Een film kijken via Terminal Services?

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een diskless thinclient die ik icm Windows Server 2003 in zou willen zetten als Divx-PC in de slaapkamer.

Ik heb aardig wat ervaring met remote desktop (Radmin, remotelyanywhere, Logmein, etc) maar niet met Terminal Services.
Is de performance wat betreft multimedia (Divx kijken) hiervan vergelijkbaar met dat soort remote desktop programma's?

Klopt het als ik zeg dat remote desktoppen een soort 'interactief meekijken' is, en dat er bij Terminal Services een heleboel in de RAM van de client wordt geladen zodat hij ook zelf berekeningen kan doen (Divx decoderen). Hoe pakt dit uit? Ik kan hier heel weinig over vinden...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Te traag.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 10:25

ralpje

Deugpopje

Streaiming video via TS is meestal een no-go, inderdaad.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

Dennahz

Life feels like hell should.

Goh, als ik alleen maar een foto wil bekijken via de server duurt het al erg lang, laat staan bewegende beelden... hangt vooral ook van de verbinding af uiteraard. Het is er sowieso niet echt voor bedoelt.

Twitter

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Voor zowel Remote Desktop, Terminal Services en Remote Assistance wordt hetzelfde RDP protocol gebruikt. Dit protocol is niet geschikt om multimedia te bekijken. Daar is het protocol simpelweg te traag voor.

Je kan beter de media vanaf je server streamen naar een player op jouw thin client.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel; ga maar eens rekenen hoeveel data de film is als je die om zou zetten naar uncompressed BMP-files in dezelfde bit-depth (bijvoorbeeld 24bpp). Waarschijnlijk kom je met Gbit-netwerk nog wel netjes weg om film te kijken maar ik heb soms al moeite om vloeiend YouTube te kijken over RDP (100Mbit wired)...

Verder kan ik je vertellen dat RDP geen klap doet met de specificaties van de client. Of je nou een thinclient neerzet of een Dell 6900-server; RDP handelt alles af op de machine waar je op aangelogd bent en stuurt de beeldveranderingen uncompressed over het lijntje naar je client.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 03-10-2008 17:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Dus eigenlijk kan ik beter een OS op de thin client zelf zetten en dan de media streamen?

Kan je trouwens via PXE ofzo op een VMWare server inloggen en dan in een virtual machine komen? Hoe zou dat uitpakken?

[ Voor 40% gewijzigd door Captain Pervert op 03-10-2008 17:19 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Ja, dat gaat een stuk beter.

Zit er geen IDE aansluiting (misschien laptop HDD aansluiting, 44 pins dus) op het moederbord. Dan kan je er een laptop HDD aanhangen en daar Linux, of misschien Windows op zetten.

[ Voor 76% gewijzigd door ThinkPad op 03-10-2008 17:20 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:17:
Simpel; ga maar eens rekenen hoeveel data de film is als je die om zou zetten naar uncompressed BMP-files in dezelfde bit-depth (bijvoorbeeld 24bpp). Waarschijnlijk kom je met Gbit-netwerk nog wel netjes weg om film te kijken maar ik heb soms al moeite om vloeiend YouTube te kijken over RDP (100Mbit wired)...
En ga dan eens na wat voor cpu er in een thin client zit en deze waarschijnlijk geen gigabit poort heeft :)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan hier zelf ook wel even wat onderzoek voro doen Captain Pervert, is zat over te vinden namelijk. We zijn (zoals je erg goed weet) niet je persoonlijke helpdesk hier.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.