Toon posts:

MB A8NE-Fm wil niet starten

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views

Verwijderd

Topicstarter
PC wil niet starten, bij in drukken start/stop knop branden de lampjes 1 sec om vervolgens weer uit te gaan.
Dit geld ook voor de CPU fan.
Moederbord uit behuizing gehaald, nieuwe voeding aan gesloten, geeft zelfde resultaat.
Vervolgens de ATX (de vierkante stekker met 4 pinnetjes) voeding van bord verwijderd, na starten/stoppen gaat de cpu fan draaien en blijft ook draaien.
Vervolgens ATX voeding terug geplaatst, weer na 1 seconden alles uit.
Vervolgens CPU verwijderd.
Hierna bijft de koeler draaien na start.
Zie geen rare dingen op MB die op verbranden/doorbranden lijken.
Ook geen piepjes bij opstart poging.
Verder de CMOS gereset, voor de zekerheid ook de batterij tijdelijk verwijderd.
Blijkt hieruit nu dat de CPU kapot is of is het toch het moederbord.

MB= A8NE-FM
CPU = AMD athlon 64

Alvast bedankt voor de info.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 17:49 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Neem deze eens stap voor stap door. Je hebt al wel een aantal dingen geprobeerd, maar er is nog genoeg wat je kunt doen. Doe dat dus eerst eens, anders blijft het voor ons gissen waar het probleem kan liggen.

Overigens hoef je niet te groeten onder je post. Tweakers doen elkaar namelijk permanent de groeten :)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Terw_Dan schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:22:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Deze topic had ik al door genomen, kon hier verder geen aanwijzingen vinden, of dingen die ik kon proberen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Geef dan exact aan waar dat je niet uitkwam en waarom je er niet uit kwam of kon proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 18:54:
Geef dan exact aan waar dat je niet uitkwam en waarom je er niet uit kwam of kon proberen.
Terw_Dan,

daar het moederbord los op tafel ligt met alleen de voeding en de processor erin zijn er volgens mij niet veel dingen dingen ik nog kan doen.
Wel de spanningen gecontroleerd, deze waren oke, is dan ook een nieuwe voeding.
Weet alleen niet wat ik met de optie : (Ontkoppel de voeding van het moederbord en test het met een papierclipje/stroomdraadje op de ATX connector: groene draad doorlussen naar een willekeurig zwarte draad).
Daar ik niet in de bios kan komen, het bord start niet, ook de waarden in de bios niet kunnen veranderen.

Weet jij nog een oplossing, met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kom ik niet verder.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vervang het mobo, cpu of geheugen eens en kijk dan of een van die onderdelen mogelijk defect is. Ook dat is onderdeel van de troubleshooter.

Verwijderd

Topicstarter
[Vervangen gaat niet lukken, heb geen andere.
Hoopte dat uit mijn bevinden iemand een oorzaak zou kunnen halen.
Is het normaal dat wanneer er op het MB geen processor is geplaatst, wel de cpu fan blijft draaien bij inschakelen, en met processor de fan gelijk uitgaat bij inschakelen ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het idee achter de troubleshooter is dat je op een structurele manier het probleem weet te achterhalen. Dat betekent dat als je het goed wilt doen, en niet gokken op welk onderdeel de problemen geeft je toch die onderdelen zult moeten vervangen.
De troubleshooter is er niet om je te irriteren, hij is er om je te helpen je probleem te achterhalen en we verwachten op GoT dat je wel de moeite doet om iets te doen met de aangedragen oplossingen, zowel uit de troubleshooter als uit dit topic.

Ik heb je nu een aantal keer gewezen op de troubleshooter maar zonder dat je daar de resultaten van post kunnen wij er natuurlijk ook niets mee. Ik zie eerlijk gezegd niet echt een reden om dit topic dan nog open te houden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.