functions/sessions werken niet met aanroepen PHP via Flash

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na lang googlen en niets vinden en na heel lang proberen probeer ik het toch maar zo :)
Het is misschien ook iets te specifiek om op google te kunnen vinden.
Misschien kan iemand me hier helpen?

Ik heb een tool gemaakt in flash waarmee je foto's kunt uploaden.
deze tool roept een PHP bestand aan om de uploads af te handelen.
Alle geuploade foto's komen in een zojuist gekozen foto album.
Dit foto album zit gekoppelt aan een gebruiker die een eigen session id heeft.
Zodra ik via flash de foto's upload wordt het php bestand aangeroepen
en zou de gebruikers session id in de url moeten komen om de juiste map aan te geven.
bv. /user_images/gebruikersid/albums/standaardalbum/
Als ik een post doe via een form wordt de gebruikersid wel gezet vanuit de session.
Maar via een post met flash raak ik de session kwijt en kan ik ook verder geen functies aanroepen.
iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je flash app POST zelf de waarden naar je PHP script? Die doet dat waarschijnlijk zelf en buitenom de browser. JE browser geeft extra informatie mee in een POST request zodat PHP de sessie kan herstellen, flash zal dat niet doen omdat de flash plugin daar geen weet van heeft.

Twee tips nog: type aub door en ga niet na elke zin een enter geven, dat leest nogal vervelend. Daarnaast zijn groeten echt niet nodig want je naam staat al naast je post. Iemand die zich al jaren geleden heeft geregistreerd zou dat ondertussen moeten weten....

[ Voor 35% gewijzigd door Creepy op 03-10-2008 16:37 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:59
/ontopic
Een oplossing zou zijn om je sessionid door te geven aan je Flash app via een parameter, die op zijn beurt die sessionid meegeeft als een foto wordt geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4rn0
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09-2021
Bij een degelijke constructie niet vergeten daarna even een nieuwe session id te genereren!
http://nl2.php.net/manual...session-regenerate-id.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
4rn0 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 08:34:
Bij een degelijke constructie niet vergeten daarna even een nieuwe session id te genereren!
http://nl2.php.net/manual...session-regenerate-id.php
Het is gelukt, Thanks!! dit heeft me op weg geholpen :)