiting verbrand is maar weet de precieze oorzaak niet, want ik heb er niks geks mee gedaan en hij staat al sinds gisteren 4-5-2009 dezelfde plek. Ook is de laatste tijd waarschijnlijk door de hitte hier en daar een scheur ontstaan in de behuizing.”

Krijg gewoon garantie van xodd toch, of wordt dat sparen voor een nieuwe laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Bjorn89 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:38:
Krijg gewoon garantie van xodd toch, of wordt dat sparen voor een nieuwe laptop?
Gewoon even bellen met xxodd, zover ik gehoord heb is de service daar gewoon goed.

Het nummer:
0900-BELXXODD
(0900-23599633)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
MochiGohan schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:53:
[...]

Gewoon even bellen met xxodd, zover ik gehoord heb is de service daar gewoon goed.

Het nummer:
0900-BELXXODD
(0900-23599633)
Hardstikke bedankt, heb al een mailtje gestuurd. Zal wel hetzelfde te horen krijgen ;) Toch bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Destijds heb ik ook een laptop bij hun besteld, ging toen best vlot en netjes allemaal. Het betreft een Asus V1s met wat aanpassingen.

De keer dat ik garantie nodig had, heb ik direct met Asus gebeld. Deze heeft een uitstekende support. Laptops4U zou (als ze nog hadden bestaan) ook niks anders gedaan hebben dan de laptop doorsturen naar de fabrikant (Asus in dit geval). Ik denk dus dat garantie (m.u.v. de extra garantie bovenop fabrieksgarantie) geen problemen gaat vormen voor de mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb 2 jaar geleden een MSI GX700 Barebone bij ze gekocht.
Nu heeft naar alle waarschijnlijkheid de videokaart het begeven (8600M GT, bekend probleem geval).

Bij MSI krijg ik nu maar 1 jaar garantie omdat het een barebone is, dus geen garantie.

Kan ik daar verder nog wat mee?

Het stomme is dat ik een jaar geleden als eens contact met MSI heb gezocht omdat toen de berichten in de media kwamen over die slechte nVidia kaarten en ik me al zorgen maakte.
(maar ja, die mailuitwisseling staat natuurlijk op de laptop die niet meer opstart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat je het niet zomaar kon opsturen.
Ze sturen een koerier naar je toe om het op te halen. Is erg duur. En dat moet je zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

hjs schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:04:
Bij MSI krijg ik nu maar 1 jaar garantie omdat het een barebone is, dus geen garantie.
De Europese garantie is 2 jaar.
Dus MSI kan wel zeggen 1 jaar maar ze hebben ook nog zoiets als productaansprakelijkheid.

Ik kan hier wel weer wijzen op Consuwijzer (website van de overheid over garantie e.d.).
Lees dit eens door en probeer dan nog eens contact op te nemen met MSI.

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 21-09-2009 11:24 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29
sjaool schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:23:
[...]

Dus MSI kan wel zeggen 1 jaar maar ze hebben ook nog zoiets als productaansprakelijkheid.

Ik kan hier wel weer wijzen op Consuwijzer (website van de overheid over garantie e.d.).
Lees dit eens door en probeer dan nog eens contact op te nemen met MSI.

Succes!
1. In Nederland is er niet zoiets als standaard een harde lijn van 2 jaar
2. Garantie claimen dien je bij je leverancier te doen, en dat is MSI dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
sjaool schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:23:
[...]

Klopt, maar die garantie heb je van de verkoper, niet van de fabrikant of importeur.
Die aansprakelijkheid betreft wanneer het product schade veroorzaakt (denk ontploffende Iphone), maar heeft niets met garantie te maken.
Nielson schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:27:
[...]
1. In Nederland is er niet zoiets als standaard een harde lijn van 2 jaar
Zeker wel: de wettelijke garantie is, dankzij richtlijn conforme uitleg van de wetgeving *minimaal* 2 jaar.

[ Voor 23% gewijzigd door StevenK op 21-09-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb het nu een paar keer aangegeven in mijn mailuitwisseling met MSI.

Maar hard maken kan ik het toch niet.
De datum op de bon is 13/9/07 en afgelopen vrijdag heb ik contact opgenomen.
De twee jaar is dus helaas net voorbij, doorzeuren heeft dan geen zin lijkt me.

Ik denk dat ik op ebay een 9600M GT koop voor weinig en zelf ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
hjs schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:51:
Ik heb het nu een paar keer aangegeven in mijn mailuitwisseling met MSI.
Maar dat boeit toch ook niet? Je hebt de laptop niet bij MSI gekocht, dus MSI hoeft jou geen garantie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d'oh, had helemaal niet door dat L4U eraan was |:(

IIG: Laptop is er gisteravond aangegaan.
Bizare bugs na crash: Vanaf eerste bootscreen verkleuring en vaak zie ik zelfs 6+ clones van mijn scherm in als een lame ruitjes wallpaper.
Format doet niets, dus zal wel hardware zijn.

ASMOBILE S96S, uiteraard van L4U.
Laptop 10/08/2007 aangeschaft.
Heb 3 jaar pickup amd return garantie genomen.
Na wat googlen lees ik dat S96S garantie door Intel geregeld word, niet Asus.
Kan iemand dit bevestigen? Lijkt mij dat ik recht heb, maar :/

Site van Asus heeft IIG geen support sectie voor S96S, Intel wel.
Zal morgen ff Intel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Volgens mij geldt die 3 jaar garantie alleen maar bij de winkel waar je deze gekocht hebt. Intel zal geen 3 jaar garantie geven op (een onderdeel van) de laptop. Misschien als ze heel coulant op, maar ik schat dat de kans hierop 1% is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat tips over hoe je je garantie mogelijk kan krijgen kan je hier vinden: :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:56:
Wat tips over hoe je je garantie mogelijk kan krijgen kan je hier vinden: :)
Bedankt voor de link <3
http://www.kvk.nl/handels...enframeset.asp?register=1 ->
Zoeken op KvK-nummer ->
18078427

Levert Online 4U op, maar geen telefoonnummer of curator? >_<
Neem aan dat het zo onder hand gedane zaak is

Intel gebeld, geen support meer mogelijk voor ASMobile S96S. Zelfs geen diagnose van probleem dus :S
Dit is echt shit, wat ik kan moeilijk garantie gaan claimen voor een defect wat ik niet eens weet.
3 jaar pick up & return garantie volgens Intel echt alleen via laptops 4U.

Ga kijken of ik via ASUS iets kan.

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:18:
[...]

Bedankt voor de link <3
http://www.kvk.nl/handels...enframeset.asp?register=1 ->
Zoeken op KvK-nummer ->
18078427

Levert Online 4U op, maar geen telefoonnummer of curator? >_<
Neem aan dat het zo onder hand gedane zaak is

Intel gebeld, geen support meer mogelijk voor ASMobile S96S. Zelfs geen diagnose van probleem dus :S
Dit is echt shit, wat ik kan moeilijk garantie gaan claimen voor een defect wat ik niet eens weet.
3 jaar pick up & return garantie volgens Intel echt alleen via laptops 4U.

Ga kijken of ik via ASUS iets kan.
offtopic:
Probeer eens de laptop aan te sluiten op een externe monitor en kijk of je dan wel goed beeld hebt. Zo ja, dan ligt het dus waarschijnlijk aan het scherm of aan de verbinding daartussen.
Misschien is het ook wel een temperatuur probleem (alhoewel ik dat betwijfel aangezien het al gelijk vanaf het begin zo is): dus schroef de laptop eens open en maak hem stofvrij (en/of vervang de koelpasta bijvoorbeeld).
Wat je ook nog zou kunnen doen, is 1 geheugenmodule eruit halen (omstebeurt).
Hopelijk heb je hier wat aan. Als ik jou was, zou ik ook nog de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen.
En als je echt het probleem dan niet kan vinden (en ASUS wil je ook niet helpen), dan zou ik de laptop in onderdelen verkopen. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aansluiten van externe monitor via VGA kabel of TV via S-video kabel werkt niet.
Omzet knop Fn + F3 doet niets.

Het goede nieuws:
ASUS is bereid laptop op te halen, diagnose stellen en fixen ook al valt hij eigenlijk binnen Intel.
Ze wisten iig al van LAPTOPS 4U, waarschijnlijk was ik dus niet de eerste die belde.

Hoe het met de warranty staat moet ik maar zien.
Laptop was een duur ding, als het 1 onderdeel is dat vervangen moet worden (welk dan ook) is het het nog wel waard. Heb het kapitaal iig niet voor een compleet nieuwe als dit beter zou zijn. Moraal van dit verhaal: Heb je een ASUS/ASMOBILE van LAPTOPS 4U, bel Asus :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 14:50 ]

Pagina: 1

Let op:

* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
* Gooien met 'modder'.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.