Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Silverlight2.0b] UserControl vanuit WCF service ophalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag jullie mening vragen over het volgende:

Ik heb een Silverlight applicatie. De bedoeling is om vanuit een WCF service, dynamisch een UserControl in te laden.

Ik wil met behulp van Reflection een UserControl uit een assembly laden. Deze assembly is geen deel van mijn Silverlight Applicatie. Ik wil deze UserControl met een WCF service overzenden naar de Silverlight applicatie, en de UserControl dan dynamisch op mijn page plaatsen.

Ik had zelf bedach om de Assembly via WCF over te sturen. Dit is helaas niet mogelijk (mag de Assembly niet Deserializen in partial trust in mijn Silverlight app). Om de Assembly als object (en later te casten naar Assembly) over te sturen is ook niet mogelijk (.NET weet niet hoe het object geserialiseerd moet worden).

Er moet vast een goede oplossing voor zijn. Wat zouden jullie in dit geval als beste oplossing zien?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gewoon de XAML van de control oversturen, en deze door middel van de XamlReader inlezen in Silverlight en bijvoorbeeld in een Canvas zetten?

Je weet trouwens dat RC0 al een week uit is?

[ Voor 14% gewijzigd door AtleX op 03-10-2008 18:35 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11 21:49

TeeDee

CQB 241

AtleX schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 18:34:
offtopic:
en er toch weer aardig wat breaking changes zijn... helaas

Verder kan je inderdaad het makkelijkst de XAML overzenden vanuit de WCF. Misschien dat er in de toekomst mooiere manieren zullen zijn/komen maar voorlopig is dit the way to go.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

TeeDee schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 18:46:
[...]

offtopic:
en er toch weer aardig wat breaking changes zijn... helaas
Ja, maar echt kritiek vind ik ze allemaal niet, en aangezien RC0 feature complete is zal er ook niet veel meer veranderen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 18:34:
Gewoon de XAML van de control oversturen, en deze door middel van de XamlReader inlezen in Silverlight en bijvoorbeeld in een Canvas zetten?

Krijg ik dan ook alle code/logica mee ? Dat zit dan toch in een aparte file/stream?

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 12:06
Als je usercontrol een losse dll is kun je die gewoon als verzameling bytes verzenden via WCF. Op google kun je veel voorbeelden vinden van het streamen van images via WCF. Dat is in principe hetzelfde. Aan de client kant bouw je van de bytes stream weer de dll op. Die dll inladen en uitlezen dmv reflection.

Het is belangrijk om op de juiste manier tegen wcf aan te kijken. WCF kan niet functionaliteiten over de lijn heen sturen. De funties en serializeerbare klassen zijn eigenlijk niet meer dan afspraken die de client en de server met elkaar gemaakt hebben. Een funtie aanroep op een wcf service is niet meer dan een verzoek om bepaalde functionaliteit uit te voeren. De funtionaliteit blijft onderdeel van de service. Alleen de service weet hoe verzoeken eruit zien en hoe hij het resultaat terug kan zenden.

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Topicstarter
HawVer schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 23:25:
Als je usercontrol een losse dll is kun je die gewoon als verzameling bytes verzenden via WCF. Op google kun je veel voorbeelden vinden van het streamen van images via WCF. Dat is in principe hetzelfde. Aan de client kant bouw je van de bytes stream weer de dll op. Die dll inladen en uitlezen dmv reflection.

Het is belangrijk om op de juiste manier tegen wcf aan te kijken. WCF kan niet functionaliteiten over de lijn heen sturen. De funties en serializeerbare klassen zijn eigenlijk niet meer dan afspraken die de client en de server met elkaar gemaakt hebben. Een funtie aanroep op een wcf service is niet meer dan een verzoek om bepaalde functionaliteit uit te voeren. De funtionaliteit blijft onderdeel van de service. Alleen de service weet hoe verzoeken eruit zien en hoe hij het resultaat terug kan zenden.
Dit was inderdaad mijn 'laatste' oplossing. Heb het nu ook zo geimplementeerd, en het werkt goed. Bedankt voor alle tips :)
Pagina: 1