Toon posts:

AMD Athlon XP and ASUS A7N8XE-Deluxe Overclock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb de search functie al meerdere malen gebruikt om oplossing te vinden op mijn "probleem" maar ik kom er nogsteeds niet uit. Wie o Wie kan mij een advies geven?

Pc specs:
Mobo: Asus a7n8xe deluxe
Cpu: Amd Athlon XP 2700
Vidkaart: Asus Radeon 9800 Pro (vga)
Ram: 1024mb bestaande uit 2 banken. Merk onbekend (krijg de koelers er niet af en ben bang dat ik t sloop)
Koeling: Watergekoelde cpu en vidkaart.

Deze pc is ondertussen al enige jaartjes oud en ik zat me wat te verdiepen in het overclocken. In me bios zat ik een beetje te schuiven met de FSB de Multiplier en de Cpu Vcore.
Toen las ik hier op het forum dat de multiplier nog hoger moest kunnen door de cpu te unlocken. Dit heb ik gedaan dmv de potloodstreepjes op de L1 bridge (correct me if i'm wrong).

En tot mijn verbazig zag ik nu dat ik de multiplier hoger kon zetten dan de 12,5 wat eerst mijn maximum was.
Ik had gelezen dat als je de FSB op 166 zou zetten en de multiplier op 14 dat je dan uit zou komen op zon 2,324 Ghz

Maar, als ik nu mijn multiplier op de 14, 13.5, of de 13 zet en mijn pc opstart zegt mijn pc dat er maar een 865 Mhz cpu in zit.

Wat doe ik hier fout en wie kan mij een uitleg geven hoe ik hier vanaf kom?
Ik ben geen gigantische pc ster dus het zou best kunnen dat ik gewoon een mega fout maak.

Mvg,

Michael

• blamefull
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:18
Ik heb zelf ook een a7n8w-e deluxe gehad maar dan icm met een xp 2500+(was een goeie stepping en hoefde niet unlocked te worden)en volgens mij als je in 1 keer te veel overklokt zet de bios automatisch alles terug naar de laagste settings. Dus mijn advies is om met zo klein mogelijke stappen te beginnen.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

is de xp 2700+ niet standaard altijd unlocked?

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon mijn multiplier niet hoger zetten dan 12.5 voor de potlood streepjes. Daarna kwam er 13 t/m 17 bij.

Blamefull: Ik heb het met kleine stapjes gedaan. iedere keer een stapje hoger, dan helemaal laten opstarten en kijken hoe het draaide. Draaide dat lekker dan weer een stap verder.

Fanatic_FS: Ik denk het niet dan. Als mijn multiplier nu inene hoger kan na de potlood streep..

• blamefull
dat durf ik niet te zeggen. Wet alleen dat bij d 2500+ (Barton core) het van de stepping af hing

• blamefull
@michael-ap: Dan denk ik dat er toch iets fout zit is bij settings of je Vcore.Weet nog dat mijn 2500 zonder problemen kon draaien als een 3200+ zonder voltage aanpassingen.

Verwijderd

Topicstarter
dus jij zou niet weten waar het aan kan liggen blame? Anders is t gewoon jammer, en moet ik toch maar voor een nieuw systeem gaan..

• blamefull
zal morgen m'n oude beestje wel weer is in mekaar zetten en zelf ook even eea proberen.Als ik verder nog iets bedenk dan hoor je het zeker want je zou normaal toch zeker een redelijke overklok moeten kunnen bereiken.Zeker met waterkoeling

Verwijderd

Topicstarter
Hij draaid nu op 2.10 Ghz. FSB op 200 en multiplier op 10.5
Als ik nu me multiplier op 11 zet start hij wel op, maar crashed ie na enige tijd. Zelfs als ik mijn voltage omhoog gooi naar de maximale 1.850 volt.

Wat kan ik beter doen, mijn FSB zo hoog mogelijk proberen te krijgen, of mijn multiplier zo hoog mogelijk zien te krijgen?

• blamefull
Het enigste wat ik toen gedaan heb is volgens mij de multiplier veranderen en zeker niet de voltages, maar ik zeg het ,ik ga morgen nog even proberen en dan krijg je morgen of overmorgen vanzelf antwoord

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog ff me batterij uit me mobo gehaald. Standaard draait hij op 100Mhz met een multiplier van 11. Dit komt dus neer op een Athlon 1.10 Ghz.

Ik ga me nu dus betwijvelen of het wel een Athlon Xp 2700 is...

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:53

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Om te checken of je inderdaad een 2700+ hebt kun je bijvoorbeeld cpu-z gebruiken.

En kijk eens in dit topic en lees het goed door, kom je vast verder mee:

[Ervaringen] Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 6

Gewoon die MP op 10 laten staan en je FSB verhogen naar boven de 200, bord kan mischien de 240 wel halen. Zet ook je geheugeninstelling op 3-3-3-11 timings, heeft dit bord nodig om goed hoog te komen.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
bvk, Ik lees net je verhaaltje. maar begrijp niet helemaal wat je bedoeld met geheugeninstellingen op 3-3-3-11 timings. Dit doe ik ook in me bios neem ik aan?

En me FSB kan ik idd ruim boven de 200 gooien. Max wat ik kan instellen is 300. Ik zal er morgen nog is een kijkie op nemen.
thanks

Edit: Ik zie net dat het een Barton cpu is. Deze moet toch nog meer aankunnen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 10:16 ]

Pagina: 1