Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Herstelschijf [XP] weer laten opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

ik heb nu al een tijdje vista draaien op m'n pc en dat werkt goed, alleen zou ik weer eens met xp willen werken.

Toen ik mijn pc kocht had ik media center 2005 van xp erop en je had ook een schijf D: (de recovery schijf) waarmee je de C: schijf(waarop windows xp)
zat opnieuw kon installeren. Als ik mijn pc toen dus opstartte kwam je in het boot menu waarin je kon kiezen tussen windows xp en de recovery

Een paar maanden geleden kocht ik vista en installeerde het. Ik formateerde alleen de C: schijf en installeerde vista derop. Sindsdien kom ik niet meer in het bootmenu waarbij je dan zou kunnen kiezen tussen vista en de xp recovery center.

Ik zou nu graag een dualboot hebben waarbij je dus zowel vista als xp heb, maar ik kom met geen mogelijk meer bij de recovery schijf als ik me pc opstart.

Wat ik heb geprobeerd:

Vista van me pc formatteren zodat me hardschijf leeg wordt in de hoop dat ie die recovery optie dan tevoorschijn haalt>niet geholpen

Via het menu(van veilige modus) in opdrachtpomp komen en zo de D: schijf starten>niet geholpen

Via veilige modus in cmd de D: schijf starten> niet geholpen

En misschien denken jullie: Misschien heeft ie per ongeluk ook de D: schijf geformateerd, maar als ik naar: Mijn computer ga is het nog grotendeels dus vol dus leeg is ie niet. Ik kan er wel via mijn computer in komen maar als ik erop klik opent ie en ik zie een map met recovery. Ik heb trouwens een hp pc.

Met vriendelijke groet,

Kamiccolo

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 16:32
Volgens mij kun je tijdens het opstarten van je pc in het Blauwe Scherm met HP logo F10 of F9 kiezen en dan bij boot opties kiezen voor Recovery partitie.

Anders kun je de HP recovery agent opnieuw installeren en vanaf daar de Recovery starten.

[ Voor 23% gewijzigd door Elve1984 op 03-10-2008 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd. Als ik F10 indruk meteen als ie start komt ie in een menu van opstartopties van vista:S:S:S

in schiijfbeheer staat verder dat de schijf in orde is en dat ie in FAT32 als bestandsysteem is.

Met vriendelijke groet,

Kamiccollo