Toon posts:

Monitor schoonmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onlangs van me baas een oude 17" gekregen die nog wel goed werkt enzo alleen er zitten ontiegelijk veel vingerafdrukken en vlekjes op het scherm. kan iemand vertellen hoe je dat eraf krijgt, water en doek helpen niet en schoonmaakdoekjes die je ook voor brillen heb lukt het ook niet mee.

Verwijderd

Brandspiritus met een zacht doekje,doe ik het ook mee, werkt goed!

Verwijderd

Topicstarter
zo ff proberen, thnx

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:55
Op donderdag 22 februari 2001 16:12 schreef MegaHandz het volgende:
Brandspiritus met een zacht doekje,doe ik het ook mee, werkt goed!
Mol je met brandspiritus niet toevallig die coating die op je monitor zit :?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik gebruik altijd glassex of andere ramen zooi. werkt perfect.

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 18:19 schreef weareborg het volgende:
ik gebruik altijd glassex of andere ramen zooi. werkt perfect.
Dit zou ik niet proberen als je diamondtron hebt, want dan blijven er onherstelbare krassen achter|:(|:(

Verwijderd

Ik gebruik ook altijd glassex en een stukje keukenrol of wc-papier, werkt perfect!

Krassen op deze manier is echt een sprookje ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar het is onmogelijk om met water en alcohol en nog wat geurstof en andere zooi, want dat is glassex je buis te beschadigen. Zacht papier bezit die eigenschap evenmin. Krassen krijg je van stoffen die harder zijn als het glas van de buis. Misschien dat sommige sponsjes wat ruw zijn ofzo. (schuursponsjes:))

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 18:35 schreef mhzeater het volgende:
Ik gebruik ook altijd glassex en een stukje keukenrol of wc-papier, werkt perfect!

Krassen op deze manier is echt een sprookje ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar het is onmogelijk om met water en alcohol en nog wat geurstof en andere zooi, want dat is glassex je buis te beschadigen. Zacht papier bezit die eigenschap evenmin. Krassen krijg je van stoffen die harder zijn als het glas van de buis. Misschien dat sommige sponsjes wat ruw zijn ofzo. (schuursponsjes:))
Op Iiyama monitors (in ieder geval) zit een coating, die toch echt zachter is dan glas hoor :)

Dus t is wel degelijk mogelijk om met iets dat zachter dan glas is een kras te maken op deze schermen.............

Verwijderd

ze hebben speciale monitor doekjes
die dingen werken prima :)

Verwijderd

Ik heb hier universele GEHA beeldschermfilter reiniger voor in combinatie met vezelvrije doekjes.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 10:10
Jif glas doekjes, die dingen van de reclame.......

no comment

Verwijderd

Ik gebruik altijd antikal met een schuursponsje ;)

nejhoor, mn adem en de binnenkant van de mouw van mn katoenen sweater is voldoende op mn CTX Trinitron

Verwijderd

Ik gebruik of zo'n setje te koop in de winkel (doekjes + spray) en voor de moeilijke plekjes (misschien een hoekje van de monitor) of de monitor in zijn geheel gebruik ik een flesje pure alcohol (ja, daar kun je dus ook mee schoonmaken en niet alleen om op te drinken - als je het al lekker vindt om zo'n flesje leeg te drinken - )
Werkt prefect

Verwijderd

ik ehh gebruik ehhhh ehhh mijn mouw ;)

Verwijderd

FF flink hijgen voor die monitor, sok uit, en wrijven maar. :)

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Uh, Kontakt Chemie Surface 95

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Ik gebruik gewoon een zacht doekje met een HEEL klein beetje zachte zeep (inderdaad ivm de coating van de monitor)
Even OT, las laatst het verhaal van iemand die een schuimspray op z'n TFT schermpje gebruikte, ging 'ie koffie drinken, vergat hij zijn schermpje. Komt 'ie na een half uur terug, hele scherm kaduuk, was in het scherm gelopen :)

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Ik heb dus een IIyama A705MT monitor, en wat is de beste manier voor die monitor om de buis schoon te maken zonder de coating eraf te halen??

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
Op vrijdag 23 februari 2001 17:15 schreef remsie het volgende:
Ik heb dus een IIyama A705MT monitor, en wat is de beste manier voor die monitor om de buis schoon te maken zonder de coating eraf te halen??
dat vraag ik me nou dus ook af, en omdat ik vandaag toevallig een paar lange krassen in me coating heb gemaakt :( :( :( (keb hem met een zachte theedoek met water afgedaan, zou toch goed moeten gaan :?) zou ik ook graag willen weten of het niet mogelijk is die hele coating er vanaf te halen. De monitor staat zo opgesteld dat er geen recht licht in valt, dus een beetje glanzend scherm (ge-poleist?) zou geen al te groot probleem moeten zijn..

wie helpt? (keb search al veelvuldig gebruikt)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ik maak hem gewoon met een vochtige doek schoon(water dus), en nooit problemen mee gehad..

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
als ik dit zo lees durf ik m'n monitor helemaal niet meer schoon te maken :'(

Iiyama vm pro 452

Verwijderd

'k heb hier een busje Safeclens staan om de buizen schoon te maken. Workxs great!
Vision Master Pro 21" is in een zucht weer schoon! B-)

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
Op donderdag 22 februari 2001 23:02 schreef Apoc2 het volgende:
FF flink hijgen voor die monitor, sok uit, en wrijven maar. :)
zal ongetwijfeld werken maareuh... hoe verwijder je bepaalde geurtjes die achterblijven? >:)

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 22:11 schreef leroy-b het volgende:
ik ehh gebruik ehhhh ehhh mijn mouw ;)
Die dingen zijn perfect voor iiyama monitors en misschien andere ook wel! :)
Doe ik namelijk ook altijd! ;)

Verwijderd

In deze warme periodes gewoon hijguh en dan met t-shirt er over heen (het mooie is ik heb bijna geen vingers op monitor zitten ik heb daar een gigantische hekel aan dat mensen met hun vingers op mijn monitor zitten, en dan vooral mijn zus >:) )

Verwijderd

ik gebruik altijd foam cleaner met een keukendoek erbij, werkt perfectos :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ik heb het een tijd als proffesional gedaan (Het schoonmaken van hardware.) en voor een monitor heb ik maar 1 perfect spul.
Monitor uitzetten, een theedoek, of iets anders wat niet pluist, en met een spray gevuld met spiritus..
daarna goed uitwrijven.
Nooit op een monitor die aanstaat, want dan kan het inbranden.
Ook dingen als andere schoonmaakmiddelen zoals die blauwe spray, ik weet de naam ff niet meer, kunnen erg gevaarlijk zijn als je ze niet goed uitwrijft..

Suc6
Ohja, een grote stok naast je PC helpt ook wel.
Iedereen die met zijn vette handen aan je monitor komt, een grote harde klap op geven.

gr
CyberJ

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 11:51 schreef CyberJ het volgende:
------ KNIP -----------
Nooit op een monitor die aanstaat, want dan kan het inbranden.
--------knip again-----------
Hu :? Inbranden |:( Mwaaaa wat voor Spiritus gebruik je ???

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

de gewone brandspiritus, maar je kent die blauwe kleur over je scherm wel, als je je monitor aan laat staan, en je sprayed er dan iets op, en je wrijft het niet goed uit, dan zie je vanzelf wel..
Suc6.

Als nog, ik ben een pro. in het schoonmaken van Hardware, het WAS mijn werk.
gr
CyberJ

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 11:51 schreef CyberJ het volgende:
Ik heb het een tijd als proffesional gedaan (Het schoonmaken van hardware.) en Nooit op een monitor die aanstaat, want dan kan het inbranden.
|:( R U NUTZ ???

Inbranden? Moet je benzine nemen, en dan achterop de monitor in de warmte gleufjes gooien! Da's pas inbranden

BigRonnyV is right, schoonmaken terwijl de monitor aanstaat gaat heel goed, vet verwijder je dan zelfs beter. Ook met schoonmaakmiddel. Maar dit is wel iets voor echte PRO's ... B-)

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 21:52
ik doe altijd een beetje vodka op doekje en dan is alles schoon en ruikt het weer lekker!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik maak altijd een zachte doek nat onder de kraan. Dan wring ik die doek helemaal uit zodat hij klam is.

Dan poets ik hard over mijn buis heen zodat het vochtfilmpje egaal is (qua druppeldichtheid). En daarna poets ik met een droge zachte doek in verticale halen het scherm droog.

Resultaat.
Schoon vetvrij scherm.
Geen beschadiging van de coating.

Ik doe dit bij een:
DellP1110 (21" Sony OEM FD triniton)
Dell P991 (19" Sony OEM FD-triniton)
Pell P790 (17" Nokia OEM FD-Triniton)

Allen nog krasvrij.

Ik gebruik geen schoonmaakmiddelen in verband met het beschadiging van de coating die op de buis gespoten is.

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 12:07 schreef De_Truffel het volgende:
ik doe altijd een beetje vodka op doekje en dan is alles schoon en ruikt het weer lekker!
Yeaaah LOL :+

Verwijderd

FF zonder gekheid, ik heb als PRO een spuitbus PROFESSIONELE BEELDSCHERM REINIGER naast mijn monitor staan. Dit werkt al jaren goed, en het laagje van mijn IIyama zit er nog steeds op. 8-)

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 12:15 schreef BigRonnyV het volgende:
FF zonder gekheid, ik heb als PRO een spuitbus PROFESSIONELE BEELDSCHERM REINIGER naast mijn monitor staan.
WOW, hij heeft nog een busje PROFESSIONELE BEELDSCHERM REINIGER staan!! You are a MCG (Monitor Cleaning God) !!

I'm not worthy !

Mag m'n schermpie wel effe kome poetse B-)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
ff wat beter lezen allemaal met hijgen en wat franse kaas gaat het stof er wel af maar die kleffe vingers niet :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Mmmmmmmmm,

Heb deze discussie met stijgende verbazing gevolgd. Soms was ik :) andere keren had ik meer zoiets als :? (dit was vooral met die adem en sokken). Ik wer net wakker van mijn middag :Z en ik wil nog een ding kwijt, hierna kan deze discussie gesloten worden, Kijk naar de naam, bekijk het logo, combineer en daarna feliciteer ! Greatings McG *D

Verwijderd

O my God, there is a MCG among us!

My screen is not worthy...

A real Monitor Cleaning God... dat ik dat nog mag meemaken :o

Verwijderd

Bwaaaaa >:)

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 13:12 schreef BigRonnyV het volgende:
Bwaaaaa >:)
Wat is dat nou voor oerkreet?

beetje zinvollere post mag wel hoor...

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik gebruik gewoon, een brilleodekje die speciaal gemakt is van microfiber oziets :)
Werkt perfect bij vingerafdrukken.

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Als je nou bijna iedere dag er met een doekje, zakdoek erover heen gaat, dan is het toch ook schoon, want niemand komt bij ons thuis toch aan de monitor.

w00t

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Zinvol posten bij een topic van 22 februari??? Bwaahhh 't zal wel :P
Op maandag 06 augustus 2001 16:59 schreef einstein het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor oerkreet?

beetje zinvollere post mag wel hoor...

Oh ja joh!!!

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
Op maandag 06 augustus 2001 13:10 schreef einstein het volgende:
O my God, there is a MCG among us!

My screen is not worthy...

A real Monitor Cleaning God... dat ik dat nog mag meemaken :o
mijn moeder d'r voorletters zijn MCG, maar volges mij staat dat voor Maria Catharina Gemma :)

enfin, dit gaat helemaal nerges over..

Verwijderd

wat ik nog nergens heb gelezen in dit topic:

Maak 'm schoon met een microvezel doekje (17 piek bij de AH). Ik krijg mijn monitor er perfect schoon mee. Meestal droog, anders met een beetje water (geen zeep).

Verwijderd

Pak altijd zo'n geel doekie uit het keuken kastje ,maak hem een beetje vochtig en veeg het scherm schoon daarna effe met de theedoek droog maken en klaar is ie weer
Pagina: 1